  • 11. Data: 2010-06-26 16:28:01
    Temat: Re: Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia sobota, 26 czerwca 2010 13:50, Po 13 latach czas pozegnac sie z
    Plusem... napisał(a):

> [...]
    > i wywaliłem oczy ze zdumienia kiedy zobaczyłem,
    > że Plus nas dyma na maxa na transmisji danych
    > -do tej pory nie zwracalem na to uwagi.
    >
    > Kiedy telefon sprawdza czy masz coś na koncie mailowym
    > to wysyła jakaś informację do serwera i otrzymuje informację,
    > że np. nic nie ma. Wszystko byłoby OK gdyby Plus nie kasował
    > 100KB jako wysłane PLUS (może stąd nazwa operatora)
    > 100KB jako otrzymane. Razem poszło 200 KB z pakietu,
    > a ilość informacji jaka została przeslana jest znikoma.
    > W ciągu godziny takich paczek idzie kilka (zależnie od konfiguracji

    No to teraz napisz proszę, który operator w Polsce kasuje inaczej. W każdym
    razie w Erze jest dokładnie tak samo, dane są naliczane za odbiór i
    nadawanie oddzielnie.

    --
    | pozdrawiam / greetings | powered by SUSE, CentOS and FreeBSD |
    | Kajetan Staszkiewicz | jabber,email: vegeta()tuxpowered net |

  • 12. Data: 2010-06-26 16:32:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A co oznacza "w rozliczeniu dziennym" ?
    > ... bo właśnie tego nie widac w bilingu.
    > Te "kila" nie są sumowane "w rozliczeniu dziennym"
    > lecz 200 KB (2x 100KB) idzie z puli kilka razy w ciągu godziny.

    Czytasz wybiorczo.
    Jak zobaczysz napis: "wez bulke, zostaw 50 groszy", to tez widzisz tylko
    "wez bulke", a "zostaw 50 gr" juz pozostaje poza zasiegiem Twej percepcji?

    Przeciez pisze, ze"w ramach jednej sesji w rozliczeniu dziennym". Chodzi
    zapewne o to, ze o polnocy, jesli caly czas bedzie trwala sesja (np. z
    minimalna wymiana danych) to i tak zostana ilosci danych wysylanych i
    odbieranych zaokraglone do 100 kB i taryfikacja rozpocznie si e na nowo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2010-06-26 16:36:52
    Od: Michał Rolka <u...@...rolka.info>

    W dniu 2010-06-26 17:55, s...@o...pl pisze:

    > A co oznacza "w rozliczeniu dziennym" ?

    Najprawdopodobniej tylko to, że sesje otwarte o północy są zamykane i
    otwierane na nowo (i stosownie do tego rozliczane).

    Być może w Twoim przypadku pomogłoby ustawienie transmisji pakietowej na
    "zawsze dostępne" zamiast "kiedy potrzeba".

    --
    Michał Rolka

  • 14. Data: 2010-06-26 16:40:28
    Od: Michał Rolka <u...@...rolka.info>

    W dniu 2010-06-26 18:28, Kajetan Staszkiewicz pisze:

    > No to teraz napisz proszę, który operator w Polsce kasuje inaczej. W każdym
    > razie w Erze jest dokładnie tak samo, dane są naliczane za odbiór i
    > nadawanie oddzielnie.

    Orange Free na kartę.
    http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/4305/4408736
    .pdf
    Przypis nr 2 i 4 pod tabelką.

    --
    Michał Rolka
    http://mrc.tychy.pl/

  • 15. Data: 2010-06-26 17:03:18
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > Ale co w tym dziwnego? Jeśli masz ustawiony punkt dostępu "internet" to
    > taryfikacja jest co 100KB i każde takie połączenie kasuje Ci właśnie tyle.
    > To tak jak dawniej rozmawiałeś przez 10 sek. a płaciłeś za pełną minutę.
    > Jest to zgodne z cennikiem i trudno mieć o to pretensje.
    >
    > Rozwiązaniem jest zmiana ustawień na WAP, gdzie taryfikacja jest co 10KB.

