  • 41. Data: 2016-03-28 23:08:48
    Temat: Re: Płyta indukcyjna i różnicówki
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-28 o 22:50, Irokez pisze:

    > Dlatego wkłada się tani 3-fazowy zamiast droższych systemowych.
    > Z trzeciej się piekarnik zasili.
    > Chyba że ktoś sobie do piekarnika osobno pociągnie fazę. Ale w
    > budownictwie mieszkaniowym tego to ja nie widziałem.

    będę chciał albo będzie trzeba, to sobie pociągnę :) ale chyba nie
    będzie mi się chciało, jeśli da się z jednej zasilić, bo gniazdko już
    jest... :)

    a.

  • 42. Data: 2016-03-29 12:21:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Nie są separowane, mają wspólny "N".

    Kuchenka jak widzisz ma 2 N

    >Dlatego wkłada się tani 3-fazowy zamiast droższych systemowych.
    >Z trzeciej się piekarnik zasili.
    >Chyba że ktoś sobie do piekarnika osobno pociągnie fazę. Ale w
    >budownictwie mieszkaniowym tego to ja nie widziałem.

    Teraz to chyba standard - jak w budynku nie ma gazu, bo nie/taniej, to
    kuchenka ma niestety powazna moc i na 1 faze zbyt duzo (*).
    Wiec w kuchni jest puszka 3-fazowa.
    W sam raz na dwa moduly kuchenki i piekarnik.

    (*) Eee tam duzo - wszak jesli mieszkan w budynku 100, to co to za
    roznica, czy dzielic fazy miedzy "palniki" czy miedzy mieszkania ...

    J.

  • 43. Data: 2016-03-29 12:23:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >A co doboru mocy dysponowanej - taka kuchenka to pryszcz. Jaja
    >zaczynają się jak elektrykowi od energetyki trzeba wyjaśnić jaki
    >zapas mocy jest potrzebny dla trójfazowo zasilanego UPS-a np. 15 kVA.
    >Już raz po takim projektancie musiałem BM-y w zewnętrznej skrzynce
    >przyłączeniowej zmieniać.

    Darku, 15kW to ma dzis ogrzewacz wody do domu/wanny.
    Maly, tzn sredni, bo sa i wieksze, a mniejsze z kolei nie maja sensu
    :-)

    J.

  • 44. Data: 2016-03-29 12:55:21
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-03-29 o 12:23, J.F. pisze:
    [...]
    > Darku, 15kW to ma dzis ogrzewacz wody do domu/wanny.
    > Maly, tzn sredni, bo sa i wieksze, a mniejsze z kolei nie maja sensu :-)

    15kW raczej też nie ma sensu. Miałem 18kW i kobiety mi ciągle marudziły,
    że woda pod prysznicem zimna (dla mnie była OK). Dla świętego spokoju
    wymieniłem na 24kW i wszyscy są zadowoleni. Zwykły prysznic, żadna tam
    deszczownia.

    P.P.

  • 45. Data: 2016-03-29 13:05:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >marudziły, że woda pod prysznicem zimna (dla mnie była OK). Dla
    >świętego spokoju wymieniłem na 24kW i wszyscy są zadowoleni. Zwykły

    Otoz to - zwykly prysznic i 24kW, nie trzeba stawiac jakiegos super
    UPS za wzor.

    Ale robia i mniejsze podgrzewacze, od 2kW chyba.
    Do prysznica i wanny na pewno sie nie nadaja :-)

    J.

  • 46. Data: 2016-03-29 13:45:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Irokez pisze:

    >Nie rozumiem do czego zmierzasz?
    >Jak się daje zasilanie z dwóch faz i uwspólniony zacisk N to się go
    >opisane jako N, ile by śrub nie dać. Nie N1 i N2.

    Jak widzisz - producent daje jednak dwa kable N. Mozna je sobie roznie
    podlaczac, jak kto woli.
    Nawiasem mowiac - przy zasilaniu 3f, tzn przy zasilaniu z dwoch faz z
    trojfazowej instalacji, prad plynacy uwspolnionym przewodem N bedzie
    zalednie taki, jak prad fazowy.
    (tzn prad kazdej z faz, o ile sa rowne). Czyli przewod N nie musi byc
    grubszy.

    >Dalej - w schemacie podłączenia w instrukcji dokładnie się opisuje co
    >i jak. Jeszcze dalej - w porządnej DTR-ce instrukcja użytkowania i
    >instrukcja instalacji to jakby ciut oddzielne części - i w tej
    >drugiej powinny (pytanie czy są - bo tak jak dureń może konstruować,
    >tak też dureń instrukcję pisać) podane minimalne przekroje kabli
    >przyłączeniowych i wartości prądu nominalnego zabezpieczeń.

    A nie inaczej - podane sa prady nominalne kuchenki, a reszta to juz
    kwestia instalatora.
    W koncu nikt nie wie, jakie on kable da, gdzie schowane, w jakim kraju
    mieszka i jaka tam temperatura latem ... sa prady i ma takie zapewnic.

    A tej DTR do kuchenki w ogole nie ma. "Urzadzenie musi byc podlaczone
    przez uprawnionego fachowca. Gwarancja na urzadzenie jest niewazna bez
    pieczatki instalatora".

    >A mostek, zwłaszcza nieopisany, trzeciego z kolei durnia może
    >sprowokować do zasilenia tego z jednej fazy - na stałe i bez
    >informowania użytkownika o powstających ograniczeniach.

    Jak widac - jest to mozliwe, dopuszczalne i nawet przewidziane
    Tylko ze 8kW = 230V*35A

    J.

  • 47. Data: 2016-03-29 14:00:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Darku, 15kW to ma dzis ogrzewacz wody do domu/wanny.
    > Maly, tzn sredni, bo sa i wieksze, a mniejsze z kolei nie maja sensu
    > :-)

    Anglicy powszechnie dla prysznica stosują 5kW...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2016-03-29 14:10:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello J.F.,

    >Anglicy powszechnie dla prysznica stosują 5kW...

    Anglicy to pewnie nadal powszechnie stosuja 2 osobne krany w umywalce
    i wannie ... oni nie we wszystkim sa godni nasladowania :-)

    Choc ponoc mycie rak pod biezaca woda to jakis barbarzynski zwyczaj
    :-)

    J.

  • 49. Data: 2016-03-29 14:24:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 marca 2016 14:00:57 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Anglicy powszechnie dla prysznica stosują 5kW...
    Kilka lat mieszkałem z rodzina w mieszkaniu gdzie był podgrzewacz przepływowy 6kW.
    Zlewozmywak, umywalka, prysznic. Dało się żyć.
    Co najdziwniejsze bezpiecznik na klatce to był; topik 20A
    I wszystko hulało;)

  • 50. Data: 2016-03-29 14:51:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jaki producent taki zapis daje?