  • 71. Data: 2014-11-03 08:11:43
    Temat: Re: P?atno?? iPhone
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-11-03 02:34, *A.L.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > W Polsce co parwda czekow nie ma, ale za to w banku na zalatwienie
    > byle duperela czeka sie dwie godziny. Do czego zupelnie nie jestem
    > przyzwyczajony

    O czym Ty piszesz? W banku ostatnio byłem... nie bardzo pamiętam kiedy,
    ale ponad 10 lat temu a i to po to, żeby zamknąć konto.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 72. Data: 2014-11-03 09:53:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    On Mon, 3 Nov 2014 00:53:10 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No wlasnie mowilem o debilizmie

    Nie - po prostu czeki sa niewygodne. Jak sam pisales - nawet w USA
    malo kto ich obecnie w sklepie uzywa :-P

    Oczywiscie gdzies na to musiala sie nalozyc dluga/niewygodna procedura
    realizacji przez bank, ryzyko niepokrycia, itd.

    Nasz PKO BP czeki swoich klientow gwarantowal cos do ~1000zl, i pare
    innych bankow tez, co dalej zaowocowalo tym, ze
    a) sklepikarze mieli klopot - te akceptujemy, tych nie, tego nie
    wiadomo,
    b) same banki sie z nich wycofaly, bo za duze ryzyko ze klient debetu
    narobi i splacac nie bedzie.

    J.

  • 73. Data: 2014-11-03 09:57:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >O czym Ty piszesz? W banku ostatnio byłem... nie bardzo pamiętam
    >kiedy, ale ponad 10 lat temu a i to po to, żeby zamknąć konto.

    A ile wtedy czekales ?
    Bo A.L. ma racje - w bankach sie u nas czeka. Nieprzyzwoicie dlugo.
    Moze nie we wszytkich, ale w BZWBK dlugo, w PKO BP dlugo, w Credit
    Agricole srednio dlugo.

    No ale stoi sie raz na pare lat. Np zeby zamknac konto :-)

    J.

  • 74. Data: 2014-11-03 10:06:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    A.L. wrote:

    > Moj post z blogu Alka Tarkowskiego zx Polityki:
    >
    > @Gospodarz: "Najbanalniejszy przyklad to e-uslugi redukujace koszty
    > e-administracji: starsze osoby potrafiace wypelnic PIT przez internet
    > oznaczaja oszczednosc dla nas wszystkich."

    > Niestety, od "Portalu ZUS" odpadlem.

    jak masz problem z odróżnieniem deklaracji podatkowej od ubezpieczenia
    to nic dziwnego, że poległeś.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 75. Data: 2014-11-03 10:08:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości
    Dnia 2014-11-02 23:22, *A.L.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    >Podaj ze dwa takie miejsca.
    >Kilka lat temu poznałem takie jedno - opłatę za promesę wizową do USA
    >trzeba było zrobić osobiście w Banku Pocztowym - teraz nawet oni
    >doszli do tego, że przelew jest lepszy.

    Musial byc to dla nich szok, jakze to - przelew zaksiegowac ? Ten
    Pocztowy chyba im robil cos w rodzaju czeku.

    Ale zaraz
    http://polish.poland.usembassy.gov/wizy/oplaty.html

    Wszystkie opłaty, z wyjątkiem opłaty za rozpatrzenie wniosku o wizę
    nieimigracyjną i narzeczeńską, należy wnosić wyłącznie w kasie Sekcji
    Konsularnej.
    Wszystkie opłaty należy uiszczać w dolarach lub złotych w przeliczeniu
    po kursie dnia Ambasady.
    W kasie przyjmowane są wpłaty gotówkowe lub karty kredytowe (Visa,
    MasterCard, American Express, Novus/Discover, Diners).
    Nie przyjmujemy czeków.
    Uwaga: Obywatele krajów nie należących do Unii Europejskiej mogą
    wnosić opłaty wyłącznie gotówką.

    A ten wyjatek prowadzi do
    http://www.ustraveldocs.com/pl_pl/pl-niv-paymentinfo
    .asp

    Burdel macie w tym swoim Archeo siostry :-)

    J.

    P.S.
    Formy płatności
    1. System PolCard - płatność internetowa za pomocą karty debetowej
    [...]
    Nie akceptujemy Kart Kredytowych
    Ki czort - nr i stan konta chca znac (przeciez nie pomoze ?) czy nie
    chca placic prowizji za kredytowki ?

