-
Data: 2011-04-15 11:15:22
Temat: Re: Pó?syntetyk na syntetyk - ma kto? do?wiadczenie?
Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 15.04.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:
> On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
>>
>> Liczyłem na odpowiedź na moje pytanie a nie na odwracanie kota ogonem.
>>
>> Jeśli będzie to 5-10% - to szkoda zachodu. W starszych maszynach zapewne nie
>> będzie nawet 5% - bo one projektowane były z myślą o olejach z tamtych
>> czasów. Być może nowoczesne wysilone maszyny sportowe wymagają syntetyków i
>> bez nich długo nie pociągną. Ale przeciętny sportowo-turystyczny motocykl?
>>
> Uwazasz ze silnikowi krecacemu sie >10krpm nie zrobi roznicy syntetyk?
> Czy 110 KM w wolnossacym silniku z 600 ccm to nie jest wysilenie? Jak
> dla mnie to mozesz lac nawet Lux10 ale nie doradzaj tego ludziom...
>
Ja się nie znam, ale czy to nie jest tak, że syntetyki mają zwykle szersze
zakresy temperatur pracy w których trzymają parametry? Bo obroty to chyba
większego znaczenia nie mają, zwłaszcza w zakresach tych kilkunastu krpm
które obecne silniki osiągają. To nie są raczej znaczne wartości, zwłaszcza
że olej "do diesla" smaruje bez problemu dmuchawkę ~100krpm.
Kiedyś w xj600 "zmieniałem*" częściowo olej po każdej dłuższej i szybszej
jeździe, bo się kontrolka zapalała. A mając ograniczony wybór na najbliższej
stacji robiłem często eksperymentalne mieszanki. Xjota dokręciła się do
~80kkm bez jakichś zmian w zachowaniu silnika. Nie kręcony wysoko nie brał
zauważalnych ilości oleju, ganiany po czerwonym potrafił zapalić kontrolę
w czasie spożycia 1 baku paliwa.
Sądzę że na trwałość silnika największy wpływ ma czas pracy w granicznych
warunkach. Maksymalna moc, za niska albo za wysoka temperatura pracy pod
obciążeniem. Dobry olej może chyba sporo pomóc w takich sytuacjach i
znacząco przedłużyć żywot silnika. Więc olej dobieram bardziej do warunków
w jakich przyjdzie pracować danemu silnikowi. Oczywiście biorąc też pod
uwagę zalecenia producenta.
*dolewałem to co było, starając się dopasować mniej więcej parametry.
A jeździł na syntetyku 10w50 więc zwykle nie było tego na stacji.
--
kakmaratgmaildotcom
Następne wpisy z tego wątku
- 15.04.11 11:42 Marcin N
- 15.04.11 11:43 KJ Siła Słów
- 15.04.11 11:53 AZ
- 15.04.11 12:02 Marcin N
- 15.04.11 12:05 KJ Siła Słów
- 15.04.11 12:09 AZ
- 15.04.11 12:14 KJ Siła Słów
- 15.04.11 12:27 AZ
- 15.04.11 12:36 KJ Siła Słów
- 15.04.11 12:54 AZ
- 15.04.11 13:06 KJ Siła Słów
- 15.04.11 13:13 AZ
- 15.04.11 13:20 KJ Siła Słów
- 15.04.11 14:13 Tytus
- 17.04.11 12:37 Wojtek Sobociński
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=