  • 81. Data: 2014-11-03 12:45:08
    Temat: Re: Płatność iPhone
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-02, o godz. 19:28:18
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Najwyrazniej macie malo zlodziei. U nas magnetyczne wykonczyl imo
    > skimming. Ci co nakladki montowali, odczytywali dane z paska i pin, a
    > potem mogli wyplacac z cudzej karty.
    > Ciekawe ze nie ma tego problemu w USA. A moze jest, tylko straty
    > mniejsze niz koszt zabezpieczen ?

    Jak niema? W Terminatorze II pokazywali jak to zrobić za pomocą
    przenośnego komputerka Atari Portfolio. ;-)

    Zdrówko

  • 82. Data: 2014-11-03 12:49:53
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-02, o godz. 22:09:39
    Skylla <s...@n...op.pl> napisał(a):

    > Tylko czy to jest powód do radości w kontekście kradzieży czy
    > zgubienia karty...:-)

    Płatności powyżej 50PLN po prostu wymagają potwierdzenia PIN-em i tyle.

    Zdrówko

  • 83. Data: 2014-11-03 12:57:30
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości grup
    ion...

    >Wiesz, mam okazję od czasu do czasu czytywać pytania Amerykanów
    >przyjeżdżających do Polski - głównie w celach turystycznych i w
    >poszukiwaniu korzeni. Nieodmiennie padają od kilkunastu lat 3 te same
    >pytania:
    >1. czy w Warszawie jest jakiś supermarket?
    >2. czy można w nim zapłacić kartą kredytową?
    >3. czy można kupić butelkowaną wodę do picia?

    sie wszystko zgadza
    http://static.fjcdn.com/pictures/World_4cbabc_302123
    0.jpg

  • 84. Data: 2014-11-03 13:46:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Jak niema? W Terminatorze II pokazywali jak to zrobić za pomocą
    >przenośnego komputerka Atari Portfolio. ;-)

    Najwyrazniej nie ma, skoro ciagle na magnetycznych jada.

    Tzn owszem - sie da, zagrozenie jest, ale widac na tyle sumarycznie
    niewielkie, ze nie oplaca sie nic zmieniac.
    Czy tez nie oplacalo, bo jak cytowalem - zanosi sie na zmiany.

    Tak czy inaczej ciekawe. Zdolni ludzie zarabiaja w USA dobrze i nie
    musza tak krasc, policja sobie radzi z odnalezieniem sprawcow, czy
    banki dobrze wyszukuja nietypowe transakcje ?

    J.

  • 85. Data: 2014-11-03 13:50:51
    Temat: Re: P?atno?? iPhone
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości
    Dnia 2014-11-03 10:08, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    >Ha, czyli ciągle w ogonie... dobrze, że ta opłata za nieimigracyjną
    >jest taka jak pisałem, czyli można przelewem :)

    W kasie to imo jeszcze nie jest tak zle, gdy chodzi o drobne oplaty.
    W zasadzie najwygodniej.
    Owszem, mogliby w tej kasie karty przyjmowac, albo te genialne czeki
    :-)

    Gorzej jakby kazali obowiazkowo czekiem placic :-)

    J.

  • 86. Data: 2014-11-03 14:02:55
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    a.pl...

    >Tak czy inaczej ciekawe. Zdolni ludzie zarabiaja w USA dobrze i nie musza
    >tak krasc, policja sobie radzi z odnalezieniem sprawcow, czy banki dobrze
    >wyszukuja nietypowe transakcje ?

    To ostatnie. W Polsce tez to robią. Spróbuj sobie zarezerwować hotel w
    Brazylii.

  • 87. Data: 2014-11-03 14:47:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości
    .>wyszukuja nietypowe transakcje ?

    >To ostatnie. W Polsce tez to robią. Spróbuj sobie zarezerwować hotel
    >w Brazylii.

    No ale co - w USA nie ma ludzi chetnych do podjecia 100$ z bankomatu
    na cudzy koszt ?
    W Meksyku, Kanadzie ?

    J.

  • 88. Data: 2014-11-03 15:22:48
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-11-03 13:50, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Gorzej jakby kazali obowiazkowo czekiem placic

    Jak ja wyrabiałem (ze trzy lata temu dla jasności ;) ) to za tą
    nieemigracyjną B1/2 nie można było zapłacić w kasie - tylko Bank
    Pocztowy gotówką...

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 89. Data: 2014-11-03 15:24:13
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-11-03 0:21, Marek pisze:

    > Tak, tak, niczym socjalizm dumnie rozwiązujecie problemy niestniejące w
    > innych systemach.

    Alternatywnie: socjalizm dzielnie rozwiązuje problemy, które sam powoduje.

    > Era czeków u nas była i na szczęście szybko przeszła.

    Pamiętam jak kiedyś kumpel używał czeków do wypłacania kasy z konta, via
    poczta. Kiedyś skończyły się czeki i poszedł do banku po nowe. Przy
    okazji dowiedział się że ma debet na koncie na ponad 600 zł.
    Uwzględniając inflację teraz byłoby pewnie z 1500 zł ;-) Tak, tak, czeki
    są zajebiste.

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 90. Data: 2014-11-03 15:24:24
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-11-03 14:02, Ghost pisze:

    > To ostatnie. W Polsce tez to robią. Spróbuj sobie zarezerwować hotel w
    > Brazylii.

    I chipy w kartach nie przeszkadzają? Dziwne jakieś.