  • 1. Data: 2013-01-20 14:53:37
    Temat: Płyta mITX i cooler do IvyBridge
    Od: PK <P...@n...com>

    Witam,

    Szukam informacji o ASUS P8H77-I. Da się znaleźć coś lepszego
    za ~400 zł?
    Wymagania:
    - obsługa Ivy Bridge,
    - DVI, HDMI,
    - RAID 1.

    Drugą kwestią jest cooler.
    Jeszcze nie zdecydowałem się na CPU, ale zapewne będzie to i3
    z przedziału [35W,55W].
    Cena: ok 100 zł.
    No i musi być istotnie lepszy niż BOX dodawany do IvyBridge :).

    Na rynku dużo się zmieniło od czasu, gdy po raz ostatni kupowałem
    cooler do CPU (Cooler Master Aero 7+ - prawie dekadę temu). Niektórych
    firm w ogóle nie kojarzę :).

    Na papierze bardzo ciekawie wygląda Xigmatek Praeton, choć ciekaw
    jestem przy jakiej prędkości zmierzyli te "<22dBA", skoro on się
    może rozpędzić do 2800rpm...

    Najprawdopodobniej będę to montował do Fractal Design Node 304, więc
    w grę wchodzą ew. jakieś tanie "towery" (np. Xigmatek Gaia), ale chyba
    w mojej sytuacji nie warto kombinować.

    pozdrawiam,
    PK

  • 2. Data: 2013-01-20 16:17:03
    Temat: Re: Płyta mITX i cooler do IvyBridge
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-20 14:53, PK pisze:
> [...]
    > Najprawdopodobniej będę to montował do Fractal Design Node 304, więc
    > w grę wchodzą ew. jakieś tanie "towery" (np. Xigmatek Gaia), ale chyba
    Bardzo fajna obudowa, sądząc po fotkach to tam powinno wejść "prawie
    wszystko". Z parametrów wysokość=210mm, odjąć dla bezpieczeństwa ~20mm
    na tulejki pod płyta, płytę, podstawkę i procesor - i masz 19cm
    wysokości, to wejdzie naprawdę wiele dobrych radiatorów. Kwestia
    zmieszczenia się w cenie 100zł to druga sprawa, bo realnie płacisz za
    wagę + design i nazwa firmy - im większy radiator, to ciężko by był tańszy
    Co do ciszy - widać że tam z tyłu może siedzieć 12cm wentylator
    wyciągający - ja bym podłączył go jako cpu-fan, a na procesorze zostawił
    tylko i wyłącznie samą "wierzę" typu scythe ninja rev.B (wysokość 15.2cm
    - zmieści się) - tu masz okazje łyknąć w dobrej cenie
    http://allegro.pl/chlodzenie-cpu-scythe-ninja-2-rev-
    b-i2941815858.html
    (została 1h do końca, 99zł). Będzie cicho i sprawnie. Tylko patrz czy w
    komplecie jest zestaw zapinek na S1155/1156 - były wersje starsze bez nich.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-01-20 16:37:40
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-20, BartekK <s...@d...org> wrote:
    > Co do ciszy - widać że tam z tyłu może siedzieć 12cm wentylator
    > wyciągający - ja bym podłączył go jako cpu-fan, a na procesorze zostawił
    > tylko i wyłącznie samą "wierzę" typu scythe ninja rev.B (wysokość 15.2cm

    Myślałem o tym rozwiązaniu, ale trochę się obawiam. Fractal Design
    dodaje dość wydajne i ciche wiatraki. Jeśli ostatecznie wybiorę
    CPU 35W, to chyba rzeczywiście mogłoby się obejść bez dodatkowego
    na coolerze (tzn. on już raczej niewiele wniesie w przepływ). Zresztą
    wiatrak zawsze można dokupić.

    Nie mniej nadal rozważam opcję z małym coolerem poziomym. Będzie
    trochę luźniej w obudowie, będzie dodatkowe chłodzenie płyty
    głównej.

    Osobną kwestią jest to, że chciałbym wsadzić tam już posiadany
    zasilacz - niestety z kablami na stałe, które będzie trzeba
    gdzieś upchnąć :/.

    pozdrawiam,
    PK

  • 4. Data: 2013-01-20 17:44:57
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    165mm http://www.fractal-design.com/?view=product&prod=94

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2013-01-20 17:46:17
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "PK" <P...@n...com> napisał w wiadomości

    > Najprawdopodobniej będę to montował do Fractal Design Node 304, więc
    > w grę wchodzą ew. jakieś tanie "towery" (np. Xigmatek Gaia), ale chyba
    > w mojej sytuacji nie warto kombinować.