    Raczej niekończenie sesji by kolejne sprawdzenie dokańczało ją w ramach
    taryfikowanego pakietu.

  • 16. Data: 2010-06-26 17:28:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kajetan Staszkiewicz" <v...@t...net> napisał w
    wiadomości news:i059qh$dqh$1@news.onet.pl...
> [...]

    > każdym
    > razie w Erze jest dokładnie tak samo, dane są naliczane za odbiór i

    Orange.
    Zarowna w Orange Free jak i w np. w POP

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2010-06-26 19:05:12
    Od: konsultant <k...@g...pl>

    Użytkownik Po 13 latach czas pozegnac sie z Plusem... napisał:
> [...]
    >
    > Rozpoczynam krucjatę przeciw Plus GSM
    > i jestem pewien, ze conajmniej kilkadziesiąt
    > numerów z mojego otoczenia podziekuje Plusowi.

    POLECAM Gadu Air:
    Gadu Air to moim zdaniem najlepszy prepaid w Polsce. Zalety:
    - 6gr/sms do wszystkich sieci bez żadnych pakietów
    - 5-10gr/min. na numery stacjonarne dzięki połączeniom VoIP z komórki
    - darmowe minuty na stacjonarki po doładowaniu konta
    - darmowy internet po doładowaniu konta,taktowanie internetu co 1kB,
    pakiet 100MB za 5zł, pakiet 300MB za 11zł na miesiąc,
    - darmowy komunikator Gadu Gadu w telefonie na zawsze
    - 29gr/min. do wszystkich sieci (poza Play i Polsatem), 15gr/min. do
    Gadu Air i na komunikator GG
    - wybór 1 z 3 promocji po doładowaniu: darmowe połączenia w Gadu Air i
    1000 smsów do Gadu Air lub 19gr/min. do wszystkich sieci poza Play i Polsat.
    Lepsze niż Fresh bo działa na sieci Plusa.

  • 18. Data: 2010-06-27 09:33:27
    Od: "Krzysiek" <k...@g...w.pl>

    Użytkownik "Po 13 latach czas pozegnac sie z Plusem... "
    <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > 100KB jako otrzymane. Razem poszło 200 KB z pakietu,
    > a ilość informacji jaka została przeslana jest znikoma.
    [..]
> [...]
    >
    > Rozpoczynam krucjatę przeciw Plus GSM
    > i jestem pewien, ze conajmniej kilkadziesiąt
    > numerów z mojego otoczenia podziekuje Plusowi.

    Ale o co człowieku masz pretensję do świata? Tak to działa, zgodziłeś się na
    takie coś podpisując umowę. A że nie umiesz z tego korzystać to miej
    pretensje do siebie. I wybałuszaj oczy ze zdumienia nad własną niewiedzą (tu
    delikatnie napisane), a nie że operator Ciebie ładuje po kieszeni.
    Skonfiguruj telefon i już. Wystarczy nie zamykać sesji GPRS i każda
    transmisja danych w obrębie jej trwania będzie sumowana. Od kilku dobrych
    lat korzystam z tego i powiem Ci że na codzienne sprawdzanie maili, dość
    intensyywne gadanie przez gadu-gadu, sporadycznie korzystanie z Opery
    wystarcza mi stary pakiet (jeszcze) 20 MB za 5 zł (teraz jest 25 MB).
    A przy okazji jak będziesz namawiać znajomych do rezygnacji z tego to
    pochwal się swoją (nie)wiedzą w temacie.

    Krzysiek

  • 19. Data: 2010-06-27 09:55:43
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-06-26 21:05, konsultant pisze:
> [...]
    > Polsat.
    > Lepsze niż Fresh bo działa na sieci Plusa.

    Spierdalaj spamerze

  • 20. Data: 2010-06-27 15:02:10
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "konsultant" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Lepsze niż Fresh bo działa na sieci Plusa.

    Reszta też była tak głupia jak to co przeczytałem powyżej ?