eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePółsyntetyk na syntetyk - ma ktoś doświadczenie?Re: Pó?syntetyk na syntetyk - ma kto? do?wiadczenie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Pó?syntetyk na syntetyk - ma kto? do?wiadczenie?
    Date: Fri, 15 Apr 2011 11:15:22 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 39
    Message-ID: <io99ca$at$1@news.onet.pl>
    References: <io6mo6$2bob$1@news2.ipartners.pl> <io73v7$j5c$1@news.onet.pl>
    <io74ir$n8v$2@node2.news.atman.pl> <io76pf$uqg$1@news.onet.pl>
    <io8qb1$trk$1@node2.news.atman.pl> <io8uro$g2m$1@news.onet.pl>
    <io8vp1$trk$5@node2.news.atman.pl>
    Reply-To: j...@s...com
    NNTP-Posting-Host: 89-78-87-8.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1302866122 349 89.78.87.8 (15 Apr 2011 11:15:22 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Apr 2011 11:15:22 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:638291
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 15.04.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:
    > On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    >>
    >> Liczyłem na odpowiedź na moje pytanie a nie na odwracanie kota ogonem.
    >>
    >> Jeśli będzie to 5-10% - to szkoda zachodu. W starszych maszynach zapewne nie
    >> będzie nawet 5% - bo one projektowane były z myślą o olejach z tamtych
    >> czasów. Być może nowoczesne wysilone maszyny sportowe wymagają syntetyków i
    >> bez nich długo nie pociągną. Ale przeciętny sportowo-turystyczny motocykl?
    >>
    > Uwazasz ze silnikowi krecacemu sie >10krpm nie zrobi roznicy syntetyk?
    > Czy 110 KM w wolnossacym silniku z 600 ccm to nie jest wysilenie? Jak
    > dla mnie to mozesz lac nawet Lux10 ale nie doradzaj tego ludziom...
    >
    Ja się nie znam, ale czy to nie jest tak, że syntetyki mają zwykle szersze
    zakresy temperatur pracy w których trzymają parametry? Bo obroty to chyba
    większego znaczenia nie mają, zwłaszcza w zakresach tych kilkunastu krpm
    które obecne silniki osiągają. To nie są raczej znaczne wartości, zwłaszcza
    że olej "do diesla" smaruje bez problemu dmuchawkę ~100krpm.

    Kiedyś w xj600 "zmieniałem*" częściowo olej po każdej dłuższej i szybszej
    jeździe, bo się kontrolka zapalała. A mając ograniczony wybór na najbliższej
    stacji robiłem często eksperymentalne mieszanki. Xjota dokręciła się do
    ~80kkm bez jakichś zmian w zachowaniu silnika. Nie kręcony wysoko nie brał
    zauważalnych ilości oleju, ganiany po czerwonym potrafił zapalić kontrolę
    w czasie spożycia 1 baku paliwa.

    Sądzę że na trwałość silnika największy wpływ ma czas pracy w granicznych
    warunkach. Maksymalna moc, za niska albo za wysoka temperatura pracy pod
    obciążeniem. Dobry olej może chyba sporo pomóc w takich sytuacjach i
    znacząco przedłużyć żywot silnika. Więc olej dobieram bardziej do warunków
    w jakich przyjdzie pracować danemu silnikowi. Oczywiście biorąc też pod
    uwagę zalecenia producenta.

    *dolewałem to co było, starając się dopasować mniej więcej parametry.
    A jeździł na syntetyku 10w50 więc zwykle nie było tego na stacji.

    --
    kakmaratgmaildotcom

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: