-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: The_EaGle <g...@d...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Po co nam autostrady?
Date: Thu, 10 May 2012 01:53:26 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 57
Message-ID: <jof01n$441$1@inews.gazeta.pl>
References: <jo9f0l$9k5$3@mx1.internetia.pl>
<171zzidke7cnu$.1tym6gcm3h8bu.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 213-186-75-93.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1336607608 4225 213.186.75.93 (9 May 2012 23:53:28 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 May 2012 23:53:28 +0000 (UTC)
X-User: theeagle
X-Antivirus: avast! (VPS 120509-1, 2012-05-09), Outbound message
In-Reply-To: <171zzidke7cnu$.1tym6gcm3h8bu.dlg@40tude.net>
X-Antivirus-Status: Clean
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2448227
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-05-07 23:37, J.F. pisze:
> Dnia Mon, 07 May 2012 23:30:11 +0200, anacron napisał(a):
>> Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
>> na środku, skoro wystarczyłyby dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
>> chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)
>
> A dlaczegoz to dwujezdniowa bezkolizyjna ekspresowka mialaby byc 3 razy
> tansza od autostrady ? Bo nie ma pasa awaryjnego ?
> Czy dlatego ze pas ma 3.25m a nie 3.50m ?
>
> owszem, ktos tam pisal ze pas drogowy wezszy, co sie odbija w kosztach
> wykupu gruntow, ze badan archeologicznych nie trzeba, ze ekranow
> dzwiekowych nie trzeba ... to w koncu chcemy te rzeczy czy nie ?
>
> Owszem, na A4 pieknie widac ile same bramki kosztuja - kazdy wiadukt
> podwojny. Wie ktos ile kosztuje wiadukt nad autostrada ?
Dz.U. 2007 Nr 19 poz. 115
różnica wynikająca z ustawy:
10) droga ekspresowa - drogę przeznaczoną wyłącznie do ruchu pojazdów
samochodowych:
a) wyposażoną w jedną lub dwie jezdnie,
b) posiadającą wielopoziomowe skrzyżowania z przecinającymi ją innymi
drogami transportu lądowego i wodnego, z dopuszczeniem wyjątkowo
jednopoziomowych skrzyżowań z drogami publicznymi,
c) wyposażoną w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
przeznaczone wyłącznie dla użytkowników drogi;
11) autostrada - drogę przeznaczoną wyłącznie do ruchu pojazdów
samochodowych:
a) wyposażoną przynajmniej w dwie trwale rozdzielone jednokierunkowe
jezdnie,
b) posiadającą wielopoziomowe skrzyżowania ze wszystkimi przecinającymi
ją drogami transportu lądowego i wodnego,
c) wyposażoną w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
przeznaczone wyłącznie dla użytkowników autostrady;
Kolejna sprawa to wymogi techniczne a najważniejsze to max nachylenie
dla autostrady , szerokość pasa i pobocza.
Po za tym prędkość projektowana dla ekspresówki może wynosić min 60km/h
a dla autostrady min 80. Prędkość projektowana nie ma nic wspólnego z
dopuszczalną.
--
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 13.05.12 07:54 Marek Dyjor
- 15.05.12 10:15 komar
- 15.05.12 11:06 Arek
- 15.05.12 11:28 J.F
- 16.05.12 10:15 Arek
- 16.05.12 11:11 J.F
- 16.05.12 12:05 Krzysiek Kielczewski
- 16.05.12 13:01 J.F
- 16.05.12 15:19 Adam Płaszczyca
- 16.05.12 17:57 J.F
- 16.05.12 18:09 Krzysiek Kielczewski
- 16.05.12 19:03 Adam Płaszczyca
- 16.05.12 20:03 J.F
- 16.05.12 20:13 Krzysiek Kielczewski
- 17.05.12 11:35 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=