    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Date: Wed, 11 Jan 2017 15:16:23 +0100
    <k...@4...net> <o509mk$4j5$1@dont-email.me>
    <o...@l...harvard.local>
    <o50k0i$rg2$1@node1.news.atman.pl>
    <5873dad4$0$5143$65785112@news.neostrada.pl>
    <o50qbi$gen$1@node2.news.atman.pl>
    <5873fa4b$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 09.01.2017 o 22:02, J.F. pisze:

    > Ludzi szkoda ... ale zwloki sie zakopie, i nie trzeba tworzyc zamknietej
    > strefy na 30 lat ...

    W Czarnobylu też nie trzeba było. Przynajmniej na 30km i 30 lat.

    30 km średnicy nie promienia - błąd 4 krotny.

    > Dozymetrie mieli opanowana i raczej trzeba bylo.

    Trzeba było. Ale niekoniecznie z 30km i na 30 lat.

    > Mozna i tak ... ale jak ci dziecko zachoruje na bialaczke, to bedziesz
    > sobie w brode plul.

    A wiesz, że na ochotnika pracuje pod samym reaktorem 6000 ludzi po 8
    godzin dziennie. I wiesz co - mają się lepiej niż ich rowieśnicy z
    ukraińskiej prowincji.

    > Nawiasem mowiac - trzy reaktory tam pozostaly i pracowaly jeszcze dlugie
    > lata.
    > Jak oni to zrobili to jestem ciekaw - okolica obsypana radioaktywnym
    > pylem, a tu ludzie calymi dniami chodza.
    > I jakos nie umieraja.

    Bo wcale tak obsypana nie jest. A chodzą i w większosci nic pożytecznego
    nie robią. I od tego nie umierają.

    > Odkurzyli/zmyli teren i wystarczylo, a w budynkach to nawet odkurzac nie
    > trzeba bylo ?

    Odkurzać chyba nie. Po prostu zmywali to wodą (a i do tego w Prypeci się
    pewnie za mocno nie przykładali, skoro ją ewakuowali). Tak przy okazji
    Prypeć nie była wbrew pozorom wymarłym miastem tak od razu. Dość długo
    działał szpital, zakłady Jupiter (przynajmniej częsciowo) i... słynny
    basen działał i był chętnie wykorzystywany przez ludzi, którzy w Prypeci
    byli "służbowo".

    Shrek