  • 1. Data: 2009-06-10 20:59:45
    Temat: Play - Zgoda na nagrywanie połączenia z konsultantem
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Bry,
    zanim zajrzę na *.prawo mam pytanie:

    - pod nr *500 poinformowałem pana, że nagrywam połączenie, bo chciał się
    wykręcić od roboty,
    - pan nie wyraził zgody na nagrywanie i trzasnął słuchawką, na jego
    szczęście dopiero po moim opier* ;)

    Drugi pan w trakcie rozmowy spytał czy aby nie nagrywam połączenia, ponieważ
    jest to niezgodne z prawem. Zgodnie z prawdą powiedziałem, że nie nagrywam
    ale i tak szybko zakończyłem "rozmowę", bo nie miał nic ciekawego do
    powiedzenia.

    Pytam się więc, które to prawo reguluje *jednostronne* wyrażenie zgody na
    rejestrację (ja wyraziłem zgodę na nagrywanie przez konytnuowanie
    połączenia) rozmowy *dwustronnej*?

    Maciek.

    P.S. Play chyba zaczyna cierpieć na nadmiar klientów. Ale w razie czego jest
    6 lipca ;)

  • 2. Data: 2009-06-10 21:21:02
    Od: "lux" <b...@a...de>

    > Pytam się więc, które to prawo reguluje *jednostronne* wyrażenie zgody na
    > rejestrację (ja wyraziłem zgodę na nagrywanie przez konytnuowanie
    > połączenia) rozmowy *dwustronnej*?
    ========
    możesz nagrywać co chcesz i nie informowac o tym. Nie istnieje żadne prawo
    które to reguluje.

    lux

  • 3. Data: 2009-06-10 21:58:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 23:21:02 +0200, lux napisał(a):

    > możesz nagrywać co chcesz i nie informowac o tym. Nie istnieje żadne
    > prawo które to reguluje.

    Co chcesz z *własnych rozmów*. Rozmów innych ludzi nagrywać nie wolno.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 4. Data: 2009-06-10 21:58:58
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Maciek"
    > Pytam się więc, które to prawo reguluje *jednostronne* wyrażenie zgody na
    > rejestrację (ja wyraziłem zgodę na nagrywanie przez konytnuowanie
    > połączenia) rozmowy *dwustronnej*?

    Sprawa poszła dalej. Wychodzi na to, że konsultant Play (jego zdaniem) ma
    pełne prawo nie wyrazić zgody na nagrywanie, ponieważ prowadząc rozmowę
    służbową, na swoim stanowisku pracy jest osobą prywatną i nagrywanie rozmowy
    może naruszać jego dobra osobiste/prywatne.
    Naturalnie nie potrafił przytoczyć dziennika ustaw ale za to pochwalił się,
    że odbył "jakieś tam szkolenie z ochrony danych osobowych". Zakładam, że
    mówi prawdę. Szkoda tylko, że nie potrafi w żaden sposób potwierdzić swoich
    słów.

    Ciekawy temat i bardzo na czasie ale chyba jednak NTG, więc już spadam i
    potwierdzę tylko, że rozmowa z teleludkami z BOK Play jest... Daleka od
    profesjonalizmu, że tak to dyplomatycznie ujmę ;)

    Maciek.

  • 5. Data: 2009-06-11 05:54:54
    Od: "silesiac" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > potwierdzę tylko, że rozmowa z teleludkami z BOK Play jest... Daleka od
    > profesjonalizmu, że tak to dyplomatycznie ujmę ;)

    Heh, no toś faktycznie bardzo dyplomatycznie ujął. Ciekawe, że ja też już
    niejeden raz usłyszałem: "Jak mówiono nam na szkoleniu...", "Co pan powie, w
    regulaminie? Takie coś jest? Nie mówili nam o tym..." (sytuacja z wczoraj)
    Ale głosik był tak bezbronny i tak niepoinformowany, że miało to w sobie coś
    wręcz ujmującego ;-))))))))
    pozdr
    sil

  • 6. Data: 2009-06-11 07:05:48
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Olgierd pisze:

    > Co chcesz z *własnych rozmów*. Rozmów innych ludzi nagrywać nie wolno.

    o ile wiem, to nagrywać, fotografować, mozesz wszystko co chcesz, o ile
    w tym momencie nie łamiesz innych praw:nie korzystasz z podsłuchu
    zamontowanego w nie twoim lokalu, nie włamałeś sie aby robć zdjęcia.

