  • Data: 2010-03-28 21:15:00
    Temat: Re: Play - kłopoty z logowaniem do sieci.
    Od: darnok <d...@a...spam.ch> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-28 16:44, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Własna sieć nie może być siecią priorytetową - to taki szczegół :-) Poza
    > tym istnieje mechanizm ustalający, kiedy może nastąpić handover do innej
    > sieci. Proponuję sprawdzić, jak jest ustawiony w Play.

    Tak, ale te problemy o ktorych mowa to nie sa handovery :)
    Chyba zreszta handovery Play<->Plus nie dzialaja :)

    To o czym mowa w tych watkach to brak mozliwosci zalogowania/reselekcji
    celki po wyjsciu z zasiegu Play lub recznym wyborze Plusa.

    Jesli ja bylbym operatorem i mialbym dbac o wlasna kase i nie tracic jej
    na polaczeniach roamingowych to spowodowalbym ze przy probie zalogowania
    sie w roamingu (czyli w Plusie) odpowiedz ze zgoda na SS7 (MAP) albo nie
    przychodzi ;-) (ale za to sie mozna przyczepic ze siec nie spelnia
    wymagan) albo przychodzi na granicy timeoutu. Dopiero po kilku takich
    probach wpuszczalbym (bo kilka prob oznacza ze nie ma macierzystego
    zasiegu w trybie automatycznym).

    Takie metody stosuje bardzo duzo operatorow, w tym z naszej W3, w
    stosunku do roamingu zagranicznego, zeby jak najwiecej klientow bylo
    trzymanych w ramach grupy finansowej. Mialo to wieksze znaczenie w
    przypadku kiedy nie bylo jeszcze Eurostawek, ale i teraz lepiej zeby
    firma macierzysta trzepala kapuche zamiast konkurencji.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."