  • 11. Data: 2014-06-16 09:07:56
    Temat: Odp: Płytka - front
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:lnkv2m$lmu$...@n...news.atman.pl...
    > Witam.
    >
    > Maly problem. Musze połaczyc pcb z aluminowym frontem (grubośc ok 1mm).
    >
    > Pcb nie musi być jakoś specjalnie mocno połaczone, nie przenosi żadnych
    > obciązeń poza własnym ciężarem.
    >
    > Całośc mała, około 10cm styku pcb-front.
    >
    > Teraz: widziałem już kilka razy takie plastikowe "trojkąty" pozwalające
    Znalazłem w szufladce:
    http://www.tme.eu/pl/details/pmb-1/
    Pozdrawiam,
    S.

  • 12. Data: 2014-06-16 11:32:44
    Temat: Re: Płytka - front
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 15-06-2014 22:18, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > obciązeń poza własnym ciężarem.
    >
    > Całośc mała, około 10cm styku pcb-front.

    Do aluminium i PCB bardzo dobrze kleją się dwuskładnikowe kleje epoksydowe.
    K.

  • 13. Data: 2014-06-16 13:25:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 16 czerwca 2014 01:09:23 UTC+2 użytkownik
    sundayman napisał:

    >Opowiadasz bzdury jak rzadko który. Zgrzewarki mają firmy i usługowo
    >taką czynność jak zgrzewanie zrobią. Jedyne narzędzie to kawałek
    >miedzianego pręta z dziurką na śrubę. Śruba musi mieć kołnierz >żeby
    >się tulejka oparła. Dla czterech zgrzewów nikt nie będzie specjalnie
    >dorabiał elektrody.

    Mowisz ze to kawalek preta jest:
    http://www.rywal.com.pl/polish.product.555.1

    Nie wiem czy to to, ale widzialem podobne urzadzenie na targach, kolki
    zgrzewac mozna samemu, ale narzedzie trzeba miec.

    J.

  • 14. Data: 2014-06-16 14:44:29
    Od: Zzennon <e...@d...com>

    On 2014-06-16 00:33:11 +0000, Zachariasz Dorożyński said:

    > Nie ma sensu o przypawywaniu kołków bo sam nie zrobisz. Malowane to
    > aluminium będzie, czy jakaś czołówka ma na tym być?

    Anoda z napisami. Niekoniecznie muszę sam robić (choć najchętniej) byle
    dało się przełknąć finansowo.

  • 15. Data: 2014-06-16 14:52:58
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 czerwca 2014 14:44:29 UTC+2 użytkownik Zzennon napisał:

    > Anoda z napisami. Niekoniecznie muszę sam robić (choć najchętniej) byle
    >
    > dało się przełknąć finansowo.

    To tak jak chciałem zaproponować się nie da.

  • 16. Data: 2014-06-16 15:01:12
    Od: Zzennon <e...@d...com>

    On 2014-06-16 06:22:53 +0000, Irek.N. said:

    > Fakt, samemu ciężko, ale tak jak napisałeś, firmy to stosują i na pewno
    > hobbyście pomogą.
    >
    > W temacie - nie reklamując nikogo, na tej stronie widać ładnie o co chodzi:
    >
    > http://www.a2-technika.pl/zastosowanie.htm
    >
    > Siły zrywania są takie, że blachę prędzej wyrwiesz, niż kołek puści,
    > zadziwiające dosłownie.

    Znakomite! O takie informacje chodziło. Dziękuję.

  • 17. Data: 2014-06-16 17:47:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Znakomite! O takie informacje chodziło. Dziękuję.

    no właśnie o tym pisałem. Same kołki drogie nie są (chyba kilkadziesiąt
    groszy). Niestety, potrzebna zgrzewarka jak wspomniałem.

    Chyba, że ktoś sobie zrobi sam odpowiednią.

  • 18. Data: 2014-06-16 22:23:29
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 16 Jun 2014 08:22:53 +0200, Irek.N. napisał(a):

    > Siły zrywania są takie, że blachę prędzej wyrwiesz, niż kołek puści,
    > zadziwiające dosłownie.

    Irku, tak też chyba się zresztą sprawdza prawidłowość wykonania tych
    zgrzewów - jeśli kołek wyrwie blachę a się nie oderwie jako pierwszy to
    jest ok.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 19. Data: 2014-06-16 23:00:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Chyba, że ktoś sobie zrobi sam odpowiednią.

    Kiepsko, potrzebny pistolet jeszcze. Kołek po zajarzeniu jest najpierw
    podrywany, a następnie dociskany do blachy.
    Pewnie po próbach dało by się to zrobić, w końcu to tylko cewka ze
    sprężyną plus trochę banalnej mechaniki.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2014-06-16 23:02:49
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Irku, tak też chyba się zresztą sprawdza prawidłowość wykonania tych
    > zgrzewów - jeśli kołek wyrwie blachę a się nie oderwie jako pierwszy to
    > jest ok.

    Całkiem możliwe.
    Powiesiłem w ten sposób półki u siebie - po wewnętrznej stronie drzwi
    metalowej szafy.
    Przez nieuwagę dokręcając wciągnąłem blachy do środka przykręcanych
    płaskowników. Wygląda paskudnie, ale trzyma znakomicie :)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. test pewnie zależy od grubości i rodzaju blachy