-
21. Data: 2012-05-08 14:23:08
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: komar <k...@1...cc>
W dniu 2012-05-08 12:50, J.F pisze:
> Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
> W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:
>>> A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
>>> tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
>>> Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?
>>
>>> owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
>>> wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
>>> dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?
>
>> Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mielibyśmy 3000km darmowych
>> ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać.
>
> Tylko najpierw odpowiedz jakim cudem mialoby ich sie uzbierac trzy razy wiecej,
jesli beda
> w zblizonym standardzie.
>
>> Zwłaszcza, że te ekspresówki będą tam gdzie teraz krajówki gęsto usiane terenami
>> zabudowanymi.
>
> Czyli np ekrany dzwiekowe wskazane ...
>
> P.S. o macie S8
> http://s8-wroclaw-sycow.pl/
> etap 1 wroclaw-Olesnica. Warunki dosc latwe na pierwszy rzut oka - zadnych duzych
> aglomeracji po drodze, zadnych duzych rzek,
> 22.1km za 449mln zl=20.3mln/km. Plus 10mln za Inzyniera Nadzoru.
>
> Etap 2 Olesnica Sycow. Podobnie latwo
> 25.1km za 468 mln = 18.6.
>
> http://s8.lodz.zaprojektuj-zbuduj.pl/
> Piotrkow-Rawa
> 62km za 1743 mln =28.1 (p.s. predkosc projektowa - 80km/h :-(
prędkość projektowa to nie to samo co dozwolona na tym odcinku. nie bój, będzie 120
:)
>
> A2 http://www.a2strykow-konotopa.pl/
> odcinek A 29.2km 989mln = 33.9
> odcinek B 16.9km 843mln = 49.9
> odcinek C 20.0km 756mln = 37.8
> odcinek D 17.6km 643mln = 36.5
> odcinek E 7.1km 425mln = 59.9
>
> No i nie wiem - autostrady drozsze (ale jak widac - raczej 3x), wezlow i wiaduktow
wiecej,
> czy im blizej stolicy tym drozej :-)
Raczej tak - im bliżej tym drożej, ta sama S8... odcinek Konotopa - Powązkowska
wartość
całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość 10,4 km -> około 274 mln/km
Autostrady droższe?... ;)
-
22. Data: 2012-05-08 14:33:17
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "komar" napisał w wiadomości
>Przecież ekspresówki są czasem wręcz droższe od autostrad, chociażby
>dlatego, że mają więcej węzłów drogowych a parametry jezdni są tylko
>nieznacznie gorsze niż autostrad
Ale wiesz - wezlow zasadniczo powinno byc tyle ile trzeba.
Ani ekspresowka ani autostrada nie powinny dzielic kraju na dwie
czesci z objazdem 50 km, a i wjazdy/zjazdy powinny byc rozsadnie
czesto rozmieszczone.
>(czyli też nieznacznie tańsze). W dodatku niektóre odcinki autostrad
>budowane w trybie partnerstwa publiczno prywatnego, dla budżetu są
>ZNACZNIE tańsze w budowie i utrzymaniu niż ekspresówki.
Ale w sensie ze prywaciarz finansuje budowe czy stawia wlasne bramki ?
Bo finansowac budowe to moze i sciezki rowerowej, nie musi byc od razu
autostrada.
J.
-
23. Data: 2012-05-08 14:36:38
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-08 14:17, komar pisze:
> W dniu 2012-05-07 23:30, anacron pisze:
>> Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
>> na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
>> chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)
>
>
> Przecież ekspresówki są czasem wręcz droższe od autostrad, chociażby
> dlatego, że mają więcej węzłów drogowych a parametry jezdni są tylko
> nieznacznie gorsze niż autostrad (czyli też nieznacznie tańsze). W
> dodatku niektóre odcinki autostrad budowane w trybie partnerstwa
> publiczno prywatnego, dla budżetu są ZNACZNIE tańsze w budowie i
> utrzymaniu niż ekspresówki.
Zależy od miejsca. Co innego ekspresówka w mieście, gdzie trzeba dokonać
sporej przebudowy infrastruktury dookoła a co innego w polu.
Porównaj koszt ekspresówki i autostrady w podobnym miejscu.
A.
-
24. Data: 2012-05-08 14:37:59
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-08 14:23, komar pisze:
[...]
>> No i nie wiem - autostrady drozsze (ale jak widac - raczej 3x), wezlow
>> i wiaduktow wiecej,
>> czy im blizej stolicy tym drozej :-)
>
> Raczej tak - im bliżej tym drożej, ta sama S8... odcinek Konotopa -
> Powązkowska wartość całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość
> 10,4 km -> około 274 mln/km
>
> Autostrady droższe?... ;)
Jakby ta s8 miała mieć status autostrady to dopiero byłby koszt.
A.