    Fajna, tylko szkoda że nie przewidzieli miejsca choćby na SLIM DVD-RW

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2013-01-20 18:08:02
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-20 16:37, PK pisze:

    > Myślałem o tym rozwiązaniu, ale trochę się obawiam. Fractal Design
    > dodaje dość wydajne i ciche wiatraki.
    No i? To niech ten wydajny i cichy wiatrak chłodzi CPU.
    Co do chłodzenia płyty to się nie musisz bać, czasy s775 z grzejącymi
    się czipsetami minęły. A
    Ja tak mam chłodzony i5-3570K (który jest "trochę" cieplejszy niż to co
    planujesz), właśnie z scythe chyba ninja, i problemu nie ma:
    https://lh4.googleusercontent.com/-NKcPuHk45nk/UPwii
    NvHzxI/AAAAAAAAEo0/RHdwnJ2-1Cg/s800/P1200097.jpg
    https://lh4.googleusercontent.com/-sYDfvMVhovA/UPwii
    SmuJqI/AAAAAAAAEo8/yWgQT4B_8wQ/s800/P1200100.jpg
    https://lh3.googleusercontent.com/-FdLDT20N09Q/UPwij
    0BT_yI/AAAAAAAAEpM/WmqA6-rQezY/s800/P1200108.jpg
    (tekturkowe dodatki robią za oddzielenie ruchu powietrza, by wchodzące z
    góry nie było od razu wyciągane do tyłu, tylko musiało przejść przez
    radiator procesora).

    Z tyłu jest cichy wentylator Arctic Cooling Fan12PWM wyciągający
    (sterowany jako case-fan, normalnie stoi i się nie rusza dopóki się w
    obudowie nie nagrzeje). Nad procesorem jest wentylator scytche z
    kompletu od ninja, w idle chodzi na jakieś 500rpm. Z przodu obudowy
    kręci się wolnoobrotowy scytche SY1425L12ML - dość rzadka wersja bo
    bardzo niskoobrotowa, dodawali go do któregoś chłodzenia scytche, i mi
    leżał w szuflandii. Praktycznie niesłyszalny, kręci się z prędkością
    talerza w mikrofalówce ;) (Obudowa będzie docelowo leżała na boku, więc
    nie ma problemu z ciepłem idącym do góry)

    Jedyne co jest teraz słyszalne to chłodzenie grafiki, gdy w 3D się
    nagrzeje. W idle problemu nie ma.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-01-20 19:13:38
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-20, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > Fajna, tylko szkoda że nie przewidzieli miejsca choćby na SLIM DVD-RW

    Akurat mi to nie przeszkadza, a chętnie przygarnę obudowę z "czystym"
    przednim panelem (bo ładniejsza :)).

    pozdrawiam,
    PK

  • 8. Data: 2013-01-20 22:55:22
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > (tekturkowe dodatki robią za oddzielenie ruchu powietrza, by wchodzące z
    > góry nie było od razu wyciągane do tyłu, tylko musiało przejść przez
    > radiator procesora).

    Czepiam się :) Zrobiłbym okrągłą rurę (tunel) między radiatorem a
    wiatrakiem, albo wiatrak zamocować bezpośrednio do radiatora. Całe ciepło
    idzie na grafikę i tu bym wstawił przegrodę. Można by jeszcze pomyśleć nad
    odwróceniem wiatraka coby wyciągał powietrze.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 9. Data: 2013-01-21 00:16:32
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-20 22:55, wowa pisze:

> [...]
    > ciepło idzie na grafikę i tu bym wstawił przegrodę. Można by jeszcze
    > pomyśleć nad odwróceniem wiatraka coby wyciągał powietrze.

    Tylko po co? Powietrze wypadające z tyłu obudowy ma 30,0'C (w pokoju mam
    25'C), z zasilacza - 27.5'C. Najcieplejsze z grafiki - 35.8'C
    Same elementy też nie mają wysokich temperatur - procesor 33.2'C,
    grafika 40.3'C, najwięcej czipset płyty 50.3'C (ale ten grzeje się tak
    samo niezależnie idle/load, więc przy obciążeniu, gdy wzrastają obroty
    wentylatorów i przewiew, robi się zimniejszy).
    W idle teraz tylny wiatrak robi 180rpm (tak, 180, nie 1800), górny
    350rpm, przedni ~200 (skacze pomiar, kręci się bardzo wolno). Zasadniczo
    zależy mi najbardziej na ciszy, grafika jest "przejściowa" dlatego nie
    zmieniam jej chłodzenia na jakieś pasywne.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173