  • 76. Data: 2014-11-03 11:03:01
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-11-03 09:57, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > A ile wtedy czekales ?

    Fakt, że troche to trwało - pewnie ze 20 minut, ale nie czekałem w
    kolejce - okienko było wolne a to był BOŚ bank, więc nie za specjalnie
    nowoczesny - sporo papieru trzeba było podpisać do zamknięcia konta :)

    > Bo A.L. ma racje - w bankach sie u nas czeka. Nieprzyzwoicie dlugo.
    > Moze nie we wszytkich, ale w BZWBK dlugo, w PKO BP dlugo, w Credit
    > Agricole srednio dlugo.

    Zweryfikować nie mogę, bo okazji nie mam :)

    > No ale stoi sie raz na pare lat. Np zeby zamknac konto :-)

    W sumie mniej niż skumulowany czas potrzebny na wysłanie kilku czeków
    podejrzewam :)

    ozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 77. Data: 2014-11-03 11:06:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-11-03 10:08, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    >
    > Wszystkie opłaty, z wyjątkiem opłaty za rozpatrzenie wniosku o wizę
    > nieimigracyjną i narzeczeńską, należy wnosić wyłącznie w kasie Sekcji

    Ha, czyli ciągle w ogonie... dobrze, że ta opłata za nieimigracyjną jest
    taka jak pisałem, czyli można przelewem :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 78. Data: 2014-11-03 11:39:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > On Sun, 2 Nov 2014 18:37:42 +0100, "J.F."
    > <j...@p...onet.pl> wrote:
    >

    > Zeby sie pzrekonac czy sa wygodne czy neiwygodne, to tzreba je troche
    > pouzywac. Eurpoejczycy (a Polacy w szczegolnosci) nie mieli okazji sie
    > pzrekonac.

    Chyba już kiedys o tym pisałem, ale powtórzę: czeki były wydawane między
    innymi przez PKO BP. Sam z nich korzystałem w latach 1995-2002.
    Nie miały zbyt dużego zastosowania, ponieważ prawie nikt ich nie chciał
    przyjmować. Nawet inne oddziały PKO BP telefonicznie potwierdzały ich
    prawdziwość przed przyjęciem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 79. Data: 2014-11-03 12:09:01
    Temat: Re: Płatność iPhone
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "ALEX Alpha MR" <k...@s...us> napisał w wiadomości
    >>
    > A największe zdziwienie jak taką kartą amerykańską płacę
    > w polskim sklepie... Facio wkłada ją do terminala jak czipową
    > i nie działa - mówię mu, że to magnetyczna a on nie kuma...\
    > Potem paragon sobie wkłada (bez podpisu) do pliku innych
    > a ja mu na to, że chyba trzeba podpisać... A on - oh, jasne-
    > nie mam długopisu... Proszę poczekać :-) No i kolejka czeka :-)

    Chyba trafiłeś na praktykanta, który jeszcze nie był nauczony wszystkich
    przypadków obsługi płatności kartą. Do niedawna miąłem jedną kartę debetową
    tylko z paskiem magnetycznym i wszędzie wiedzieli jak ją obsłużyć. Czasem
    trafia się sklep, ale to juz bardzo rzadko, który ma tylko czytnik
    magnetyczny.
    Co prawda teraz wszystkie transakcje akceptuje się PIN-em. Nie pamiętam,
    kiedy ostatnio musiałem składać podpis.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 80. Data: 2014-11-03 12:42:58
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-02, o godz. 19:28:18
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W Warszawie bylo juz lepiej, duzo sklepow karty akceptowalo (dzis to
    > pewnie prawie wszystkie). Tylko ten drobny niesmak w supermarkecie,
    > gdy na widok eksluzywno-prestizowe karty, kasjerka krzyczy do drugiej
    > "Kaska, a takie karty to my przyjmujemy" ?

    Wiesz, mam okazję od czasu do czasu czytywać pytania Amerykanów
    przyjeżdżających do Polski - głównie w celach turystycznych i w
    poszukiwaniu korzeni. Nieodmiennie padają od kilkunastu lat 3 te same
    pytania:
    1. czy w Warszawie jest jakiś supermarket?
    2. czy można w nim zapłacić kartą kredytową?
    3. czy można kupić butelkowaną wodę do picia?

    Zdrówko