    From: "tl" <t...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.pregierz
    Subject: Re: Play - postawa aspoleczna
    Date: Sun, 22 Mar 2009 16:03:21 +0100

    news:2epbs49nnk0vr6nohv7v8j0c9pgrmm8buk@4ax.com...

    > Ja tam nie wiem jakie sa przepisy i zwyczaje UKE, ale tak na chlopski
    > rozum, jesli wielka trojca po dlugich bojach ustalila jakies stawki
    > miedzy soba, a Playowi zaproponowali by wyzsze, to by wygladalo jak
    > monopolistyczna zmowa.

    Chiba cóś mieszasz. Chłopski rozum do niczego się tu nie przyda.

    > No to 48.5 mln telefonow dzwoni losowo do 50 mln telefonow, i do playa
    > trafia 48.5*1.5/50 polaczen.
    > Podobnie 1.5 mln klientow Play dzwoni losowo do 50 mln telefonow i
    > wychodzacych jest 1.5*48.5/50 ..

    Znowu upraszczasz. Tu jest dużo więcej zmiennych niż jeden na jeden.

    > Jakby mialo na celu wyzerowanie, to najprosciej by bylo ustalic ze nie
    > ma zadnych oplat.

    I to proponował Play , i dziwnym trafem trójca spieniła się na ten pomysł.

    > statystyka okazuje sie dzialac, mimo ze taka np Idea ma tylko polowe
    > telefonow z tego co pozostali dwaj razem :-)

    O jakiej idei Ty piszesz?

    > Play w zasadzie ma te sama technologie co pozostali. Powinien miec
    > takie same stawki ..

    Mistrzu , chłopski rozum nie wystarczy, mtr nie ma nic wspólnego z
    technologią.

    > Ja troche przestalem sledzic rynek - ale naprawde UKE ustala te
    > stawki? Ostatnio jak slyszalem to raczej operatorzy sami je ustalali,
    > choc UKE naciskal na obnizki i organizowal im konferencje.

    Metoda zagubionej "laski" ? ;)

    > Chec zdobycia duzej ilosci klientow i zarabianiu na MTR ? Niezaleznie
    > od tego co sie mowi oficjalnie :-)
    > Play chce sie podlizac pani Ani ? Powiedzmy ze sie uda, ceny beda
    > wtedy mogly spasc do ~5gr/min, ARPU spadnie do 15 zl/mc .. i z czego
    > Play splaci budowe sieci ?

    Jak na nieznającą się "laskę" nieźle sobie radzisz ;) Otóż nie - musi
    zmienić
    proporcje własna/cudza sieć bo UKE zaordynował 2 obniżki MTR i to
    spowoduje likwidację równowagi którą gwarantował poprzedni MTR.

    > Ochrona to by bylo to co na poczatku napisalem - zeby nie zastosowali
    > w stosunku do Play wyzszych stawek.
    > Teraz owszem UKE chroni model biznesowy Play .. ale czemu tylko jego ?

    OK. porównanie z gumką jest mało czytelne? Bo przy pomocy sporej ilości
    połączeń do play trójca wypompowałaby kasę z malucha.

    > Przy dzwonieniu ze Szczecina do Rzeszowa ? Kabel sporo kosztuje,
    > ale i siec nadajnikow sporo koszuje. Wiec i nadajniki w miare
    > mozliwosci laczy sie kablem.

    No to jak, znasz się na tym i zgrywasz "laskę" czy nie?

    > Wyzerowane, za pomoca bill&keep to juz przez pare lat mielismy.
    > I co ? I szybko sie okazalo ze taniej zadzwonic na komorke ze
    > stacjonarnego bylo.

    Tak? A kiedy to było? Między kim a kim?

    tl