-
71. Data: 2016-12-07 12:14:28
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 7 Dec 2016 12:08:20 +0100, w
<5847edab$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<j...@p...onet.pl> napisał(-a):
> Glowne ryzyko to jak pisales - znak stoi, i czasem policja stoi i
> pilnuje.
Znaku już dawno nie ma.
-
72. Data: 2016-12-07 12:48:01
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: masti <g...@t...hell>
RadoslawF wrote:
> W dniu 2016-12-06 o 21:12, masti pisze:
>
>>>>> Jak ktos lubi zuzywac minimum litr paliwa wiecej to latem na
>>>>> autostradzie moze sobie jechac na napedzanych dwoch osiach.
>>>>>
>>>>
>>>> Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
>>>> to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
>>>> napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
>>>> km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.
>>>
>>> Poważnie ?
>>> Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
>>> Na stałe.
>>> Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
>>> oś a na drugą włączany.
>>
>> powiedziałem Jeepowi, że jest biedaterenówką. Obraził się.
>>
> Miał rację.
> Czytający tez się obrażą bo nie napisałeś jaki to jeep.
stopkę widział czy ślepy?
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
73. Data: 2016-12-07 14:11:40
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 07.12.2016 o 11:53, J.F. pisze:
>> Na Słowację są też inne drogi:P
>
> Na Czechy.
Oczywiście. Przepraszam.
Shrek
-
74. Data: 2016-12-07 15:41:40
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-12-07 o 12:48, masti pisze:
>>>>> Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
>>>>> to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
>>>>> napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
>>>>> km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.
>>>>
>>>> Poważnie ?
>>>> Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
>>>> Na stałe.
>>>> Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
>>>> oś a na drugą włączany.
>>>
>>> powiedziałem Jeepowi, że jest biedaterenówką. Obraził się.
>>>
>> Miał rację.
>> Czytający tez się obrażą bo nie napisałeś jaki to jeep.
>
> stopkę widział czy ślepy?
>
Stopek z założenia nie czytam.
Pozdrawiam
-
75. Data: 2016-12-07 15:59:40
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-12-07 o 12:05, J.F. pisze:
>>> A Gaz to prawdziwa terenowka, czy bieda ?
>
>> Bida.
>> Włącznik przedniego mostu masz w kabinie obok wajchy do reduktora
>> a dodatkowo ręcznie możesz odpiąć w piastach kół co zmniejszy opory
>> toczenia.
>
> Bida, ale z zalozenia terenowa :-)
To wszystko w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
Stąd określenie że bida.
>>> Te prawdziwe, to ktore, i jaki maja naped ?
>> Mercedes G.
>
> Doczytam.
>
>>> Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i rozwalisz
>>> naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod pod jedna
>>> osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac hamulcami.
>>> Albo zastosujesz jakies rozwiazanie LSD ... i tu jest szeroka gama
>>> rozwiazan.
>
>> Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
>> na osi.
>
> Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.
Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
różnice prędkości i zagrożenie znika.
>>> Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
>>> https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
>>> ciekawie sie robi w 1:50.
>
>> Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
>> w czasie testów.
>
> No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
> chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)
A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
Bo Nissan na pewno nie ma.
> A nie jakas bida terenowka, gdzie trzeba wajchowac slisko/nie slisko :-)
>
>>> Prawdziwy naped na 4 to bedzie, jak beda silniki elektryczne osobne dla
>>> kazdego kola :-)
>> Jak masz możliwość zblokowania obu mostów plus przeniesienia
>> równocześnie mocy na obie osie to masz napędzane wszystkie cztery
>> koła. Tylko to nie bardzo skręca a jak wyjedziesz na asfalt
>> to ryzykujesz tym co już pisałeś.
>
> Czyli bida panie ...
>
No masz, w dodatku auta niektórych czytających się obraziły. :-)
Pozdrawiam
-
76. Data: 2016-12-07 16:57:06
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: masti <g...@t...hell>
RadoslawF wrote:
> W dniu 2016-12-07 o 12:48, masti pisze:
>
>>>>>> Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
>>>>>> to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
>>>>>> napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
>>>>>> km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.
>>>>>
>>>>> Poważnie ?
>>>>> Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
>>>>> Na stałe.
>>>>> Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
>>>>> oś a na drugą włączany.
>>>>
>>>> powiedziałem Jeepowi, że jest biedaterenówką. Obraził się.
>>>>
>>> Miał rację.
>>> Czytający tez się obrażą bo nie napisałeś jaki to jeep.
>>
>> stopkę widział czy ślepy?
>>
> Stopek z założenia nie czytam.
a to już twój problem
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
77. Data: 2016-12-07 21:51:13
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-12-07 o 16:57, masti pisze:
>>>>>>> Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
>>>>>>> to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
>>>>>>> napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
>>>>>>> km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.
>>>>>>
>>>>>> Poważnie ?
>>>>>> Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
>>>>>> Na stałe.
>>>>>> Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
>>>>>> oś a na drugą włączany.
>>>>>
>>>>> powiedziałem Jeepowi, że jest biedaterenówką. Obraził się.
>>>>>
>>>> Miał rację.
>>>> Czytający tez się obrażą bo nie napisałeś jaki to jeep.
>>>
>>> stopkę widział czy ślepy?
>>>
>> Stopek z założenia nie czytam.
>
> a to już twój problem
>
W tym wątku wyszło że nie tylko mój. :-)
Pozdrawiam
-
78. Data: 2016-12-07 22:48:56
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:o2984t$hhd$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 2016-12-07 o 12:05, J.F. pisze:
>
>>>> A Gaz to prawdziwa terenowka, czy bieda ?
>>
>>> Bida.
