  • Data: 2010-01-28 12:33:18
    Temat: Re: Plamy na zdjęciach w Canonie
    Od: nb <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    at Thu 28 of Jan 2010 09:47, j...@o...pl wrote:

    > Witam,
    >
    > Od przeszło miesiąca posiadam Canona 7D z Tamronem 17-55 VC. OStatnio
    > miałem trochę więcej czasu pochodzić z aparatem i po domknięciu
    > przysłony zauważyłem plamy na zdjęciach. Jak się lepiej przyjrzałem
    > wcześniejszym zdjęciom to też można było je dostrzec. Obiektyw jest
    > czyściutki bez żadnej smugi, matryca aparatu również. Nic zresztą nie
    > miało się tam szans dostać bo obiektywu nie odpinam. Skąd więc te
    > plamy i jak się ich pozbyć ?
    >
    > http://picasaweb.google.co.uk/kefirm/PlamyNaZdjeciac
    h?authkey=Gv1sRgCKqN-p_zpveNrwE#

    Wygląda identycznie jak zabrudzenie mojej matrycy (gołym okiem
    nie było widać). Najpierw zmapowałem rozmieszczenie plam, potem
    przemywałem izopropylem w teoretycznie zabrudzonych miejscach.
    Pomogło.

    Przepinanie obiektywu jest bez znaczenia. Trzy miesiące noszenia
    w torbie, torba w plecaku, czasem na szyi i wystarczy aby zabrudzić.
    Żadnych ekstremalnych warunków, co najwyżej rowerowa przejażdżka
    przez park, albo podmiejskie odludzia.
    Tak się dzieje z alfą + kitowy obiektyw nigdy nie przepinany.

    --
    nb