  • Data: 2015-12-30 23:05:44
    Temat: Re: Pijani kierowcy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 30 Dec 2015 20:22:28 +0100, Shrek napisał(a):

    > No właśnie z tabelek wychodzi, że jednak tak,

    No, tak jawnie to nie wychodzi. Np za rok 2013 -
    nietrzezwi uczestniczyli w 4028 wypadkach.
    W tym spowodowali 3001 wypadkow, w tym z winy kierujacych 2165 (w tym
    rowerzysci 206), a z winy pieszych 776

    Jak widac zapodzialo nam sie 60 pijanych sprawcow, oraz mamy ok 1000
    wypadkow z udzialem, ale niezawinionych przez pijanych.

    Owszem, to moglby byc pijany pasazer, ale na pewno spora czesc to
    uczciwe potraktowanie - pijany uczestniczyl, ale zawinil trzezwy.

    IMO - jakby mieli liczyc i pasazerow, to by im sporo wiecej wyszlo.
    Zazwyczaj to nawet pasazerow nie sprawdzaja.
    Choc niewykluczam, ze w pewnych przypadkach moga sprawdzic i w
    statystyki wpisac.

    > No to zapodaj, bo jak w googlu wpisałem statystyki wypadków to było
    > właśnie "wypadki z _udziałem_ nietrzeźwych uczestników"

    Z tych 2165 wypadkow spowodowanych przez pijanych kierujacych to
    1617 - samochodem osobowym
    206 rowerem,
    153 motorowerem
    105 motocyklem
    43 ciezarowka
    17 rowerem
    2 autobusem

    Pozostaje nieprzeliczona sprawa w ilu przypadkach za winnego uznano
    pijanego ... bo byl pijany.

    > W ogóle lepiej nie mieć wypadku. Natomiast sytuacja gdzie człowiek który
    > po drugiej stronie rzeki byłby trzeżwy jest traktowany gorzej niż jakby
    > rzeczywiście spowodował wypadek jest dla mnie kuriozalna.

    No widzisz, a po drugiej stronie przy 0.3-0.5 promila jak jedzie
    przepisowo to jest trzezwy, a na ma wypadek, to juz nie calkiem.

    J.