  • 11. Data: 2010-08-24 19:02:21
    Temat: Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-24 18:24 Chomik napisał(a):

    > A jak z jakoscia w Faldruk-u i czy wiesz czy robia prototypy? Mam do
    > nich w sumie najblizej.

    W Faldruku do tej pory robiłem wyłącznie prototypy. Pewnie robią też
    większe serie. :) Ale z prototypami nie ma problemu, jedyne ograniczenie
    to minimalne zamówienie 1,5 dm^2 (czyli jak zamówisz małą płytkę to
    dostaniesz kilka sztuk takich samych).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2010-08-24 19:09:17
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-24 20:57 Walter napisał(a):

> [...]
    > http://www.eurocircuits.pl/
    >
    > Dwie płytki prototypowe dwustronne soldermaska, metalizacja, opis z jednej
    > strony 100x160 za mniej więcej 50EUR z wysyłką. Zresztą na stronie jest
    > kalkulator.
    > Nie wiem z czego to wynika ale produkują 3 szt i jak ta trzecia wyjdzie to ją
    > dostajesz gratis.
    > Ja dwa razy ostatnio zamawiałem i za każdym razem dostałem 3szt.
    > Trochę czasu zajmuje rejestracja, ale potem można wszystko zamawiać przez
    > stronę. Co do jakości nie mam zastrzeżeń, no może tylko to że nie dało się

    Przez sieć w Polsce możesz zamówić płytki prototypowe np. w gdańskim
    Technoservice. Jakość całkiem dobra, robią nawet 4-warstwowe.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2010-08-24 19:13:29
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-24 20:26, Chomik pisze:

    > Wlasnie, a jak to jest z cynowaniem? W wielu miejscach spotkalem sie z
    > opinia ze niektore firmy cynuja cale sciezki a nie pola lutownicze. A
    > chcialbym tego uniknac.

    drukowane.pl cynują całe ścieżki. Przy lutowaniu ręcznym nie ma to
    znaczenia a ścieżki masz dodatkowo pogrubione cyną.

    MD

  • 14. Data: 2010-08-24 19:35:32
    Od: "CosteC" <c...@s...pl>

    > Przez sieć w Polsce możesz zamówić płytki prototypowe np. w gdańskim
    > Technoservice. Jakość całkiem dobra, robią nawet 4-warstwowe.
    >
    > --

    Kto w PL robi prototypy w lepszej jakości lub za mniejsze pieniądze tej
    samej jakości?
    w tym 4 warstwowe, bo o 10 warstwowych to wogóle nie słyszałem kto w PL by
    robił, a potrzebuję.

    Pozdrawiam
    CosteC

  • 15. Data: 2010-08-25 21:02:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-24 21:35 CosteC napisał(a):

> [...]
    > samej jakości?
    > w tym 4 warstwowe, bo o 10 warstwowych to wogóle nie słyszałem kto w PL by

    Wielowarstwowe robią m.in. ITR i Hatron.
    Ale jak zamówisz w SoftComie to też zrobią... w Chinach. Jakość super.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2010-08-25 21:11:21
    Od: "CosteC" <c...@s...pl>

    > Wielowarstwowe robią m.in. ITR i Hatron.
    > Ale jak zamówisz w SoftComie to też zrobią... w Chinach. Jakość super.

    Hmm będą testy zatem.
    Zaskocz mnie i powiedz co robią lepszego niż technoservice? Pytam bo robiłem
    PCB tam, robiłem w UK i te UK sa gorsze. Elektrycznie lubią pęknąć,
    tolerancje takie sobie, silkscreen paskudny.

    Pozdrawiam
    CosteC

  • 17. Data: 2010-08-26 06:52:32
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-25 23:11 CosteC napisał(a):

> [...]
    > PCB tam, robiłem w UK i te UK sa gorsze. Elektrycznie lubią pęknąć,
    > tolerancje takie sobie, silkscreen paskudny.

    W SoftComie zamawialiśmy w firmie płytki do telefonów komórkowych (spore
    serie płytek). Zagrzebane przelotki, gęsty raster BGA, AFAIR 10 czy 12
    warstw. Wykonanie pierwsza klasa. Zdarzały się oczywiście odpady ale
    wszystko było testowane elektrycznie i złe płytki były przekreślone
    fachowo czarnym flamastrem (nie wyrzucone bo zamawialiśmy formatki po
    kilka płytek). A już montaż elementów na tych płytkach i kolejne fazy
    produkcji urządzeń były robione całkiem w Polsce.

    Jak Technoservice radzi sobie z płytkami 10-warstwowymi (i czy sobie
    radzi) to nie wiem. Wcześniej robiliśmy 8 i 10-warstwowe w ITR. Też było
    nieźle ale cenowo SoftCom przy dużym zamówieniu ich zmiażdżył.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2010-08-28 11:07:26
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    > Taniej będzie w drukowane.pl
    >
    > --

    Po analizie ofert chyba zaryzykuje w drukowane.pl
    Faldruk rzucil cene mozna rzec zaporowa dla takiego prototypu.

  • 19. Data: 2010-08-28 13:02:49
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-28 13:07 Chomik napisał(a):

    > Po analizie ofert chyba zaryzykuje w drukowane.pl
    > Faldruk rzucil cene mozna rzec zaporowa dla takiego prototypu.

    Wow, a ile jeśli można wiedzieć?
    Zawsze im wychodziło (dla moich projektów) w miarę tanio - nieco ponad
    20zł/dm^2 płytek 2-warstwowych z metalizacją. Plus dokumentacja (60 zł
    za warstwę AFAIR), którą zacząłem dla oszczędności w końcu sam
    przygotowywać (koszt: 3zł/kliszę A5 w naświetlarni).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2010-08-28 13:14:42
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

> [...]
    > warstwę AFAIR), którą zacząłem dla oszczędności w końcu sam przygotowywać

    W odpowiedzi na zapytanie napisali ze dokumentacja 110 netto a 2 plytki 35
    netto