>>> Włącznik przedniego mostu masz w kabinie obok wajchy do reduktora
>>> a dodatkowo ręcznie możesz odpiąć w piastach kół co zmniejszy opory
>>> toczenia.
>>
>> Bida, ale z zalozenia terenowa :-)
>
> To wszystko w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
> Stąd określenie że bida.
>
>>>> Te prawdziwe, to ktore, i jaki maja naped ?
>>> Mercedes G.
>>
>> Doczytam.
>>
>>>> Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i rozwalisz
>>>> naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod pod
>>>> jedna
>>>> osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac hamulcami.
>>>> Albo zastosujesz jakies rozwiazanie LSD ... i tu jest szeroka gama
>>>> rozwiazan.
>>
>>> Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
>>> na osi.
>>
>> Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.
>
> Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
> różnice prędkości i zagrożenie znika.
Nie zniwelują. Tylne koła pokonują znacząco inną drogę niż przednie. Dlatego
wszystkie samochody ze stałym 4x4 mają międzyosiowy mechanizm różnicowy:
wspomniany przez Ciebie Mercedes G, Toyota LC, na pewno te starsze Land
Rovery i Range Rovery, Łada Niwa, i chyba też Mitsubishi L200.
>
>>>> Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
>>>> ciekawie sie robi w 1:50.
>>
>>> Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
>>> w czasie testów.
>>
>> No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
>> chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)
>
> A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
> I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
> Bo Nissan na pewno nie ma.
>
>> A nie jakas bida terenowka, gdzie trzeba wajchowac slisko/nie slisko :-)
>>
>>>> Prawdziwy naped na 4 to bedzie, jak beda silniki elektryczne osobne dla
>>>> kazdego kola :-)
>>> Jak masz możliwość zblokowania obu mostów plus przeniesienia
>>> równocześnie mocy na obie osie to masz napędzane wszystkie cztery
>>> koła. Tylko to nie bardzo skręca a jak wyjedziesz na asfalt
>>> to ryzykujesz tym co już pisałeś.
>>
>> Czyli bida panie ...
>>
> No masz, w dodatku auta niektórych czytających się obraziły. :-)
>
>
--
Pozdrawiam,
yabba
-
79. Data: 2016-12-08 02:11:52
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 7 Dec 2016 15:59:40 +0100, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2016-12-07 o 12:05, J.F. pisze:
>>>> A Gaz to prawdziwa terenowka, czy bieda ?
>>
>>> Bida.
>>> Włącznik przedniego mostu masz w kabinie obok wajchy do reduktora
>>> a dodatkowo ręcznie możesz odpiąć w piastach kół co zmniejszy opory
>>> toczenia.
>>
>> Bida, ale z zalozenia terenowa :-)
>
> To wszystko w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
> Stąd określenie że bida.
Oszczednosc paliwa w ZSRR ? Cos zmyslasz :-)
>>>> Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i rozwalisz
>>>> naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod pod jedna
>>>> osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac hamulcami.
>>>> Albo zastosujesz jakies rozwiazanie LSD ... i tu jest szeroka gama
>>>> rozwiazan.
>>
>>> Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
>>> na osi.
>>
>> Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.
>
> Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
> różnice prędkości i zagrożenie znika.
Jakim niby cudem ? Mowimy o roznicach miedzyosiowych.
>>>> Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
>>>> ciekawie sie robi w 1:50.
>>
>>> Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
>>> w czasie testów.
>>
>> No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
>> chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)
>
> A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
> I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
> Bo Nissan na pewno nie ma.
Wyglada na to, ze ma (chyba, ze sa rozne odmiany, albo ma niestaly).
Ale jak widac - naped napedowi nierowny :-)
J.
-
80. Data: 2016-12-08 19:43:44
Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-12-08 o 02:11, J.F. pisze:
>>>>> A Gaz to prawdziwa terenowka, czy bieda ?
>>>
>>>> Bida.
>>>> Włącznik przedniego mostu masz w kabinie obok wajchy do reduktora
>>>> a dodatkowo ręcznie możesz odpiąć w piastach kół co zmniejszy opory
>>>> toczenia.
>>>
>>> Bida, ale z zalozenia terenowa :-)
>>
>> To wszystko w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
>> Stąd określenie że bida.
>
> Oszczednosc paliwa w ZSRR ? Cos zmyslasz :-)
Nie tylko tam.
>>>>> Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i rozwalisz
>>>>> naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod pod jedna
>>>>> osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac hamulcami.
>>>>> Albo zastosujesz jakies rozwiazanie LSD ... i tu jest szeroka gama
>>>>> rozwiazan.
>>>
>>>> Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
>>>> na osi.
>>>
>>> Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.
>>
>> Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
>> różnice prędkości i zagrożenie znika.
>
> Jakim niby cudem ? Mowimy o roznicach miedzyosiowych.
Nie.
Mówimy o różnicach między kołami na różnych osiach,
A na każdej osi mechanizm różnicowy jest.
>>>>> Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
>>>>> ciekawie sie robi w 1:50.
>>>
>>>> Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
>>>> w czasie testów.
>>>
>>> No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
>>> chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)
>>
>> A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
>> I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
>> Bo Nissan na pewno nie ma.
>
> Wyglada na to, ze ma (chyba, ze sa rozne odmiany, albo ma niestaly).
> Ale jak widac - naped napedowi nierowny :-)
>
Nisan ma stały na jedną oś a na drugą włączany ręcznie lub
automagicznie, w zależności od rocznika. Podobnie ma Subaru.
Pozostałych nie sprawdzałem ale skoro w opisie jest że to suwy
to nie liczył bym na stały napęd na obie osie.
Pozdrawiam