  • 41. Data: 2010-01-19 22:45:51
    Temat: Re: Pijana jazda - pytanie o konsekwencje
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Jan 2010 21:20:42 +0000 (UTC), dyziek86 wrote:
    >A czy policjant ma prawo zabrać prawo jazdy gdy zawartość alkoholu
    >w wydychanym powietrzu jest mniejsza niż 0,2 promiila?

    Zasadniczo nie, ale zwracam uwage ze jak na wyswietlaczu bedzie
    0.2 mg/l to to odpowiada 0.4 promila we krwi.

    J.

  • 42. Data: 2010-02-01 10:25:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010, J.F. wrote:

    > Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał

    > Grupy nie czytasz, ani prasy - juz sie kwestionuje alkomaty :-)

    *JUŻ*?
    Od samego początku.
    O ile trzeba przyznać, że w 99,98% albo coś koło tego przypadków
    rzeczywiście jedynym palnym składnikiem wydychanego powietrza
    bywa alkohol, o tyle na 100% trzeba przyznać, że "wykaże" dowolny
    składnik łatwopalny zawarty w tymże powietrzu.
    A powtórzyć po czasie nie ma jak.

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2010-02-01 10:27:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010, J.F. wrote:

    > Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał
    >
    > Tylko czemu chcesz nieudolnosc panstwa przerzucac na innych ?
    >
    > Jest grzywna i mozna jednemu zasolic dotkliwe 1 tys zl, nawet jak jedzie
    > mercedesem szefa do myjni, a innemu rownie dotkliwe 100 tys zl i skonfiskowac
    > mercedesa, mimo ze ma malucha specjalnie do jezdzenia po pijaku.

    ...i jak zwykle "nic nie mam, samochód od brata pożyczony, dłużnikiem
    jestem na pół miliona" będzie do przodu?

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2010-02-01 10:30:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010, cztery wrote:

    [...kogtek...]

    > To zle sobie wyobrazasz. Wlascicielem takie pojazdu (leasingowanego) jest
    > firma leasingowa. Kara dotknelaby wiec firmy leasingowej i zawieralaby
    > rozporzadzanie mieniem osob i firm niepowiazanych ze sprawa.

    A wziąłeś pod uwagę, że w niektórych (co prawda rzadkich) przypadkach
    przestępstw tak *JEST*?
    Od lat.
    Rzuć okiem do Kodeksu Karnego.
    Opisywany algorytm to nie byłby żaden wyjątek - a na pewno zniechęcałby
    do pożyczania samochodu "wiecznym dłużnikom którzy nie mają nic swojego".
    Inna sprawa, że kasowanie pojadzem którym jechał również ma wady, bo
    temu że byliby szpece "od szaleństw mam auto za 1500 zł" nie sposób
    zaprzeczyć. W praktyce byliby bezkarni.

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2010-02-15 20:54:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    cztery pisze:
> [...]
    > wypadkow w Polsce.
    > 7 stycznia bylem na konferencji poswieconej oznakowaniu poziomemu,
    > czlowiek z KGP mowiac o bezpieczenstwie ruchu drogowego i przyczynach
    > wypadkow pokazal ciekawa statystyke.
    > Polska ma najwyzszy odsetek kierowcow jezdzacych pod wplywem alkoholu w
    > UE, ale jeden z najnizszych jesli chodzi o bedacych pod wplywem alkoholu
    > sprawcow wypadkow (jest to chyba 4 miejsce na dole listy).
    > W Polsce sprawcow wypadkow pod wplywem alkoholu jest okolo 8%, podczasy
    > gdy w Danii (ktora jest 1 w UE) jest to 33% we Francji 24% itd.

    Zgadza się - jakiś czas temu dawałem tutaj nawet linki do stosownych
    materiałów (materiały unijne), ale jak widać bez echa i stereotyp ma
    się świetnie. Ba, z tych materiałów wynikało dużo więcej - np. bezsens
    stosowania zerowej tolerancji, ponieważ to samo w sobie niczego nie
    zmienia. Były tam też stosowne wytyczne do poprawienia sytuacji w tej
    materii.

    BTW - jeżeli dobrze pamiętam, to Niemcy mieli ~25% udziału sprawców
    po spożyciu.

    > Dlaczego u nas jest tak duzo jezdzacych "na gazie" ? Dlatego, ze
    > praktycznie w zadnym kraju UE nie ma kontroli trzezwosci kierujacych
    > podczas rutynowych kontroli drogowych. Stan trzezwosci sprawdzany jest u
    > sprawcow wypadkow czy kolizji.

    To nie do końca prawda - nie ma kontroli trzeźwości kierujących podczas
    rutynowych kontroli, ponieważ nie ma tam rutynowych kontroli. Są
    za to kontrole kaskadowe w postaci zwężenia drogi do jednego pasa
    (spowolnienie ruchu) i wyłapywanie do kontroli wyglądających
    podejrzanie. Kiedyś stosowane tylko na trasach przelotowych, od
    wielu lat stosowane również w miastach (np. we Francji).

    > Tym samym mitem jest twierdzenie ze alkohol to glowny zabojca na naszych
    > drogach.

    To prawda, ale widać dość jasno, że świetnie się sprawdza sprzedawanie
    takiego kitu, zamiast zająć się np. chamstwem i ignorowaniem zasad
    bezpiecznego zachowania się na drodze.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 46. Data: 2010-02-15 22:05:42
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 19-01-2010 09:42, cztery pisze:
> [...]
    > W Polsce sprawcow wypadkow pod wplywem alkoholu jest okolo 8%, podczasy
    > gdy w Danii (ktora jest 1 w UE) jest to 33% we Francji 24% itd.

    Ja przez takiego skur...a spędziłem ponad pół roku w gipsie...

  • 47. Data: 2010-02-15 22:33:56
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    cztery napisał(a):
    > W Polsce sprawcow wypadkow pod wplywem alkoholu jest okolo 8%,
    A tych co spowodowali po trzeźwemu ale z powodu
    zmęczenia i braku refleksu lub już zaśnięcia? 15-20%?
    Naukowo stwierdzone i wiem to po sobie że zmęczony
    groźniejszy jest od tego po spożyciu.
    --
    Krzysiek

  • 48. Data: 2010-02-15 23:54:16
    Od: złoty <g...@g...pl>

    CUT_INZ pisze:
    anii (ktora jest 1 w UE) jest to 33% we Francji 24% itd.

    > Ja przez takiego skur...a spędziłem ponad pół roku w gipsie...

    ..miales niefart. 92% "spedzajacych w gipsie" w PL jest uszkodzonych
    przez trzezwych jak swinie "mistrzow kierownicy".
    ..z ciekawosci spytam: robi Ci to roznice, czy rozjebal Cie pijany czy
    trzezwy?

    pzdr
    A.