eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmPo 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemnośćRe: Po 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemność
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Po 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemność
    Date: Tue, 2 Jul 2013 22:32:09 +0200

    Użytkownik "Bugatti" napisał w
    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości:

    >Właśnie te 4 dni 0h 6 min nie świadczą o tym że bateria rozładowuje
    >się każdego dnia dokładnie o 24% / 24h.
    >Krzywa rozładowania to bardziej wielomian stopnia n niż stopnia
    >pierwszego o stałym kącie nachylenia do osi czasu

    przyjmujac w miare staly poboru energii przez telefon, to chyba chcemy
    aby liczba odpowiadala rzeczywistosci i po polowie czasu pokazal 50% ?

    Tyle ze zeby to zrealizowac to trzeba miec precyzyjny miernik ladunku
    i dobrze znac ch-ke akumulatora.
    Notebooki to maja, telefony ... raczej nie. Ale niewykluczam ze
    drozsze modele juz tak.

    Jesli na pokladzie sa jakies przetwornice, to nalezaloby jeszcze
    napiecie uwzglednic.

    A w telefonach to sie raczej spodziewaj czegos bardzo uproszczonego, i
    tak naprawde to sprawdzasz jakosc programu :-)

    >dokładnie to gadałem 10 minut

    A ile producent deklaruje talk time ? 300 minut czy 600 ?
    Z dala od BTS moze byc znacznie mniej.
    a 10 minut to np 3% z 300.

    >GPRS mam wyłączonego. Wi-Fi również. Obecnie badam zachowanie się
    >baterii pod możliwie małym obciążeniem.
    >Max obciążenie jaki mi się udało zrobić w ubiegłym tygodniu to 7h
    >30min ciągłego przeglądania internetu z przerwami (bez filmów) przez
    >Wi-Fi. Więc chyba nie jest źle

    Poszukaj sobie lepiej jakiegos monitora pradu - moze ten telefon ma.

    Ekran bierze, podswietlenie bierze, wifi bierze, procesor bierze ...

    >Jednakże nadal nurtuje mnie fakt że baterie (a może tylko ta moja
    >bateria choć wątpie) po rozładowaniu do poziomu 30% zaczyna
    >rozładowywać się szybciej. A od 10% do 0% wystaczy mniej niż 12h.
    >Wszystkiego baterie Li-On tak mają ?

    Baterie po pierwsze nie maja wskaznika naladowania, wiec te liczby to
    bardzo orientacyjne sa.
    Bardzo bardzo. Nie opieraj na tym doktoratu.

    Wez jakies fachowe opracowania, np
    www.sony.com.cn/products/ed/battery/download.pdf
    masz tam krzywe rozladowania ... one sa mocno nieliniowe,
    i wez pod uwage ze to przy stalym pradzie - nowoczesny sprzet im
    nizsze napiecie, tym wiecej pradu bierze.

    A programisci uwzglednili nie wiadomo co i wyswietlaja nie wiadomo co.
    Ale wiadomo ze nie moze byc dokladnie :-)

    J.