  • 151. Data: 2011-02-14 11:57:19
    Temat: Re: Pochwala dla MTU
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 19:43:29 +0000 (UTC), Samotnik wrote:
    >U zarania to chyba raczej jest polskie dziadowstwo, kolesiostwo i cokolwiek
    >tam złego powiesz, bo gdyby TP podzielono na część infrastrukturalną i
    >dostawcę usług dla klienta, to nie byłoby problemu. Byłoby TP
    >Infrastruktura SA z obowiązkiem podłączania każdego klienta i
    >kontrolowanymi stawkami dla dostawców usług, w tym TP Usługi SA.

    I to by cos dalo ? Infrastrutkura by sie okopala i zawyzala ceny.
    Poza tym to mamy juz dzis, ze skutkiem takim ze Infrastrukturze nie
    oplaca sie nowych przylaczen robic.

    Jesli juz to trzeba bylo podzielic telekomunikacje na firmy A i B,
    w miare po rowno, tzn co druga centrala do jednej firmy - zeby
    przynajmniej w duzych miastach klient mial po pewnym czasie mozliwosc
    wyboru.

    Ale to by nie przynioslo panstwu takiego zysku jak TP w calosci i z
    gwarantowanym monopolem - choc nie calkiem.

    >Tak samo do dupy załatwiono temat z pocztą. Zamiast wydzielić listonoszy (i
    >może dystrybucję też) do osobnej spółki, która miałaby prikaz dostarczać
    >wszystkie listy, jakie do rewiru dowiezie dowolny przedsiębiorca usługami

    Ale po co ma dowozic - przeciez Poczta ma i dowoz zorganizowany :-)

    >pocztowymi się zajmujący, to 'uwolniono' rynek w ten sposób, że poczta ma
    >wszystkie placówki na zadupiach, listonoszy itd, a dowolny inny operator
    >musi na własną rękę listy po skrzynkach roznosić. W ten sposób upadnie i
    >poczta polska, i jej konkurencja.

    to niech poczta obnizy ceny, albo wynajmie tych niezaleznych
    listonoszy :-)
    Co zreszta Poczta chyba czesciowo robi, jakies ulotki bezadresowe
    roznosili.

    >UE to chyba niewiele ma z tym wspólnego. TPSA sprywatyzowano długo przed
    >unią, nie wiem, jak było z decyzjami na temat uwolnienia rynku pocztowego.

    Unia sporo rzeczy w tym zakresie reguluje, chocby wymusila
    udostepnienie infrastruktury TP, albo te nowe skrzynki do ktorych
    kazdy moze wrzucic bombe ..

    J.

  • 152. Data: 2011-02-14 12:04:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 17:15:47 +0000, Kamil wrote:

    >Wciaz nie rozumiem w czym problem. Nie musze go przy sobie wozic, po to
    >policja ma komputer w radiowozie, zeby sprawdzila czy to moj samochod i
    >czy aby mam wazny przeglad i ubezpieczenie.

    No i nie masz, bo list z propozycja nowej polisy przyszedl po
    wyjezdzie na urlop. Stara wygasla, o czym zapomniales.

    >Ty wolisz, ja nigdy nie potrzebowalem i wole poswiecic tych kilka minut
    >raz do roku w imie innych wygod oszczedzajacych znacznie wiecej czasu,
    >nerwow i pieniedzy. ;)

    Ale nasz model pod tym wzgledem w zasadzie nic nie kosztuje.
    Przychodzi listem dwa tygodnie przed terminem nowa polisa, moge
    zaplacic, moge wypowiedziec, nic sie nie stanie jak nic nie zrobie.

    Tylko takie drobne niuanse ze dzwoni do mnie pani i zaprasza do
    zaplaty .. bo jak przeleje na konto to ona nie ma prowizji, a
    Allianz zaczal przysylac takie swistki z ktorych kiepsko wynika ze to
    polisa.

    J.

  • 153. Data: 2011-02-14 12:06:17
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 14/02/2011 11:04, J.F. wrote:

    > No i nie masz, bo list z propozycja nowej polisy przyszedl po
    > wyjezdzie na urlop. Stara wygasla, o czym zapomniales.

    Naprawde do tej pory nie mialem tego problemu, stwarzasz nieistniejace.

