  • Data: 2009-08-04 21:07:00
    Temat: Re: Play - zmiana regulaminu - jak to jest?
    Od: PlaMa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2009-08-04 22:22, skrzypas pisze:

    > Regulamin świadczenia usług reguluje zasady dostarczania usług do klienta.
    > Umowa świadczenia usług jaką zawierasz z operatorem opisuje co i za ile
    > dostaniesz.
    > I widzę ze można powtarzać do znudzenia - nikt nie zmienia umowy. Dalej
    > będziesz płacić to co masz w umowie.

    Ale warunki sie się zmieniają To nie jest ta sama umowa. A to opy
    wprowadzą płatny BOK, a to konieczność płacenia za ludzi którzy nie
    płacą, a to utrudnią drogę reklamacji. Klient nie powinien się godzić na
    coś takiego a prawo powinno go wspierać.

    > słaby przykład. lepszy jest np. Nokia n97

    Pomyślmy... Cena u opa 1600 zł, cena w salonie nokii 1800zł, cena w
    saturnie - 1000zł... hmm... gdzie pójdzie klient?

    > W dobie gdzie jest cała kupa aparatów po 1 zł - taka cena juz potrafi
    > mniej zdziałać. Więcej potrafi zdziałać super usługa.

    Być może ale to nic nie wnosi do naszej rozmowy. Super usługa nie
    zmienia faktu że opy sprzedają telefony z ceną prawie maksymalną z jaką
    mogli by sprzedać :)

    > BTW: mamy kapitalizm ( no... albo to co z tego zostało), nawet służba
    > zdrowia nie jest teraz dobroduszna. Każdy z opów chce zarabiać.
    > to nie instytucja charytatywna

    Jasne, cały czas to mówię przecież!

    > Jakiej winy operatora?
    > TO ze zgodnie z wymogami _musi_ zmienić regulamin świadczenia usług,
    > który i tak nie spowoduje ze będziesz płacić ani mniej ani więcej niż
    > sie umawiałeś z opem?

    Życie! Już pisałem. Wszyscy ponosimy koszta i konsekwencje zmiany prawa.
    Ludzie prowadzący działalność gospodarczą, ludzie na etatach, ja i Ty.
    Zmienia się prawo to musimy się do niego dostosować, nawet jak oznacza
    to dla nas straty pieniędzy i umów z podwykonawcami, kontrahentami itp.
    Nikt nie każe opom wpieprzać się w umowy na 24 miesiące. klienci
    prepaidów nie narzekają przecież? OP ponosi ryzyko z umową na 24miechi i
    od czasu do czasu zdarza się że zamiast zysku ryzyko to przyniosło straty.

    > opłat abonamentowych czy cen za polaczenia. Czy zabiorą ci minuty z abo?

    Oki łapię. Trochę zagmatwanie to wtrąciłeś. Otóż umowa między mną a opem
    to nie tylko cena za minutę, to wiele innych czynników, za które często
    odpowiada regulamin. Kim jesteś by pytać się klienta czy zmiana tej
    umowy (regulaminu) mu odpowiada czy nie i osądzać go, mówiąc to dla Pana
    dobra jest? Sam zdecyduje.

    > [ciach]
    > ""w przypadku braku akceptacji zmian przedstawionych _powyżej_"
    > czyli jednak nie trzeba wertować regulaminu bo op napisał jakie są
    > zmiany - są one umieszczone _powyżej_ ( patrz list z playa )

    Nie wiem co przysłał play, nie jestem jego klientem. Jeżeli przysłał
    jasno wyszczególnione punkty regulaminu, które zmienił to chwała mu za
    to. kolejny plusik z moim rankingu. Jeżeli po prostu wkleili cały
    regulamin i napisał zmiany w powyżej to potwierdza to co napisałem.

    Nie zmienia to faktu, że moim zdaniem klient nie musi się tłumaczyć
    czemu nowy regulamin mu się nie podoba.

    > znasz góralski dowcip o rodzajach prawd?
    > To jest trzeci rodzaj prawdy :)
    > są respektowane prawa. Jakie prawo klienta nie jest respektowane?

    Prawo do nie zgodzenia się z nową umową przedstawioną przez jedną ze stron.

    Zawsze byłem ciekaw i liczę, że ktoś to przetestuje, jak zachowały by
    się opy, gdyby klient przyszedł z własnymi "uzupełnieniami" regulaminu i
    powiedział zgadzajcie się albo płacie karę za zerwanie umowy...

    Może Cię to zdziwi ale zawsze byłem fanem umów w której strony
    traktowane są z jednakowymi prawami.