    From: "Remek" <b...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Płyta główna
    Date: Wed, 24 Mar 2010 21:01:45 +0100

    Użytkownik "Medyk-Ignacy" napisał:

    > Pada płyta główna w kompie córki ( coraz częściej Bios nie rozpoznaje
    > dysków, pomaga przepięcie tasiemki do innego gniazda, ale też na krótko).

    Skąd wiesz, że pada płyta? Jak długo ten sprzęt był użytkowany? Proponuję
    zmierzyć napięcia zasilające dyski (miernikiem cyfrowym). Ewentualnie na
    próbę podmień zasilacz (na pewniaka).

    Miałem podobny przypadek. Podmieniałem taśmy, dyski, przepinałem kontrolery,
    a problem powracał. Podejrzewając płytę główną kupiłem inną i ... o dziwo
    problem ten sam. Radykalnie pomogła wymiana zasilacza. Jego wada jest często
    powodem różnych dziwnych objawów.

    Remek