    > Ale nasz model pod tym wzgledem w zasadzie nic nie kosztuje.
    > Przychodzi listem dwa tygodnie przed terminem nowa polisa, moge
    > zaplacic, moge wypowiedziec, nic sie nie stanie jak nic nie zrobie.

    Poza tym, ze dziesiatki tysiecy ludzi placilo podwojne OC, bo nie moglo
    starej polisy wymowic po terminie?

    Kamil

  • 154. Data: 2011-02-14 12:07:28
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 14/02/2011 11:04, J.F. wrote:

    > No i nie masz, bo list z propozycja nowej polisy przyszedl po
    > wyjezdzie na urlop. Stara wygasla, o czym zapomniales.

    Naprawde do tej pory nie mialem tego problemu, stwarzasz nieistniejace.
    Na urlopie mam tez telefon i dostep do skrzynki mailowej, nie wyobrazam
    sobie przez dwa tygodnie przegapic cos takiego.

  • 155. Data: 2011-02-14 12:48:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 11:07:28 +0000, Kamil wrote:

    >Naprawde do tej pory nie mialem tego problemu, stwarzasz nieistniejace.
    >Na urlopie mam tez telefon i dostep do skrzynki mailowej, nie wyobrazam
    >sobie przez dwa tygodnie przegapic cos takiego.

    A przysylaja ci informacje listem, e-mailem, SMS-em i jeszcze
    telefonem ?

    >Poza tym, ze dziesiatki tysiecy ludzi placilo podwojne OC, bo nie moglo
    >starej polisy wymowic po terminie?

    Nie znaja obowiazujacych przepisow to placa.
    W Irlandii tez mozesz nie znac i nie zdawac sobie sprawy ze zona nie
    moze prowadzic, kolege trzeba najpierw zglosic itp.

    J.

  • 156. Data: 2011-02-14 12:53:41
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 14/02/2011 11:48, J.F. wrote:

    > A przysylaja ci informacje listem, e-mailem, SMS-em i jeszcze
    > telefonem ?

    Ostatnio dokladnie w ten sposob dostalem, poza SMSem. Ty nadal zyjesz w
    swiecie faxow, podpisow i innych cudow i nie przyjmujesz do wiadomosci,
    ze takie cos jak anulowanie czy zakup polisy mozna zrobic przez internet
    w kilka minut.

    > Nie znaja obowiazujacych przepisow to placa.
    > W Irlandii tez mozesz nie znac i nie zdawac sobie sprawy ze zona nie
    > moze prowadzic, kolege trzeba najpierw zglosic itp.

    Ale w Irlandii nikt za ciebie nie przedluzy umowy, po czym wystawi lape
    po pieniadze. Rozumiesz te subtelna roznice?

    Kamil

  • 157. Data: 2011-02-14 14:18:53
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Gruba pieniadze. I chyba na tym stracila .. patrzac na pozniejsze
    > notowania TP.
    > Ale to jej wina, mogla lepiej zarzadzac :)

    Pamiętaj, że w międzyczasie wyciągnęli z tepsy duże pieniądze.

    > No bo rzad sprzedal drogo to co po komunie mial najcenniejszego -
    > pustynie telekomunikacyjna :-)
    > A jak juz wplacili cala naleznosc, to po d* :-)

    Sprzedał monopol na tę pustynię. Na szczęście monopol się długo nie
    utrzymał.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 158. Data: 2011-02-14 14:20:07
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-14, Kamil <k...@s...com> wrote:

    > Poza tym, ze dziesiatki tysiecy ludzi placilo podwojne OC, bo nie moglo
    > starej polisy wymowic po terminie?

    Mogli przed terminem.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 159. Data: 2011-02-14 14:43:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 14:18:53 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >Pamiętaj, że w międzyczasie wyciągnęli z tepsy duże pieniądze.

    Nie jestem taki pewien, bo jak.
    Dywidendy chyba byly male, przy okazji zakupow czy przez & ?

    J.

  • 160. Data: 2011-02-14 15:40:00
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie jestem taki pewien, bo jak.
    > Dywidendy chyba byly male, przy okazji zakupow czy przez & ?

    Zakupy, marka, usługi konsultingowe... Dywidenda jest zła: ciężko uciec
    z podatkiem i trzeba się podzielić ze wszystkimi akcjonariuszami.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski