-
81. Data: 2016-12-08 19:52:20
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: z <...@...pl>
W dniu 2016-12-06 o 21:44, r...@k...pl pisze:
> Dolny Śląsk -- na narty najgorszy dojazd jest do Zieleńca.
> Ale tylko raz na letnie gumy musiałem założyć łańcuchy (powinienem w zasadzie
> dwa razy).
Bez jaj. Na narty to sobie można wypożyczyć odpowiednią furmankę.
Pomówmy o normalnym użytkowaniu. :-)
z
-
82. Data: 2016-12-08 20:31:04
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 8 Dec 2016 19:52:20 +0100, w
<5849abe3$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>, z <...@...pl> napisał(-a):
> W dniu 2016-12-06 o 21:44, r...@k...pl pisze:
> > Dolny Śląsk -- na narty najgorszy dojazd jest do Zieleńca.
> > Ale tylko raz na letnie gumy musiałem założyć łańcuchy (powinienem w zasadzie
> > dwa razy).
>
> Bez jaj. Na narty to sobie można wypożyczyć odpowiednią furmankę.
> Pomówmy o normalnym użytkowaniu. :-)
To tym bardziej.
-
83. Data: 2016-12-09 17:05:31
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "z" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5849abe3$0$15197$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2016-12-06 o 21:44, r...@k...pl pisze:
>> Dolny Śląsk -- na narty najgorszy dojazd jest do Zieleńca.
>> Ale tylko raz na letnie gumy musiałem założyć łańcuchy (powinienem
>> w zasadzie
>> dwa razy).
>Bez jaj. Na narty to sobie można wypożyczyć odpowiednią furmankę.
>Pomówmy o normalnym użytkowaniu. :-)
To jest wlasnie normalne uzytkowanie - zima w weekend na narty.
A poza weekendem to tramwajem :-(
z
-
84. Data: 2016-12-09 17:15:15
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o2c9kr$kia$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2016-12-08 o 02:11, J.F. pisze:
>>>>>> Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i
>>>>>> rozwalisz
>>>>>> naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod
>>>>>> pod jedna
>>>>>> osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac
>>>>>> hamulcami.
>>>
>>>>> Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
>>>>> na osi.
>>>
>>>> Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.
>>
>>> Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
>>> różnice prędkości i zagrożenie znika.
>
>> Jakim niby cudem ? Mowimy o roznicach miedzyosiowych.
>Nie.
>Mówimy o różnicach między kołami na różnych osiach,
>A na każdej osi mechanizm różnicowy jest.
A myslisz, ze po co ta wajha jest ?
To samo co sie dzieje po kolach w roznych stron dzieje sie tez miedzy
osiami.
Czy to na skutek niewielkich roznic srednic opon, czy np ... promienie
przednich i tylnych kol w zakrecie inne, to i przebyte drogi inne.
Dyfer miedzyosiowy, albo wajha.
>>>>>> Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe
>>>>>> terenowki :-)
>>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
>>>>>> ciekawie sie robi w 1:50.
>>>
>>>>> Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
>>>>> w czasie testów.
>>>> No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4,
>>>> to
>>>> chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)
>>
>>> A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
>>> I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
>>> Bo Nissan na pewno nie ma.
>
>> Wyglada na to, ze ma (chyba, ze sa rozne odmiany, albo ma
>> niestaly).
>> Ale jak widac - naped napedowi nierowny :-)
>
>Nisan ma stały na jedną oś a na drugą włączany ręcznie lub
>automagicznie, w zależności od rocznika. Podobnie ma Subaru.
>Pozostałych nie sprawdzałem ale skoro w opisie jest że to suwy
>to nie liczył bym na stały napęd na obie osie.
W opisie stoi, ze Nissan i Honda sa 4WD, Subaru AWD, a Mazda 2WD.
i w okolicach 1:50 widac, ze Nissan ma przednie i tylne kola
napedzane.
Watpliwosci mam tylko czy ma otwarty dyfer miedzyosiowy, czy w tej
trasie zlosliwie dwa kola po przekatnej w powietrzu, i to zwykłe dyfry
w obu osiach wylaczaja naped mimo, ze obie osie sztywno sprzegniete
(przez jakies automagiczne sprzeglo).
J.
-
85. Data: 2016-12-09 19:58:24
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-12-09 o 17:15, J.F. pisze:
>>>>>>> Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i
>>>>>>> rozwalisz
>>>>>>> naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod
>>>>>>> pod jedna
>>>>>>> osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac
>>>>>>> hamulcami.
>>>>
>>>>>> Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
>>>>>> na osi.
>>>>
>>>>> Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.
>>>
>>>> Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
>>>> różnice prędkości i zagrożenie znika.
>>
>>> Jakim niby cudem ? Mowimy o roznicach miedzyosiowych.
>
>> Nie.
>> Mówimy o różnicach między kołami na różnych osiach,
>> A na każdej osi mechanizm różnicowy jest.
>
> A myslisz, ze po co ta wajha jest ?
> To samo co sie dzieje po kolach w roznych stron dzieje sie tez miedzy
> osiami.
> Czy to na skutek niewielkich roznic srednic opon, czy np ... promienie
> przednich i tylnych kol w zakrecie inne, to i przebyte drogi inne.
Ale zdajesz sobie sprawę że łączność między mostami idzie przez
ich mechanizmy różnicowe ?
> Dyfer miedzyosiowy, albo wajha.
Jak masz nieblokowany dyfer to napęd idzie na jedno koło z czterech.
Jak masz wajchę to idzie na jedno koło każdej osi.
>>>>>>> Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
>>>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
>>>>>>> ciekawie sie robi w 1:50.
>>>>
>>>>>> Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
>>>>>> w czasie testów.
>>>>> No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
>>>>> chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)
>>>
>>>> A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
>>>> I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
>>>> Bo Nissan na pewno nie ma.
>>
>>> Wyglada na to, ze ma (chyba, ze sa rozne odmiany, albo ma niestaly).
>>> Ale jak widac - naped napedowi nierowny :-)
>>
>> Nisan ma stały na jedną oś a na drugą włączany ręcznie lub
>> automagicznie, w zależności od rocznika. Podobnie ma Subaru.
>> Pozostałych nie sprawdzałem ale skoro w opisie jest że to suwy
>> to nie liczył bym na stały napęd na obie osie.
>
> W opisie stoi, ze Nissan i Honda sa 4WD, Subaru AWD, a Mazda 2WD.
> i w okolicach 1:50 widac, ze Nissan ma przednie i tylne kola napedzane.
A ja w opisach znalazłem że Nisan i Subaru nie miały stałego napędu
na obie osie. A ładne fabryczne nazwy oznaczają że firma chce ci wcisnąć
gówno a nie że mają stały napęd.
> Watpliwosci mam tylko czy ma otwarty dyfer miedzyosiowy, czy w tej
> trasie zlosliwie dwa kola po przekatnej w powietrzu, i to zwykłe dyfry w
> obu osiach wylaczaja naped mimo, ze obie osie sztywno sprzegniete (przez
> jakies automagiczne sprzeglo).
>
Poszukaj jakiejś strony z dokładnym opisem poszczególnych modeli i się
dowiesz prawdy. Omijaj bełkot marketingowy na stronach sprzedawców.
Wedle mojej orientacji to suw nie ma obowiązku mieć napędu na obie osie,
o stałym napędzie na obie nawet nie wspomnę. I byłbym bardzo zdziwiony
jakby się okazało że mają po trzy dyferencjały. Bo to kosztuje a w
fabrykach rządzą księgowi a nie inżynierowie.
Pozdrawiam
-
86. Data: 2016-12-09 21:33:45
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: z <...@...pl>
W dniu 2016-12-09 o 17:05, J.F. pisze:
> To jest wlasnie normalne uzytkowanie - zima w weekend na narty.
> A poza weekendem to tramwajem :-(
I cała dyskusja poszła się je... bo normalne dla każdego znaczy coś
innego ;-) Czy ze względów lokalizacyjnych, czy uwarunkowań pracy czy
osobistych upodobań.
NIE DA SIĘ PORÓWNYWAĆ :-)
z
-
87. Data: 2016-12-10 20:08:46
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 05-12-2016 o 14:10, WW pisze:
> Witam
>
> Po przejechaniu się tym samochodem:
>
> + dobra pozycja w fotelu kierowcy, doskonałe trzymanie boczne,
> klawiszowe przyciski na desce, dobra widoczność, dobre rozwiązanie
> bagażnika.
