  • 21. Data: 2016-10-16 16:29:56
    Temat: Re: Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2016 21:55:42 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak

    > Bo Ford gówno wort. ;)

    Sierra grzala znakomicie. No ale tam bylo ogrzewanie na gaz :-)
    Tzn - grzala po paru minutach, jak juz silnik sie zagrzal.

    Nowoczesniejsza Vectra ... tam diesel tez jakis niedogrzany, ale
    przeciez nawet 70 stopni wystarcza do grzania kabiny.

    > Berlingo i inne auta z dieslem hdi, mają z reguły dogrzewacz elektryczny
    > kabiny. W starszych modelach, jest to blok z 4-ema świecami żarowymi,
    > nagrzewający płyn w małym obiegu. W nowszych, jest to elektryczna
    > grzałka w obudowie wentylatora kabiny.
    > Ford o takim rozwiązaniu nie pomyślał. Przynajmniej w F2.

    A to o komfort pasazerow chodzi, czy spelnienie norm emisji spalin ?

    J.

  • 22. Data: 2016-10-16 16:45:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2016 15:26:20 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Dołóż do tego:
    > - wspomaganie elektryczne - 80-120A

    Chwilami,

    > - świece żarowe - 80-100A

    Tylko na poczatku.

    > - ogrzewanie lusterek, szyby, foteli - strzelam - kolejne 80A
    > - pompa wtryskowa i wtryski - strzelam - 30A

    Pompa nie jest mechaniczna ?

    > - światła, radio, nawigacja, ładowarki - 30A
    > - inne sterowniki - 100A (abs, esp, poduchy, klimatyzacja, elektrozawory,
    > el. szyby, wycieraczki)

    100A jak hamujesz. Bo reszta to drobiazg.

    > Trzeba niezłego kontrolera aby to wszystko ogarnąć i zapewnić jednoczesne
    > działanie. Przy bilansie ujemnym (nie starcza alternatora) buforem jest
    > aku. Jak aku słaby komputer decyduje co w danej chwili jest niezbędne.

    No i wcale nie taki niezly ten komputer. Stosunkowo prosty.

    Czy tylko d* nie grzeje ?

    J.

  • 23. Data: 2016-10-16 16:51:36
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 16.10.2016 o 15:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    aik to jest to elektryczne dogrzewanie> Co do podgrzewacza - mają to
    inne marki.
    > Miałem to samo (moc 1,5 lub 1,8KW) w Grand Scenicu z ulubionej stajni
    > Cavallino - Renault :-)

    I całkiem ładnie działa - żona ma. Jeśli ustawi się "wysoko" temperatrę
    w kabinie, to po 2-3 minutach od uruchomienia silnika z nawiewów
    wydostaje się wyraźnie ciepła powietrze mimo, że silnikowi daleko
    jeszcze do nominalnych temperatur pracy.

    Ale afaik to jest to dogrzewanie kabyny grzałkami w nawiewie, a nie
    świecami w obiegu płyny chłodzącego.

  • 24. Data: 2016-10-16 21:09:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-16 o 15:11, cef pisze:

    > Zależy od paliwa. Albo po 95 albo po 98 sekundach.

    Jak przełączy się na LPG to można nadmuch włączać. :-)

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2016-10-17 00:03:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** daniuek pisze tak:

    > a w benzynach jak macie ?

    po 2km i 9 minutach pracy silnika mamy 88st
    na dworze dziś jest 9st nawiewy wyłączone.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 26. Data: 2016-10-17 12:08:15
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-10-15 o 21:55, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Bo Ford gówno wort. ;)

    E tam, w moim Mondeo MK4 po 5 min już mam ciepło (w ziemie przy -xx)
    tylko że mam firmową farelkę zamontowaną w aucie :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 27. Data: 2016-10-17 12:37:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >nawiewów wydostaje się wyraźnie ciepła powietrze mimo, że silnikowi
    >daleko jeszcze do nominalnych temperatur pracy.

    Hm, i to jest dogrzewanie ?
    Bo IMO - po 2-3 minutach to silnik nabierze ze 40C, i juz powietrze
    moze byc wyczuwalnie cieple.

    >Ale afaik to jest to dogrzewanie kabyny grzałkami w nawiewie, a nie
    >świecami w obiegu płyny chłodzącego.

    Grzalki w nawiewie powinny dzialac szybciej, suszarce wystarcza
    sekundy :-)

    Dogrzewanie plynu moze miec sens ekologiczny.

    J.

  • 28. Data: 2016-10-17 14:47:27
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2016-10-16 o 08:44, ToMasz pisze:

    > czy w każdym citroenie (picasso) jest miejsce i wiązka do elektrycznego
    > podgrzewacza? Mam picasso i kupiłem oryginalny podgrzewacz elektryczny,
    > znaczy taką ramkę jak pół kartki A4. Nie bardzo mi się chce grzebać na
    > ślepo, rozbierać pół auta żeby sprawdzić że mój model niema miejsca na
    > elekttryczną nagrzewnice
    > ToMasz
    >
    > Ps to to ma 120W, więc wiele nie pogrzeje, ale lepszy rydz niż nic

    Miejsce jest, ale mimo tego, że Peugeot i Citroen to jeden koncern PSA,
    to o ile jeszcze nie spotkałem Puga (od mniej więcej 2002r. produkcji)
    który by nie miał pełnej instalacji pod wszystkie bajery, wystarczy
    wpiąć co się chce i aktywować PP/diagiem opcje, to o tyle w Cytrynach
    różnie to bywa. Jeżeli masz XP na pierwszej instalacji (kwadratowe
    przełączniki pod kierownicą) to na bank nie masz instalacji pod grzałki.
    Jeżeli XP po pełnym lifcie to masz 75% szans, że instalacja będzie.

  • 29. Data: 2016-10-18 22:59:27
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 15 Oct 2016 21:55:42 +0200, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
    <m...@o...pl> wrote:

    >Ford o takim rozwiązaniu nie pomyślał. Przynajmniej w F2.

    A to już są pomówienia i plotki ;) Owszem, FF2 1.6TDCi (HDi) ma PTC
    jak najbardziej. Tylko że nie są świece żarowe, a elektryczna grzałka
    zamontowana w nawiewie. Wygląda to tak:

    http://www.fordserwis.com.pl/0x5Erepository?resource
    =726e17d8f77a57acda1efa76950006a9

    A taką nagrzewnicę z trzema świecami żarowymi miałem w Mondeo.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 30. Data: 2016-10-18 22:59:55
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 16 Oct 2016 00:51:53 +0200, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    >Jaką moc ma alternator w takich modelach? ;)

    150A minimum.