  • 41. Data: 2009-03-21 13:51:48
    Temat: Re: Play - postawa aspoleczna
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 22:38:34 +0100, DeJotPe napisał(a):

    > Tylko frajerzy mają play:
    > każdy wie że dzwonić do play jest bardzo drogo, a dzwonić z play
    > tanio, więc ten kto ma play zawsze dzwoni - inni do play nie.
    > Oszczędzają inni, zarabia play, frajer z playem płaci...

    Tylko frajerzy (i podrostki, na jedno wychodzi) mają czas i chęć
    pogadywania sobie przez telefon z byle kim, inni wolą święty spokój,
    rozmowy przez komórkę krótkie i konkretne.

    Pozdrawiam
    Tony

  • 42. Data: 2009-03-21 17:55:23
    Od: Konrad Brywczyński <k...@g...pl>

    Tony pisze:

    > Było ją nagrać, byśmy się pośmiali.

    Jakbym był zainteresowany jej ofertą, to oczywiście bym nagrał, bo
    ustalenia na gębę mają dziwną łatwość do zmieniania się po przelaniu na
    papier. Ale że nie wywołała u mnie zainteresowania, pozostały mi tylko
    papierowe notatki.

  • 43. Data: 2009-03-22 00:36:07
    Temat: Re: Play - postawa aspoleczna [ort]
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 21 Mar 2009 02:26:44 -0700 (PDT), t...@g...com
    napisał(a):

    > frajerami sa osoby które mi prubója wmówić że w orange jest tanio. no
    ^^^^^^^
    > tak 60 groszy do wszystkich, a jak sobie doładuje za 50 zł to mam do
    > orangutana poł. za 30 groszy.

    Obyś cudze dzieci uczył...

    [ Gdy mężczyźnie jest źle - szuka żony. Gdy mężczyźnie jest dobrze - żona ]
    [ szuka jego. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 44. Data: 2009-03-22 07:42:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Mar 2009 12:17:34 +0100, tl wrote:

    >Mogą zaoferować nizsze wynikające ze statystyki połączeń i wspólnych
    >ustaleń. Wyższych nie mogą.

    Ja tam nie wiem jakie sa przepisy i zwyczaje UKE, ale tak na chlopski
    rozum, jesli wielka trojca po dlugich bojach ustalila jakies stawki
    miedzy soba, a Playowi zaproponowali by wyzsze, to by wygladalo jak
    monopolistyczna zmowa.

    [..]

    >Rozpatrujesz rzecz na poziomie jednego klienta, a mtr jest ustalany na
    >podstawie
    >możliwych do zaistnienia zdarzeń między wszystkimi zbiorami działających
    >telefonów. Czemu nie dodałem? żeby nie zaciemniać wywodu ale proszę bardzo:
    >na 3 zbiory o łącznej ilości 50 mln fonów przypada 1,5 mln fonów playa. Z
    >rozkladów
    >statystycznych możliwych do zaistnienia zdarzeń (połączeń) jasno wynika, że
    >częściej
    >będzie zachodził przypadek zadzwonienia (wylosowania) fona z 50 mln. puli
> [...]

    No to 48.5 mln telefonow dzwoni losowo do 50 mln telefonow, i do playa
    trafia 48.5*1.5/50 polaczen.
    Podobnie 1.5 mln klientow Play dzwoni losowo do 50 mln telefonow i
    wychodzacych jest 1.5*48.5/50 ..

    I gdzie tu statystyczna roznica ?

    >UKE oszacowało to w przybliżeniu na 1/2 z haczykiem. MTR nie ma na
    >celu zarabiać tylko zerować rozliczenia międzyoperatorskie.

    Jakby mialo na celu wyzerowanie, to najprosciej by bylo ustalic ze nie
    ma zadnych oplat. I tak bylo, ale odeszlismy od tych metod.

    IMO to one maja zwrocic operatorowi "koszt" rozmowy przychodzacej, co
    jak najbardziej ma sens, byleby tylko ustawic odpowiednie stawki.
    W przypadku trzech niemal identycznych operatorow te stawki zasadniczo
    powinny byc rowne.

    >W rozliczeniach wielkiej trójcy
    >z powodu podobnej ilości abonentów przepływ kasy z tego tytułu dąży do zera.

    statystyka okazuje sie dzialac, mimo ze taka np Idea ma tylko polowe
    telefonow z tego co pozostali dwaj razem :-)

    >W ich rozliczeniach z playem jest to nie możliwe.

    Play w zasadzie ma te sama technologie co pozostali. Powinien miec
    takie same stawki ..

    >Jak wyżej. Co do modelu to mam dowód zaprzeczający Twojej tezie:
    >http://komorkomania.pl/2008/08/29/zlikwidowac-mtr/

    Ja troche przestalem sledzic rynek - ale naprawde UKE ustala te
    stawki? Ostatnio jak slyszalem to raczej operatorzy sami je ustalali,
    choc UKE naciskal na obnizki i organizowal im konferencje.

    >Jak widzisz to raczej playowi jest na rękę likwidacja mtr niż wielkiej
    >trójcy.
    >A teraz pytanie : co spowodowało tak agresywny krok playa i wojnę na stawki?

    Chec zdobycia duzej ilosci klientow i zarabianiu na MTR ? Niezaleznie
    od tego co sie mowi oficjalnie :-)
    Play chce sie podlizac pani Ani ? Powiedzmy ze sie uda, ceny beda
    wtedy mogly spasc do ~5gr/min, ARPU spadnie do 15 zl/mc .. i z czego
    Play splaci budowe sieci ?

    >To nie promocja, to OCHRONA. Bez tego już dawno trójca starłaby go z
    >powierzchni gumką.

    Ochrona to by bylo to co na poczatku napisalem - zeby nie zastosowali
    w stosunku do Play wyzszych stawek.
    Teraz owszem UKE chroni model biznesowy Play .. ale czemu tylko jego ?

    A przeciez mozna bylo inaczej - macie rowne prawa, zainwestujecie,
    zbudujecie siec, bedziecie zarabiac.

    >To nie jest związane z warunkami technicznymi tylko ze statystyką !!!
    >Z ilością abonentów fonów stacjonarnych do komórkowych. Co ma do
    >tego długość kabla? Zresztą to stacjonarki "płacą" radiowcom 22gr.
    >Chyba położenie i utrzymanie kabla jest droższe niż wysłanie sygnalu
    >w eter? Logiki plizzzz ...

    Przy dzwonieniu ze Szczecina do Rzeszowa ? Kabel sporo kosztuje,
    ale i siec nadajnikow sporo koszuje. Wiec i nadajniki w miare
    mozliwosci laczy sie kablem.
    Na swiatlowodach byc moze nie ma juz bariery przepustowosci - tzn jak
    sie porzadny kabel polozy to na dlugo starczy, w radiu ciagle jest ..

    >Byli i są. I nie sponsorowani !!! I nie takie cele tylko aby wyzerować
    >rozliczenia między małymi sieciami i dużymi.

    Wyzerowane, za pomoca bill&keep to juz przez pare lat mielismy.
    I co ? I szybko sie okazalo ze taniej zadzwonic na komorke ze
    stacjonarnego bylo.
    Albo zorganizowac call back internetu do klienta TP ..

    >Zerowy i opłata 3 gr za przychodzące i 3 gr za wychodzące. Tylko to właśnie
    >szanowna trójca się nie zgodzi bo jak by Ci uzasadniła 60 gr do innych
    >sieci?

    Mnie sie tam nadal wydaje ze najwiekszym przegranym bylby Play w tym
    wypadku. Wielka trojca sporo swoich dlugow juz splacila.

    A przeciez taki byl MTR jeszcze stosunkowo niedawno. Tez zdarzalo sie
    im doplacac do interesu i miec w cenniku tansze polaczenia.
    Teraz MTR spadl, ale i ceny tez spadaja przez rozne promocje.

    Uczciwie ustawiony MTR gwarancja sukcesu. Szkoda tylko ze jest to
    rzecz z natury niekonkurencyjna i monopolistyczna - dlatego twierdze
    ze najlepiej po amerykansku - jak klient bedzie placil za odbior, to
    wybierze najtanszego/najlepszego operatora.
    No chyba zeby tak ustawowo zezwolic na bramki FCT, i niech bedzie
    mozliwosc ominiecia MTR operatora.

    J.

  • 45. Data: 2009-03-22 07:59:12
    Od: t...@g...com

    On 22 Mar, 01:36, Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > [ szuka jego.                   (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

    Próbują oczywiście.

  • 46. Data: 2009-03-22 15:03:21
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > rozum, jesli wielka trojca po dlugich bojach ustalila jakies stawki
    > miedzy soba, a Playowi zaproponowali by wyzsze, to by wygladalo jak

    Chiba cóś mieszasz. Chłopski rozum do niczego się tu nie przyda.

    > No to 48.5 mln telefonow dzwoni losowo do 50 mln telefonow, i do playa
    > trafia 48.5*1.5/50 polaczen.
    > Podobnie 1.5 mln klientow Play dzwoni losowo do 50 mln telefonow i
    > wychodzacych jest 1.5*48.5/50 ..