    LEkki problem polega na tym, ze tak zdobytych nagrań i zdjęc nie mozesz
    publikować o ile nie uzyskasz zgody właścicieli. Jednak wolno Ci
    opowiedzieć co widziałeś/ słyszałeś. Jeśli na podstawie tego co
    słyszałeś/widziałeś, trafisz do sądu, a sąd zapyta czy mozesz jakoś
    poprzeć prawdziwość informacji, masz świadków - wtedy posługujesz sie
    nagraniem. Wtedy sąd decyduje czy ów materiał jest czy niejest
    wartościowy. Niemniej jednak podczas rozmów telefonicznych trudno
    wymagać od ofiary(czyli np wprowadzonego w błąd, oszukanego konsumenta)
    zeby miał np świadków...

    ToMasz

  • 7. Data: 2009-06-11 08:06:44
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 11-06-2009 o 09:05:48 ToMasz <t...@g...pl> napisał(a):

    > LEkki problem polega na tym, ze tak zdobytych nagrań i zdjęc nie mozesz
    > publikować o ile nie uzyskasz zgody właścicieli.

    Nie całkowicie, bo jezeli zarobię zdjęcie ulicy/miasta i Ty będziesz na
    tym zdjęciu, ale nie na pierwszym planie lub nie w jakiś sposób
    wyeksonowany w kadrze a po prostu bedziesz częścią tłumu etc to moge takei
    zdjęcie upublicznić, sprzedać czy co tam jeszcze. I masz prawo zaskarżyć
    że widać Twoją osobę np na połowie bilboardów w mieście i wtedy sąd
    rozpatruje jak i po co w tym kadrze się prezentujesz, z jakimi moimi
    intencjami itd. Taka jest moja wiedza (tyle co o ile) i mogę się mylić,
    nie podam tu żadnego źródła.

    Może podobnie sprawy mają się przy nagrywaniu foni.

    --
    Pzdr, Piotr M

  • 8. Data: 2009-06-11 08:23:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 10:06:44 +0200, Piotr M napisał(a):

    > Może podobnie sprawy mają się przy nagrywaniu foni.

    Może ;-)
    Pytanie: kim jest ów "właściciel" wzmiankowany przez ToMasza? ;-) Chodzi
    o "właściciela" głosu?

  • 9. Data: 2009-06-11 08:53:21
    Od: MM <m...@p...change.hand>

    Maciek pisze:

    > Ciekawy temat i bardzo na czasie ale chyba jednak NTG, więc już spadam i
    > potwierdzę tylko, że rozmowa z teleludkami z BOK Play jest... Daleka od
    > profesjonalizmu, że tak to dyplomatycznie ujmę ;)

    Profesjonalizm, tam nie znają tego pojęcia. Jest może kilka męskich
    przedstawicieli tam którzy kompetentnie wykonują swoją robotę i mają
    poczucie obowiązku. Ale za przeproszeniem, wszystkie pseudo konsultantki
    wywalił bym na zbity pysk.
    No i właśnie owo Biuro Obsługi Klienta skłania mnie do tego żeby zmienić
    operatora. Bo nie może być takich przypadków że zgłaszam problemy ze
    zrywaniem połączeń a mi koleś mówi że na szkoleniu mu wytłumaczyli że
    telefonicznie nie przyjmują reklamacji mam sobie napisać przez play24.

    Max

  • 10. Data: 2009-06-11 09:14:55
    Od: "adam" <1...@w...pl>

    >Pytam się więc, które to prawo reguluje *jednostronne* wyrażenie zgody na
    >rejestrację (ja wyraziłem zgodę na nagrywanie przez konytnuowanie
    >połączenia) rozmowy *dwustronnej*?

    Przedwszystkim umowy muszą być symetryczne.
    Jeśli zawierasz umowę (poprzez nieodłożenie słucjawki po informacji że
    jesteś nagrywany) kożystasz domyślnie z tych samych praw które obwarował
    sobie Play. Nic nikomu nie musisz mówić.
    Przećież tak jak oni nagrywasz w "celu kotroli jakości".