  • Data: 2012-01-14 20:56:12
    Temat: Re: Plastikowe błotniki nowych aut
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/14/2012 08:06 PM, WOJO wrote:
    > Oprócz plastiku, są jeszcze stopy glinu i magnezu. Cienkie,
    > lekkie, drogie i nie do naprawy.
    >
    > Kto to stosuje ?
    > WOJO

    Mercedes na pewno. Nie wiem jak w innych, ale S 220 ma tego
    bardzo dużo. Widziałem ostatnio S klasę, w którą coś wjechało.
    Naprawa polegała na wycięciu elementów i zamocowaniu nowych.
    Mocowanie to dwuskładnikowy klej oraz nity. Żadnego spawania.

    Taki element jak wziąć do ręki, to ma się wrażenie, że jest
    bardzo lekki, grubości kilku kartek papieru. Jest sprężysty
    i wygina się. Aż strach, że się złamie. Ale jak zostanie
    wklejony i wnitowany w całą konstrukcję auta, to nabiera
    takiej sztywności, że można na tym stanąć.

    Dla zainteresowanych polecam:

    KIERUNKI ZMIAN MATERIAŁOWYCH W MOTORYZACJI W ŚWIETLE WYMOGÓW EKOLOGII
    Marek Idzior
    Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Politechnika Poznańska

    http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/Motrol9/11_I
    dzior.pdf