    Znowu upraszczasz. Tu jest dużo więcej zmiennych niż jeden na jeden.

    > Jakby mialo na celu wyzerowanie, to najprosciej by bylo ustalic ze nie
    > ma zadnych oplat.

    I to proponował Play , i dziwnym trafem trójca spieniła się na ten pomysł.

    > statystyka okazuje sie dzialac, mimo ze taka np Idea ma tylko polowe
    > telefonow z tego co pozostali dwaj razem :-)

    O jakiej idei Ty piszesz?

    > Play w zasadzie ma te sama technologie co pozostali. Powinien miec
    > takie same stawki ..

    Mistrzu , chłopski rozum nie wystarczy, mtr nie ma nic wspólnego z
    technologią.

    > Ja troche przestalem sledzic rynek - ale naprawde UKE ustala te
    > stawki? Ostatnio jak slyszalem to raczej operatorzy sami je ustalali,
    > choc UKE naciskal na obnizki i organizowal im konferencje.

    Metoda zagubionej "laski" ? ;)

> [...]
    > Play chce sie podlizac pani Ani ? Powiedzmy ze sie uda, ceny beda
    > wtedy mogly spasc do ~5gr/min, ARPU spadnie do 15 zl/mc .. i z czego

    Jak na nieznającą się "laskę" nieźle sobie radzisz ;) Otóż nie - musi
    zmienić
    proporcje własna/cudza sieć bo UKE zaordynował 2 obniżki MTR i to
    spowoduje likwidację równowagi którą gwarantował poprzedni MTR.

    > Ochrona to by bylo to co na poczatku napisalem - zeby nie zastosowali
    > w stosunku do Play wyzszych stawek.
    > Teraz owszem UKE chroni model biznesowy Play .. ale czemu tylko jego ?

    OK. porównanie z gumką jest mało czytelne? Bo przy pomocy sporej ilości
    połączeń do play trójca wypompowałaby kasę z malucha.

    > Przy dzwonieniu ze Szczecina do Rzeszowa ? Kabel sporo kosztuje,
    > ale i siec nadajnikow sporo koszuje. Wiec i nadajniki w miare
    > mozliwosci laczy sie kablem.

    No to jak, znasz się na tym i zgrywasz "laskę" czy nie?

    > Wyzerowane, za pomoca bill&keep to juz przez pare lat mielismy.
    > I co ? I szybko sie okazalo ze taniej zadzwonic na komorke ze
    > stacjonarnego bylo.

    Tak? A kiedy to było? Między kim a kim?

    tl

  • 47. Data: 2009-03-22 18:30:35
    Od: "jazdzig" <j...@w...pl>

    ALEX Lodzermensch wrote:

    > A to ciekawe co opowiadasz. Nie jestem w Play (chwilowo) i jakoś
    > płacę do każdej sieci tyle samo. Do Playa *też*.

    Jeżeli nie masz jakiegoś specyficznego abonamentu, to do Playa płacisz
    drożej.

    --
    jazdzig
    (wysyłając do mnie email, usuń wszystkie o z adresu)

  • 48. Data: 2009-03-22 19:24:43
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "jazdzig" napisał:

    > Jeżeli nie masz jakiegoś specyficznego abonamentu, to do Playa płacisz
    > drożej.

    Dlaczego "specyficznego"? Wystarczy, że ma taryfę starszą niż 2-letnia, w
    której połaczenia do Play nie były uwzględniane, bo tej sieci... jeszcze nie
    było ;->
    Sam tak do niedawna miałem w Plusowej Biznesklasie.

    JoteR

  • 49. Data: 2009-03-22 19:44:27
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: ...

    >Ale i na to jest rada - przeniescie sie wszyscy do Playa, szybko sie
    >skoncza rozmowy w siecy po 5 groszy :-)

    Lub wcześniej urzednicy zdecydją, że zezwolenie na wyższy interconnect
    sie skończyło. A propos, ktoś wie czy to było czasowe, czy bezterminowo
    (czyli się do następnego widzimisię urzędnika)?

    Arek

  • 50. Data: 2009-03-22 19:55:50
    Od: "ALEX Lodzermensch" <k...@s...us>

    jazdzig ni au koto ha itsumo tanosii

    > Jeżeli nie masz jakiegoś specyficznego abonamentu, to do Playa płacisz
    > drożej.

    Mam prepaid i nie płacę drożej do Play. I nie mam Play.

    --
    ALEX Przekliniak, Tenno Heika Banzai ]:-D