  • 11. Data: 2010-11-15 17:15:07
    Temat: Re: Plustek - skaner do filmów
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-11-15 09:25, Robert_J pisze:
    > w normalnych rozmiarach

    A jaki masz model?
    Z podczerwienią?

    P.

  • 12. Data: 2010-11-15 17:52:04
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-14 18:44:14 +0100, " Mister Proper"
    <m...@g...SKASUJ-TO.pl> said:

    > Z góry dziękuję i pozdrawiam,

    Żeby coś sensownie powiedzieć, trzeba dać ten khm, sprzęt komuś kto się
    na tym zna i ma do dyspozycji inny sprzęt. Zrobi kilka testowych skanów
    z różnych materiałów i wtedy będzie jakiś pogląd na temat.
    Obce sample nic Ci nie powiedzą. Nie wiesz z jakim materiałem będziesz
    miał do czynienia, nie masz porównania z innym urządzeniami itd.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-11-16 00:48:01
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 14 listopada 2010 18:44, Mister Proper wyraził następujacą

    > ... proszę jakiegoś użytkownika
    > skanera plustek o wrzucenie gdzieś sampli i zapodanie linków do nich, bo
    > pewnie będzie więcej zainteresowanych choć oficjalnie wszyscy na słowo
    > "plustek" dostają wysypki. Jestem jednak przekonany, że to są ci, którzy
    > nigdy nie zetknęli się z tym sprzętem.

    Tu http://czat.homelinux.net/Plustek/caly.jpg jest "miniaturka", a tu
    http://czat.homelinux.net/Plustek/fragment.jpg wycinek skanu w oryginalnym
    rozmiarze, na wycinku nie robiłem żadnej "postprodukcji" z wyjątkiem zamiany
    TIFFa na JPG, miniaturka pomniejszona 10x liniowo. Na skanerze także
    wyłączone wszelkie "poprawiacze".

    Oryginał ma 6525x9908 pikseli, skanowany w 7200dpi, skaner Plustek OpticFilm
    7500i, film Provia 100, aparat Kiev 4 z Jupiterem 12, zdjęcie jest
    niedoświetlone, na slajdzie nie dojrzy się więcej szczegółów w cieniach niż
    widać na skanie.

    Nie twierdzę że Plustek to jakieś mistrzostwo świata, ale jest OK.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 14. Data: 2010-11-16 13:02:56
    Od: " Mister Proper" <m...@W...gazeta.pl>

    Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> napisał(a):

> [...]
    > widać na skanie.
    >
    > Nie twierdzę że Plustek to jakieś mistrzostwo świata, ale jest OK.

    I to jest to o co mi chodzi - zobaczyć na własne oczy (jest całkiem OK), a
    nie takie tam austriackie gadanie "plustek taki, owaki a ogólnie do D".

    Serdeczne dzięki, padam do nóg, pozdrawiam gorąco

    MP

    PS
    czy nie byłoby z mojej strony nieuprzejmością prosić o jakiś skan starego
    (lata 60'te - 70'te) ORWO i jeszcze jakiś z czarno białego negatywu?
    Jeżeli można to poproszę.
    Jeszcze raz serdeczne dzięki.

  • 15. Data: 2010-11-16 20:36:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-15 00:41, forte pisze:

    > jesli chcesz na nim robic musisz mieć dużo cierpliwości
    > miałem, zrobiłem 10 klatek filmu i sprzedałem,
    > na jedną klatke czekałem 5-10 minut, bo robiłem w dużej rodzielczości
    > to tyle, od tego czasu
    > odechciało mi sie skanowac archiwum na rolkach
    > to by było na tyle!

    Rozdzielczości powyżej 3600dpi nie mają moim zdaniem racji bytu z tym
    skanerem i ze zwykłymi kliszami. Świadom jestem, że obrońcy kliszy mogą
    się na mnie rzucić, ale zwykła małoobrazkowa klisza nie ma tej
    astronomicznej rozdzielczości, o której się często mówi. Zwiększając
    rozdzielczość powyżej tych 2400-3600dpi zaczynasz skanować ziarno i
    niedoskonałości obiektywu. Może wyższe rozdzielczości przydają się przy
    usuwaniu rys i zabrudzeń, ale jeśli klisza jest w dobrym stanie to
    raczej nie ma to sensu.
    Co do usuwania rys w podczerwieni vs. programowe - ja nie zauważyłem
    różnicy na korzyść jednej, czy drugiej metody.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 16. Data: 2010-11-16 21:12:40
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-11-16 14:02, Mister Proper pisze:
    > z czarno białego negatywu

    Proszę:
    http://picasaweb.google.com/sebastian.ciesielski/Zim
    aSkaner#

    skanowane najstarszą i najprostszą wersją (7200 bez i)

    P.

  • 17. Data: 2010-11-16 21:40:19
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tu jest skan Fuji Superii 1600 z labu:
    http://images46.fotosik.pl/81/8757ba3138cbfa33.jpg

    Tu sfotografowany slajd przy pomocy duplikatora slajdów i Pentaksa K110D
    (powiększenie chyba 2,5x dla aparatu 135 - wycinek kadru)
    http://images50.fotosik.pl/84/46e84095bf88b495.jpg

    To tak do porównania.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 18. Data: 2010-11-16 21:55:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-16 21:36:16 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > się na mnie rzucić, ale zwykła małoobrazkowa klisza nie ma tej
    > astronomicznej rozdzielczości, o której się często mówi.

    Ma.

  • 19. Data: 2010-11-16 21:57:54
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-16 22:40:19 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > To tak do porównania.

    porównania czego?

  • 20. Data: 2010-11-16 22:01:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-16 22:55, JA pisze:

    > Ma.

    To pokaż. Mi na razie nie udało się tej rozdzielczości znaleźć, co nie
    jest oczywiście dowodem "za", ale skłania mnie do innych wniosków.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.