>
> - ekran na środku sterczy jak ch*j na weselu. Nie jest chowany i bardzo
> podatny na uszkodzenia mechaniczne.
>
> Dyskwalifikujące jest
Przede wszystkim cena.
W drzwiach bym zażądał rabatu 20%, potem mógłbym przystępować do
oglądania i ew. negocjacji dalszych rabatów.
> IMHO brak napędu 4x4 dla samochodu klasy SUW.
Oczywiście.
Dlatego badziewia nie kupię, mimo że b. ładne.
> Dopiero od sprzedawcy się dowiedziałem, że SUW-y z napędem na jedna oś
> to ponad 90-% wszystkich SUW-ów
> Tego nie rozumiem. Od samochodów klasy SUW oczekuje się więcej niż od
> zwykłych sedanów czy kombi.
To jest skutek pakowania 4x4 tylko do wyższych wersji silnikowych.
Jak gdzieś można zamówić 4x4 z każdym silnikiem, jego udział wynosi
nawet ponad 40%.
Też nie dopłaciłbym 30 czy 40 tys za 4x4, dlatego mam Dacię, która tego
typu numerów nie robiła, a nie coś fajniejszego np. Sportage.
-
88. Data: 2016-12-10 20:09:08
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 05-12-2016 o 21:30, r...@k...pl pisze:
> Mon, 5 Dec 2016 18:02:06 +0100, w <o246ig$2vqb$1@adenine.netfront.net>, WW
> <w...@v...pl> napisał(-a):
>
>> W dniu 2016-12-05 o 14:35, Zenek Kapelinder pisze:
>>> Od kazdego samochodu oczekuje sie tylko jednego. Ze dowiezie tych co w
srodku z punktu A do punktu B. Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery
kola w samochodzie osobowym?
>>>
>>
>> Dziś oczekujemy od samochodu, że nie tylko dowiezie Cię z punktu A do B,
>> ale zrobi to szybko, bezpiecznie, skutecznie i wygodnie.
>> Samochód z napędem 4x4 nawet na asfalcie lepiej trzyma się drogi niż
>> zwykły, co przekłada się i na szybkość średnia i na bezpieczeństwo. Do
>> tego w ciężkich warunkach: śnieg, błoto dojedzie dalej niż zwykły.
>
> Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
> dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.
Napęd 2WD ogranicza Ci za to listę celów do których chcesz dojechać.
>
>> Od pojazdów typu SUW właśnie tego oczekujemy, nawet jego reklama o tym
>> wspomina.
>
> To nie jest SUW, co więcej -- nie ma pojazdów SUW.
To się zgadza, to jest crossover, koło SUV-a nawet nie leżał.
-
89. Data: 2016-12-11 11:09:44
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 10 Dec 2016 20:09:08 +0100, w <o2hjsh$tdv$3@gioia.aioe.org>, Cavallino
<c...@k...pl> napisał(-a):
> > Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
> > dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.
>
> Napęd 2WD ogranicza Ci za to listę celów do których chcesz dojechać.
Jeżeli zamienisz "chcesz" na "możesz" to może to być prawda.
Niestety, na razie najczęściej tam gdzie bym mógł dojechać (chociaż
niekoniecznie chciał) to na przeszkodzie staje nie brak 4x4, ale znak zakazu.
Pomijam juz przypadki, że zwyczajnie szkoda opon.
> >> Od pojazdów typu SUW właśnie tego oczekujemy, nawet jego reklama o tym
> >> wspomina.
> >
> > To nie jest SUW, co więcej -- nie ma pojazdów SUW.
>
> To się zgadza, to jest crossover, koło SUV-a nawet nie leżał.
-
90. Data: 2016-12-12 14:49:53
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 11-12-2016 o 11:09, r...@k...pl pisze:
> Sat, 10 Dec 2016 20:09:08 +0100, w <o2hjsh$tdv$3@gioia.aioe.org>, Cavallino
> <c...@k...pl> napisał(-a):
>
>>> Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
>>> dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.
>>
>> Napęd 2WD ogranicza Ci za to listę celów do których chcesz dojechać.
>
> Jeżeli zamienisz "chcesz" na "możesz" to może to być prawda.
Nie, chodziło o chcesz.
Nie pojedziesz na rajd 4x4 dwunapędówką, nawet jak bardzo chcesz.