eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPo co nam autostrady?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 21. Data: 2012-05-08 14:23:08
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-05-08 12:50, J.F pisze:
    > Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:
    >>> A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
    >>> tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
    >>> Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?
    >>
    >>> owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
    >>> wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
    >>> dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?
    >
    >> Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mielibyśmy 3000km darmowych
    >> ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać.
    >
    > Tylko najpierw odpowiedz jakim cudem mialoby ich sie uzbierac trzy razy wiecej,
    jesli beda
    > w zblizonym standardzie.
    >
    >> Zwłaszcza, że te ekspresówki będą tam gdzie teraz krajówki gęsto usiane terenami
    >> zabudowanymi.
    >
    > Czyli np ekrany dzwiekowe wskazane ...
    >
    > P.S. o macie S8
    > http://s8-wroclaw-sycow.pl/
    > etap 1 wroclaw-Olesnica. Warunki dosc latwe na pierwszy rzut oka - zadnych duzych
    > aglomeracji po drodze, zadnych duzych rzek,
    > 22.1km za 449mln zl=20.3mln/km. Plus 10mln za Inzyniera Nadzoru.
    >
    > Etap 2 Olesnica Sycow. Podobnie latwo
    > 25.1km za 468 mln = 18.6.
    >
    > http://s8.lodz.zaprojektuj-zbuduj.pl/
    > Piotrkow-Rawa
    > 62km za 1743 mln =28.1 (p.s. predkosc projektowa - 80km/h :-(

    prędkość projektowa to nie to samo co dozwolona na tym odcinku. nie bój, będzie 120
    :)

    >
    > A2 http://www.a2strykow-konotopa.pl/
    > odcinek A 29.2km 989mln = 33.9
    > odcinek B 16.9km 843mln = 49.9
    > odcinek C 20.0km 756mln = 37.8
    > odcinek D 17.6km 643mln = 36.5
    > odcinek E 7.1km 425mln = 59.9
    >
    > No i nie wiem - autostrady drozsze (ale jak widac - raczej 3x), wezlow i wiaduktow
    wiecej,
    > czy im blizej stolicy tym drozej :-)

    Raczej tak - im bliżej tym drożej, ta sama S8... odcinek Konotopa - Powązkowska
    wartość
    całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość 10,4 km -> około 274 mln/km

    Autostrady droższe?... ;)



  • 22. Data: 2012-05-08 14:33:17
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "komar" napisał w wiadomości
    >Przecież ekspresówki są czasem wręcz droższe od autostrad, chociażby
    >dlatego, że mają więcej węzłów drogowych a parametry jezdni są tylko
    >nieznacznie gorsze niż autostrad

    Ale wiesz - wezlow zasadniczo powinno byc tyle ile trzeba.

    Ani ekspresowka ani autostrada nie powinny dzielic kraju na dwie
    czesci z objazdem 50 km, a i wjazdy/zjazdy powinny byc rozsadnie
    czesto rozmieszczone.

    >(czyli też nieznacznie tańsze). W dodatku niektóre odcinki autostrad
    >budowane w trybie partnerstwa publiczno prywatnego, dla budżetu są
    >ZNACZNIE tańsze w budowie i utrzymaniu niż ekspresówki.

    Ale w sensie ze prywaciarz finansuje budowe czy stawia wlasne bramki ?
    Bo finansowac budowe to moze i sciezki rowerowej, nie musi byc od razu
    autostrada.

    J.


  • 23. Data: 2012-05-08 14:36:38
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-08 14:17, komar pisze:
    > W dniu 2012-05-07 23:30, anacron pisze:
    >> Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
    >> na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
    >> chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)
    >
    >
    > Przecież ekspresówki są czasem wręcz droższe od autostrad, chociażby
    > dlatego, że mają więcej węzłów drogowych a parametry jezdni są tylko
    > nieznacznie gorsze niż autostrad (czyli też nieznacznie tańsze). W
    > dodatku niektóre odcinki autostrad budowane w trybie partnerstwa
    > publiczno prywatnego, dla budżetu są ZNACZNIE tańsze w budowie i
    > utrzymaniu niż ekspresówki.

    Zależy od miejsca. Co innego ekspresówka w mieście, gdzie trzeba dokonać
    sporej przebudowy infrastruktury dookoła a co innego w polu.

    Porównaj koszt ekspresówki i autostrady w podobnym miejscu.

    A.


  • 24. Data: 2012-05-08 14:37:59
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-08 14:23, komar pisze:
    [...]
    >> No i nie wiem - autostrady drozsze (ale jak widac - raczej 3x), wezlow
    >> i wiaduktow wiecej,
    >> czy im blizej stolicy tym drozej :-)
    >
    > Raczej tak - im bliżej tym drożej, ta sama S8... odcinek Konotopa -
    > Powązkowska wartość całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość
    > 10,4 km -> około 274 mln/km
    >
    > Autostrady droższe?... ;)

    Jakby ta s8 miała mieć status autostrady to dopiero byłby koszt.

    A.


