eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmPo 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemnośćRe: Po 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemność
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Po 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemność
    Date: Wed, 3 Jul 2013 21:47:35 +0200

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości:

    > Jak kolega pisze "do zera" to zapewne wylaczyl jeszcze telefon przy
    > przyzwoitym napieciu. I zaraz ladowal, i lato bylo.

    Nie wyłączałem. Sam się wyłączył.

> [...]
    > uzywany, bateria juz 2.5V.
    > Podladowalem z zasilacza do 3.6V starajac sie trzymac 50-100mA, ale
    > momentami poplynelo wiecej i ... trzeba bylo zaczac od suwmiarki, bo mam
    > wrazenie ze bateria lekko spuchla.
    > Ale potem telefon naladowal do konca i az jestem ciekaw jak sie bedzie
    > zachowywac. Na razie dziala.
    >
    > P.S. jak znalezc date produkcji baterii Nokii ?

    > Ano, tak pisza - przechowywane w 40% naladowania ponoc maja zywot
    > najdluzszy. Mniej im szkodzi, wiecej im szkodzi.
    > I chlodziarce przechowywac, bo upal im szkodzi.

    Po namyśle stwierdzam że nie warto się przejmować jak nalezy łądować baterii
    w telefonie. W końcu takie Li-On kosztuje ok. 50 zł (+/- 30 zł)....

    Ponadto od końca 2005 roku miałem (i nadal mam) Siemensa CT65. Bateria
    Li-Ion 600 mAh. Do 2008 (3kwartał) była w posiadaniu innej osoby i była
    ładowana różnie...czasem jak całkiem padła do 0 a czasem do 30%, 20%. Potem
    od 3 kwartału 2008 była w moim posiadaniu. Wytrzymywała 7 dni (słownie:
    równe 7 dni). *Zawsze* od tego 2008 roku ładowałem ją gdy rozładowała się do
    0% (tel. sam się wyłączał). Do mniej więcej 1Q 2012 roku wytrzymywała nadal
    7 pełnych dni. Później nagle jej pojemność się zmniejszała. W czerwcu 2012
    trzymała już max 5 dni. W 3Q 2012 już 4 dni. Obecnie wytrzymuje max 2 dni.
    Zaś gdy się rozmawia 1h dziennie to wytrzymuje do końca dnia i basta.

    Jaki z tego wniosek: dla mnie nie ma wniosku. Bateria się wybrzuszyła...nie
    wiem czy od sposobu ładowania czy po prostu lata zrobiły swoje. Bateria do
    CT65 kosztuje obecnie 15 zł. Czy warto tak bardzo dbać o baterię która jak
    się zepsuje i wymieni na nową na śmieszną kwotę 15 zł ? Sądze że nie ;-) Nie
    ma istotnego wpływu na bezpieczeństwo rozmówcy. To nie hamulce czy układ
    zawieszenia i kierowniczy w samochodzie o który nalezy dbać ze względu na
    własne i innych bezpieczeństwo.

    > J.

    Pozdr.

    --