  • 61. Data: 2014-11-03 00:36:32
    Temat: Re: P?atno?? iPhone
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Nov 2014 22:26:58 +0100, Pszemol napisał(a):

    > Karty płatnicze to szczególny przypadek kart kredytowych.
    > Te kredytowe były chyba najpierw.

    Znacznie wczesniej. To siega czasow przedwojennych.
    Ale ... nie zmienia pytania - po co te karty kredytowe, skoro czeki sa
    genialne i mozna nimi wszedzie placic :-)

    J.

  • 62. Data: 2014-11-03 00:37:50
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 3 Nov 2014 00:17:01 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie trzeba pomylki - amerykanskie gazety pisaly, jak to kiedys
    >sekretarka czek zwedzila. Czeku nie sie przelac na innego odbiorce niz
    >na czeku podany, wiec zalozyla firme nazwana tak jak na czeku.
    >No i zrealizowala go.

    Wedle mojej wiedzy z wielu lat - urban legend

    A.L.

  • 63. Data: 2014-11-03 00:39:10
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 03 Nov 2014 00:21:22 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Tak, tak, niczym socjalizm dumnie rozwiązujecie problemy niestniejące
    >w innych systemach.
    >Era czeków u nas była i na szczęście szybko przeszła.

    ja juz sie przyzwuczajilem: jak jest cos w Polsce, to dla Polakow jest
    madrze. Nawet jak jest glupio

    A.L.

  • 64. Data: 2014-11-03 00:43:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Nov 2014 22:25:48 +0100, Pszemol napisał(a):

    > Paypal? W Polsce pewnie jakieś PayU.

    Paypal ? W Polsce to teraz modne przelewy na telefon.
    wpisujes nr telefonu znajomego, bank wysyla mu sms, znajomy laczy sie
    na podany adres i wpisuje nr swojego konta. Mozna tez na facebooka.

    Ktos musi na tym sporo zarabiac, bo promuja to ostro.

    J.

  • 65. Data: 2014-11-03 00:46:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Nov 2014 22:24:29 +0100, Pszemol napisał(a):

    > Boją się. Chcą takie czeki bankowe, nie personalne.

    Bardzo wygodne ;-P
    A przeciez i tak moze byc sfalszowany.

    No ale prawde mowiac to i nasz system tu nie pomaga.
    Chyba ze obie strony maja konto w jednym banku i przelew mozna
    zalatwic od reki.

    J.

  • 66. Data: 2014-11-03 00:53:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Nov 2014 15:21:46 -0600, A.L. napisał(a):
    > On Sun, 02 Nov 2014 21:39:08 +0100, ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    > Co nei swiadczy o problemach z czekami jako takimi, a swiadczy o
    > glupocie uzytkownikow

    Nie. Czeki byly nawet powszechnie akceptowane, ale komuna sie
    skonczyla i
    a) sklepy panstwowe zastapiono prywatnymi, a prywatny sam decyduje co
    honoruje
    b) bankow sie namnozylo ... nowe mialy rozne zasady czekowe i ich
    czekow sklepy nie honorowaly
    c) bezrobotnych sie namnozylo - i banki niechetnie wydawaly czeki, bo
    to mozliwosc ze klient zaplaci i zniknie
    d) przyszedl Bagsik i system czekowy skompromitowal do reszty.

    J.

  • 67. Data: 2014-11-03 01:04:44
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-11-02 18:49, A.L. pisze:
    > Brak czekow w polskim systemie bankowym to DEBILIZM KAPITALNY. Jak
    > zreszta i pare innych rzeczy. Nie niej fundamentalnych
    he he
    używałem czeków bardzo często, od kiedy upowszechniły się karty
    płatnicze zapomniałem o czymś takim jak książeczka czekowa. Po jakimś
    czasie klienci banów dostali inf. że zaprzestaje bank dawać książeczki.
    Tak więc, sami klienci zdecydowali...
    W jakich okolicznościach te czeki są niby takie dobre?
    Nie widzę w dzisiejszych czasach zastosowania dla nich.

  • 68. Data: 2014-11-03 02:34:00
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 3 Nov 2014 00:36:32 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Znacznie wczesniej. To siega czasow przedwojennych.
    >Ale ... nie zmienia pytania - po co te karty kredytowe, skoro czeki sa
    >genialne i mozna nimi wszedzie placic :-)
    >
    >J.

    Nie lubie pierdolenia. Znasz te bajke o juhasie i bacy: Juhas, wy sie
    pytacie zeby wiedziec czy zeby w morde dostac?

    Czy ktos mowil ze czeko sa genialne? Czeki przydaja sie tam gdzie sie
    przydaja, a jak ich wtedy nie ma to naprawde jest upierdliwie.

    W Polsce co parwda czekow nie ma, ale za to w banku na zalatwienie
    byle duperela czeka sie dwie godziny. Do czego zupelnie nie jestem
    przyzwyczajony

    O idiotyzmach w polskich bankach prolonuje lekture grupy usenetowej
    "banki"

    A.L.

  • 69. Data: 2014-11-03 02:35:04
    Od: A.L. <a...@a...com>

    No wlasnie mowilem o debilizmie

    A.L.

  • 70. Data: 2014-11-03 08:09:18
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-11-02 23:22, *A.L.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > w Polsce etz sa takei miejsca i tam sie placi
    > tzrymajac palec w dupie

    Podaj ze dwa takie miejsca.
    Kilka lat temu poznałem takie jedno - opłatę za promesę wizową do USA
    trzeba było zrobić osobiście w Banku Pocztowym - teraz nawet oni doszli
    do tego, że przelew jest lepszy.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak