  • 11. Data: 2011-11-01 13:52:49
    Temat: Re: Po co w ogole wprowadzono 16:9 ...?
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 1 Nov 2011 12:41:37 +0000, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >Rozdzielczość pionowa w systemie analogowym NIE ISTNIEJE.

    jak to nie istnieje? Ilosc linii obrazu to wlasnie rozdzielczosc w
    pionie, bo liniie obrazu sa rozmieszczane wlasnie w pionie (jedna pod
    druga itd).

    --
    ThinkXtra

  • 12. Data: 2011-11-01 13:58:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 14:52:49 +0100, a...@p...pl napisał(a):

    > jak to nie istnieje? Ilosc linii obrazu to wlasnie rozdzielczosc w
    > pionie, bo liniie obrazu sa rozmieszczane wlasnie w pionie (jedna pod
    > druga itd).

    *POZIOMA* - to była pomyłka powyżej

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 13. Data: 2011-11-01 16:04:52
    Od: Maciej Bebenek (mobile) <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Sedno w tym, że PRAWIDŁOWE wprowadzenie 16:9 tą rozdzielczość powiększa,
    > niestety, w Banana Republic of Poland nie ma co na takie coś liczyć, może
    > jakieś nieliczne programy w platformach cyfrowych.

    Waldek: PRAWIDŁOWE wprowadzenie 16:9 nie zmienia rozdzielczości w żadną
    stronę. Zwiększenie rozdzielczości w poziomie (jakby tego nie tlumaczyć)
    musi spowodować zwiększenie pasma.
    A anamorficzny może być nie tylko obraz, ale i piksel.

  • 14. Data: 2011-11-01 16:17:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Aaaaa.... DVD pan mówisz... no to w takim razie... NTG!!!
    > I później proponuję poczytać o systemach przekazu obrazu SD, zarówno
    > analogowych jak i cyfrowych.
    > Rozdzielczość pionowa w systemie analogowym NIE ISTNIEJE. Teoretycznie
    > jest
    > dowolna, ograniczona tylko pasmem przenoszenia całego toru wizji, od
    > kamery
    > aż do telewizora.

    Rozdzielczość pozioma istnieje jak najbardziej, tylko w systemach
    analogowych określa się ją nie jako liczbę pikseli, ale jako liczbę par
    punktów biały/czarny, które można jeszcze rozróżnić.
    Ogranicza ją pasmo przenoszenia toru wizji.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2011-11-01 16:31:23
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 01.11.2011 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał/a:
> [...]
    > punktów biały/czarny, które można jeszcze rozróżnić.
    > Ogranicza ją pasmo przenoszenia toru wizji.

    Jak często na ekranie występuje tak syntetyczny obraz jak pionowe czarno
    białe pasy? Gdy przejścia są między szarościami to pojemność toru
    analogowego rośnie i jest 'miejsce' na 16x9 - tak pomijając szczegóły.

  • 16. Data: 2011-11-01 16:46:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Nov 2011 17:17:01 +0100, yabba napisał(a):

    > Rozdzielczość pozioma istnieje jak najbardziej, tylko w systemach
    > analogowych określa się ją nie jako liczbę pikseli, ale jako liczbę par
    > punktów biały/czarny, które można jeszcze rozróżnić.

    ale ta z kolei będzie inna na każdym urządzeniu, nie o tym była mowa

    > Ogranicza ją pasmo przenoszenia toru wizji.

    dokładnie to całego toru, od kamery aż do kineskopu, ale o tym pisałem.

  • 17. Data: 2011-11-01 17:51:00
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxxx>

    Standardy narzuciło kino i sposoby rejestracji na taśmie filmowej, więc
    proponuję wrócić do źródeł i poczytać o tym.

    Jingiel

  • 18. Data: 2011-11-01 18:06:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 1 Nov 2011 18:04:52 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > musi spowodować zwiększenie pasma.
    > A anamorficzny może być nie tylko obraz, ale i piksel.

    Jedną z opcji jest przesyłanie boków obrazu poza głównym pasmem, w sposób
    podobny do tego jak jest realizowane radio stereo FM, mimo, że normalne
    pasmo nie jest poszerzone.

  • 19. Data: 2011-11-01 18:52:50
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

    > po co w ogóle wprowadzono taki format? Bo to
    > trochę wygląda na oszustwo. Logicznym się wydaje, że atutem formatu
    > panoramicznego powinna być większa rozdzielczość w poziomie (powinno być
    > więcej informacji o obrazie) w porównaniu do 4:3... Jakies
    > psychologiczne aspekty, że prostokątny obraz się "lepiej" ogląda niż
    > (prawie)
    > kwadrat?
    >
    > pozdrawiam,
    > --
    > Marek

    Co za czasy , już starożytni stosowali
    proporcję zbliżoną do 16:10 a dokładnie
    1,618:1 w sztuce i swoich budowlach .
    Podobno najdoskonalsza ze znanych :-)
    A o złotej proporcji i złotym prostokącie
    nie słyszał ?

    --
    SP4OLN

  • 20. Data: 2011-11-01 22:09:55
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-11-01 11:54, m...@-...p.lodz.pl.invalid pisze:
    > Witam,
    > skoro w PAL (SD) 16:9 od 4:3 ró?ni sie jedynie proporcjami obrazu a rozdzieloczo?ae
    > nadal jest taka sama, to po co w ogóle wprowadzono taki format? Bo to
    > troche wygl?da na oszustwo. Logicznym sie wydaje, ?e atutem formatu
    > panoramicznego powinna byae wieksza rozdzielczo?ae w poziomie (powinno byae
    > wiecej informacji o obrazie)

    Mylnie zakładasz że 16:9 jest szerszy w poziomie, on jest węższy w
    pionie i dzięki temu pozorna rozdzielczość w pionie rośnie...