  • 1. Data: 2012-07-09 19:57:09
    Temat: Płyta główna ASROCK K7 VT4A PRO - włącza się i po chwili wyłącza sama
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    Jest sobie płyta główna: http://www.asrock.com/mb/VIA/K7VT4A%20PRO/

    Od wielu, wielu lat chodzi bezproblemowo, nic nie ruszane, raz tylko
    wymieniona karta grafiki no i do czyszczenia raz na rok. Aż tu klops.

    Objaw jest taki: Płyta startuje, migają napędy, ruszają wiatraki,
    monitor zgłasza, że ma sygnał z karty grafiki ( ale ekran pusty ) i po
    kilku sekundach wszystko się samo wyłącza, poza jednym - świeci się
    kontrolka przycisku zasilania. Co ciekawe - po przytrzymaniu przycisku
    POWER na obudowie następuje wyłączenie zasilania, czyli tak jakby płyta
    reagowała. Nic przy tym nie piszczy z bzyczka. Teraz na szybko zrobiłem:
    - reset biosa
    - odcięcie zasilania od płyty głównej i włączenie na krótko przycisku
    POWER ( w celu pozbycia się ładunku z kondensatorów )
    Nic to nie dało.

    Jutro się biorę za nią dokładnie. Co radzicie? Co to może być? Czyżby
    zasilacz? Nie spodziewam się, ale sprawdzę ( BeQuiet Straight Power 400W )
    Jakieś inne sugestie?

  • 2. Data: 2012-07-09 22:47:32
    Od: Piter <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-09 19:57, Tomaszek pisze:
> [...]
    >
    > Jutro się biorę za nią dokładnie. Co radzicie? Co to może być? Czyżby
    > zasilacz? Nie spodziewam się, ale sprawdzę ( BeQuiet Straight Power 400W )

    Kondensatory do wymiany !

  • 3. Data: 2012-07-09 22:57:33
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Tomaszek" <t...@f...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Jutro się biorę za nią dokładnie. Co radzicie? Co to może być? Czyżby
    > zasilacz? Nie spodziewam się, ale sprawdzę ( BeQuiet Straight Power 400W )

    zasilacz warto sprawdzic bo to mniej roboty, ale mozesz sie spodziewac
    wymiany kondensatorow na plycie, zreszta to i tak w sumie jedyna
    rzecz ktora mozna probowac naprawiac w domowych warunkach

  • 4. Data: 2012-07-09 23:21:58
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-07-09 22:57, m4rkiz pisze:
    > zasilacz warto sprawdzic bo to mniej roboty, ale mozesz sie spodziewac
    > wymiany kondensatorow na plycie, zreszta to i tak w sumie jedyna
    > rzecz ktora mozna probowac naprawiac w domowych warunkach

    Kondensatory nie są wybulone, ale faktycznie mogły już tak wyschnąć (
    płyta 2004 rok produkcji ) że nie trzymają naładowanego napięcia.

  • 5. Data: 2012-07-09 23:43:19
    Od: Piter <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-09 23:21, Tomaszek pisze:

    > Kondensatory nie są wybulone, ale faktycznie mogły już tak wyschnąć (
    > płyta 2004 rok produkcji ) że nie trzymają naładowanego napięcia.

    To na 100% kondensatory, nie musza byc wybrzuszone porpsortu wyschly i
    maja zero pojemnosci albo bardzo mala.

  • 6. Data: 2012-07-13 16:00:31
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-07-09 23:43, Piter pisze:
    > To na 100% kondensatory, nie musza byc wybrzuszone porpsortu wyschly i
    > maja zero pojemnosci albo bardzo mala.

    Dobrze, że się nie założyłeś, bo byś przegrał;) Płyta sprawa w 100%,
    wszystko OK.

    Otóż żona odkurzała i komputerowi się dostało ( został przesunięty )
    Kompa składałem na szybko, nie pospinałem wszystkiego jak trzeba i
    spadły na dół przewody od wentylatorów ( zasilacz ma zasilanie dla
    dodatkowych wentylatorów ) mała wtyczka wpadła w załom obudowy i pin od
    wtyku dotykał do obudowy, co powodowało, że było czuć prąd na całej
    obudowie! Obecność prądu powodowała widocznie włączenie się jakiegoś
    zabezpieczenia. Po wyeliminowaniu tego komp śmiga tak jak do tej pory

    Z mojego niedbalstwa jeden pożytek: komp został rozebrany na części
    pierwsze i gruntownie przejrzany i wyczyszczony;)