-
25. Data: 2012-05-08 16:05:27
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Tue, 8 May 2012 12:50:21 +0200, "J.F"
<j...@p...onet.pl> wrote:
>62km za 1743 mln =28.1 (p.s. predkosc projektowa - 80km/h :-(
Prędkość projektowa nie ma nic wspólnego z prędkością dozowloną. To
jest jakiś parametr budowlany, dzięki któremu przy projektowej 80 km/h
nie musi być takiej infrastruktury, jak przy projektowej 100 km/h
(standardowa dla ekspresówki w Polsce).
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
26. Data: 2012-05-08 16:22:16
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2012-05-08 08:58, Arek pisze:
> Jeżeli zamiast 1000km autostrad z zaporowymi opłatami mielibyśmy 3000km
> darmowych ekspresówek, to nie wiem nad czym się zastanawiać.
A ja myślę, że zamiast 1000km autostrad dalibyśmy radę zrobić 1mln km
polnych dróg i jeszcze by na konia dla każdego wystarczyło.
--
Pozdrawiam
Maciek
-
27. Data: 2012-05-08 16:25:53
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2012-05-08 11:50, masti pisze:
> oczywiście, że trzeba. Ochrona przed hałasem dotyczy wszystkich dróg.
> Ostatnio w DC wymyślili, że przy dobudowaniu kawałka ulicy trzeba 8
> metrowe ekrany dostawić - w zabudowie miejskiej ;)
Co tam ekrany! Na Toruńskiej w DC drogę tunelem obudowują. Mamy już
tunel wzdłuż Wisły, teraz będzie tunel nad ziemią prowadzący do Wisły,
to jeszcze parę prób i wreszcie trafią w tunel pod Wisłą ;-)
--
Pozdrawiam
Maciek
-
28. Data: 2012-05-08 17:19:41
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 08 May 2012 14:23:08 +0200 osobnik zwany komar
wystukał:
> Raczej tak - im bliżej tym drożej, ta sama S8... odcinek Konotopa -
> Powązkowska wartość całkowita projektu: 2 856 561 915,58 PLN, długość
> 10,4 km -> około 274 mln/km
>
> Autostrady droższe?... ;)
wyjąłeś kawałek ekspresówki w mieście składający sie głównie z obiektów
inżynieryjnych i wymagający przenosin dziesiątek instalacji, linii
kolejowych etc. To nie jest miarodajne porównanie
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
29. Data: 2012-05-08 17:21:40
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 08 May 2012 16:25:53 +0200 osobnik zwany Maciek
wystukał:
> W dniu 2012-05-08 11:50, masti pisze:
>> oczywiście, że trzeba. Ochrona przed hałasem dotyczy wszystkich dróg.
>> Ostatnio w DC wymyślili, że przy dobudowaniu kawałka ulicy trzeba 8
>> metrowe ekrany dostawić - w zabudowie miejskiej ;)
> Co tam ekrany! Na Toruńskiej w DC drogę tunelem obudowują.
skutkiem czego droga jest ze 2 razy droższa niżby mogła być, budowa tych
ekranów przedłuża czas budowy ze 3 razy i do tego powoduje gigantyczne
korki, a wszystko w imię "ekologii"
> Mamy już
> tunel wzdłuż Wisły, teraz będzie tunel nad ziemią prowadzący do Wisły,
> to jeszcze parę prób i wreszcie trafią w tunel pod Wisłą ;-)
tunel jak tunel ale może przy próbowaniu parę mostów im wyjdzie ;)
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
30. Data: 2012-05-10 01:53:26
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: The_EaGle <g...@d...pl>
W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:
> Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
>> Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
>> na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
>> chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)
>
> A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
> tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
> Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?
>
> owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
> wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
> dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?
>
> Owszem, na A4 pieknie widac ile same bramki kosztuja - kazdy wiadukt
> podwojny. Wie ktos ile kosztuje wiadukt nad autostrada ?
Dz.U. 2007 Nr 19 poz. 115
różnica wynikająca z ustawy:
10) droga ekspresowa - drogę przeznaczoną wyłącznie do ruchu pojazdów
samochodowych:
a) wyposażoną w jedną lub dwie jezdnie,
b) posiadającą wielopoziomowe skrzyżowania z przecinającymi ją innymi
drogami transportu lądowego i wodnego, z dopuszczeniem wyjątkowo
jednopoziomowych skrzyżowań z drogami publicznymi,
c) wyposażoną w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
przeznaczone wyłącznie dla użytkowników drogi;
11) autostrada - drogę przeznaczoną wyłącznie do ruchu pojazdów
samochodowych:
a) wyposażoną przynajmniej w dwie trwale rozdzielone jednokierunkowe
jezdnie,
b) posiadającą wielopoziomowe skrzyżowania ze wszystkimi przecinającymi
ją drogami transportu lądowego i wodnego,
c) wyposażoną w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
przeznaczone wyłącznie dla użytkowników autostrady;
Kolejna sprawa to wymogi techniczne a najważniejsze to max nachylenie
dla autostrady , szerokość pasa i pobocza.
Po za tym prędkość projektowana dla ekspresówki może wynosić min 60km/h
a dla autostrady min 80. Prędkość projektowana nie ma nic wspólnego z
dopuszczalną.
--
Pozdrawiam
Rafał