  • 25. Data: 2012-05-08 16:05:27
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 8 May 2012 12:50:21 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >62km za 1743 mln =28.1 (p.s. predkosc projektowa - 80km/h :-(

    Prędkość projektowa nie ma nic wspólnego z prędkością dozowloną. To
    jest jakiś parametr budowlany, dzięki któremu przy projektowej 80 km/h
    nie musi być takiej infrastruktury, jak przy projektowej 100 km/h
    (standardowa dla ekspresówki w Polsce).


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145


  • 26. Data: 2012-05-08 16:22:16
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-08 08:58, Arek pisze:
    > Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mielibyśmy 3000km
    > darmowych ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać.
    A ja myślę, że zamiast 1000km autostrad dalibyśmy radę zrobić 1mln km
    polnych dróg i jeszcze by na konia dla każdego wystarczyło.

    --
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 27. Data: 2012-05-08 16:25:53
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-08 11:50, masti pisze:
    > oczywiście, że trzeba. Ochrona przed hałasem dotyczy wszystkich dróg.
    > Ostatnio w DC wymyślili, że przy dobudowaniu kawałka ulicy trzeba 8
    > metrowe ekrany dostawić - w zabudowie miejskiej ;)
    Co tam ekrany! Na Toruńskiej w DC drogę tunelem obudowują. Mamy już
    tunel wzdłuż Wisły, teraz będzie tunel nad ziemią prowadzący do Wisły,
    to jeszcze parę prób i wreszcie trafią w tunel pod Wisłą ;-)

    --
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 28. Data: 2012-05-08 17:19:41
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 May 2012 14:23:08 +0200 osobnik zwany komar
    wystukał:

    > Raczej tak - im bliżej tym drożej, ta sama S8... odcinek Konotopa -
    > Powązkowska wartość całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość
    > 10,4 km -> około 274 mln/km
    >
    > Autostrady droższe?... ;)

    wyjąłeś kawałek ekspresówki w mieście składający sie głównie z obiektów
    inżynieryjnych i wymagający przenosin dziesiątek instalacji, linii
    kolejowych etc. To nie jest miarodajne porównanie



    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 29. Data: 2012-05-08 17:21:40
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 May 2012 16:25:53 +0200 osobnik zwany Maciek
    wystukał:

    > W dniu 2012-05-08 11:50, masti pisze:
    >> oczywiście, że trzeba. Ochrona przed hałasem dotyczy wszystkich dróg.
    >> Ostatnio w DC wymyślili, że przy dobudowaniu kawałka ulicy trzeba 8
    >> metrowe ekrany dostawić - w zabudowie miejskiej ;)
    > Co tam ekrany! Na Toruńskiej w DC drogę tunelem obudowują.

    skutkiem czego droga jest ze 2 razy droższa niżby mogła być, budowa tych
    ekranów przedłuża czas budowy ze 3 razy i do tego powoduje gigantyczne
    korki, a wszystko w imię "ekologii"

    > Mamy już
    > tunel wzdłuż Wisły, teraz będzie tunel nad ziemią prowadzący do Wisły,
    > to jeszcze parę prób i wreszcie trafią w tunel pod Wisłą ;-)

    tunel jak tunel ale może przy próbowaniu parę mostów im wyjdzie ;)



    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 30. Data: 2012-05-10 01:53:26
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
    >> Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
    >> na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
    >> chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)
    >
    > A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
    > tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
    > Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?
    >
    > owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
    > wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
    > dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?
    >
    > Owszem, na A4 pieknie widac ile same bramki kosztuja - kazdy wiadukt
    > podwojny. Wie ktos ile kosztuje wiadukt nad autostrada ?



    Dz.U. 2007 Nr 19 poz. 115
    różnica wynikająca z ustawy:

    10) droga ekspresowa - drogę przeznaczoną wyłącznie do ruchu pojazdów
    samochodowych:
    a) wyposażoną w jedną lub dwie jezdnie,
    b) posiadającą wielopoziomowe skrzyżowania z przecinającymi ją innymi
    drogami transportu lądowego i wodnego, z dopuszczeniem wyjątkowo
    jednopoziomowych skrzyżowań z drogami publicznymi,
    c) wyposażoną w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
    przeznaczone wyłącznie dla użytkowników drogi;


    11) autostrada - drogę przeznaczoną wyłącznie do ruchu pojazdów
    samochodowych:
    a) wyposażoną przynajmniej w dwie trwale rozdzielone jednokierunkowe
    jezdnie,
    b) posiadającą wielopoziomowe skrzyżowania ze wszystkimi przecinającymi
    ją drogami transportu lądowego i wodnego,
    c) wyposażoną w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
    przeznaczone wyłącznie dla użytkowników autostrady;


    Kolejna sprawa to wymogi techniczne a najważniejsze to max nachylenie
    dla autostrady , szerokość pasa i pobocza.

    Po za tym prędkość projektowana dla ekspresówki może wynosić min 60km/h
    a dla autostrady min 80. Prędkość projektowana nie ma nic wspólnego z
    dopuszczalną.

    --
    Pozdrawiam
    Rafał





strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: