  • 1. Data: 2010-04-11 09:54:19
    Temat: Po wizycie u mechanika "ściąga" na jedną stronę
    Od: Jacek <j...@w...pl>

    Witam
    Takie pytanie zanim pojadę znów do mechaników:
    Zostawiłem autko (Scenic 99) na remont zawieszenia + wymiana kół.
    Wymienione zostały drążki kierownicze, jakieś gumy na wahaczach, sworzeń
    wahacza, 2 poduszki pod silnikiem. Zrobiona została geometria, oraz
    wymienione opony. Po odebraniu samochodu auto ściąga w lewa strone,
    dodatkowo strasznie trzęsie całą "budą" powyżej 60km/h.
    Co mogli spieprzyć? Przed odstawieniem do warsztatu słychać było stuki w
    zawieszeniu na dziurach ale autko trzymało kierunek jazdy, nie ściągało
    i nie telepało przy wyższych prędkościach.
    Wybieram sie do nich jutro i się zastanawiam o co się pytać.

    Jacek

  • 2. Data: 2010-04-11 10:20:26
    Temat: Re: Po wizycie u mechanika "ściąga" na jedną stronę
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wybieram sie do nich jutro i się zastanawiam o co się pytać.

    o nic. To nie Ty sie masz znac. Oni mają to poprawić.
    Inaczej byloby, gdybyś naprawiał tłumik, a zacząłby ściągac, ale skoro
    robiles zawieche i drążki kierownicze oraz geometrie to znaczy, ze
    najprawdopodobniej źle zrobili to ostatnie - czyli geometrie.
    Oczywiście moze sie okazać, ze źle zrobili coś w zawieszeniu (założyli np.
    niewłasciwy element od innego modelu/rocznika itp), ale to nie zmienia
    faktu, ze Twój powrót tam to po prostu reklamacja.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 3. Data: 2010-04-11 13:13:06
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jacek pisze:
    > Witam
    > Takie pytanie zanim pojadę znów do mechaników:
    > Zostawiłem autko (Scenic 99) na remont zawieszenia + wymiana kół.

    Wymiana kol na jakie?
    Nowe felgi + opony, czy zestaw zimowy na letni zostal zamieniony?

    >Po odebraniu samochodu auto ściąga w lewa strone,
    > dodatkowo strasznie trzęsie całą "budą" powyżej 60km/h.
    > Co mogli spieprzyć?

    Pewnie nic, ja bym stawial na trafiona opone, lub felge.

    --
    Karolek

  • 4. Data: 2010-04-11 16:14:37
    Od: Jacek <j...@w...pl>

    Karolek pisze:

    > Wymiana kol na jakie?
    > Nowe felgi + opony, czy zestaw zimowy na letni zostal zamieniony?

    Zimówki na letnie, same opony.

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2010-04-11 21:56:51
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jacek pisze:

    > Zimówki na letnie, same opony.

    Opony nowe, czy stare?
    Ja stawiam, ze opony masz trafione.

    --
    Karolek

  • 6. Data: 2010-04-11 22:34:51
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > nie telepało przy wyższych prędkościach.
    > Wybieram sie do nich jutro i się zastanawiam o co się pytać.

    Jedź ponownie do warsztatu, gdzie ustawiali geometrię i każ im poprawić.
    Zakładam oczywiście, że geometria była ustawiana na przyrządach w warsztacie
    diagnostycznym, mgdzie najpierw wszystko powinno być sprawdzone.
    Miałem kiedyś identyczną sutuację. Gość, który ustawiał geometrię po prostu
    zrobił to źle. Poprawiał 4 razy. W końcu złożyłem w biurze zażalenie na
    usługę i skierowano mnie do innego diagnosty. Dopiero ten ustawił tak jak
    trzeba i po jego robocie auto zaczęło jeździć "jak po szynach".

  • 7. Data: 2010-04-12 07:52:35
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Karolek wrote:

    > Wymiana kol na jakie?
    > Nowe felgi + opony, czy zestaw zimowy na letni zostal zamieniony?

    > Pewnie nic, ja bym stawial na trafiona opone, lub felge.

    Najprawdopodobniej niewyważone koło.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2010-04-12 07:56:29
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Massai pisze:

    > Najprawdopodobniej niewyważone koło.

    To by chyba tylko telepalo.
    Z reguly telepanie polaczone ze sciaganiem, swa przyczyne ma w krzywej
    oponie, lub feldze.

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2010-04-12 08:05:12
    Od: Jacek <j...@w...pl>

    Karolek pisze:

    > To by chyba tylko telepalo.
    > Z reguly telepanie polaczone ze sciaganiem, swa przyczyne ma w krzywej
    > oponie, lub feldze.

    Dzwoniłem do "majstrów" i też twierdzą że to niewyważone opony, umówiłem
    się ponowne wyważenie i przekładkę opon. Dzięki za podpowiedzi.

    --
    Jacek