  • 31. Data: 2010-01-18 17:30:00
    Temat: Re: Pijana jazda - pytanie o konsekwencje
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 18 Jan 2010 15:27:06 +0100, Pab_lo napisał(a):

    > Owszem - jeseli wie jak tanio obejsc minimalny kapital -

    Te 5000 zawsze może pożyczyć :) Teraz to nie jest wielki problem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 32. Data: 2010-01-18 18:18:47
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    > Te 5000 zawsze może pożyczyć :) Teraz to nie jest wielki problem.

    Fakt - umknelo mi, ze to juz nie 50 tys :)

    Picasso

  • 33. Data: 2010-01-18 21:46:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010 18:18:47 +0100, Pab_lo wrote:

    >Fakt - umknelo mi, ze to juz nie 50 tys :)

    Zmniejszyli ?

    Nawet 50k to nie jest jakas niewyobrazalna kwota.
    Wniesie aportem rzeczy ze starej firmy, samochod i bedzie.

    J.

  • 34. Data: 2010-01-19 00:56:01
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Frame Relay" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    >Proszę o
    > odpowiedzi na temat.

    Prosze bardzo - pierwsze co przeczytalem to "pijana pizda"... to bardziej
    pasuje.

    Picasso

  • 35. Data: 2010-01-19 09:37:00
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > W takim razie co dają jak ktoś się mieści w zakresie 0,2-0,5 promila
    > (wykroczenie)?

    Tak.

  • 36. Data: 2010-01-19 09:42:52
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    Troche OT, ale po to by rozwiac mity o alkoholu jako glownym winowajcy
    wypadkow w Polsce.
    7 stycznia bylem na konferencji poswieconej oznakowaniu poziomemu, czlowiek
    z KGP mowiac o bezpieczenstwie ruchu drogowego i przyczynach wypadkow
    pokazal ciekawa statystyke.
    Polska ma najwyzszy odsetek kierowcow jezdzacych pod wplywem alkoholu w UE,
    ale jeden z najnizszych jesli chodzi o bedacych pod wplywem alkoholu
    sprawcow wypadkow (jest to chyba 4 miejsce na dole listy).
    W Polsce sprawcow wypadkow pod wplywem alkoholu jest okolo 8%, podczasy gdy
    w Danii (ktora jest 1 w UE) jest to 33% we Francji 24% itd.
    Dlaczego u nas jest tak duzo jezdzacych "na gazie" ? Dlatego, ze praktycznie
    w zadnym kraju UE nie ma kontroli trzezwosci kierujacych podczas rutynowych
    kontroli drogowych. Stan trzezwosci sprawdzany jest u sprawcow wypadkow czy
    kolizji.
    Tym samym mitem jest twierdzenie ze alkohol to glowny zabojca na naszych
    drogach.

  • 37. Data: 2010-01-19 10:16:13
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    cztery pisze:
    > Troche OT, ale po to by rozwiac mity o alkoholu jako glownym winowajcy
    > wypadkow w Polsce.

    Dokładnie.
    I spójrzmy choćby na początek tego roku. 2, czy 3 stycznia na polskich
    drogach nikt nie zginął (ewenement), ogólnie wypadków było niedużo, a
    pijanych złapali porównywalną ilość, pomimo IMO mniejszych kontroli, niż
    w tygodniu (nie mam konkretnych statystyk, ale tak mówiono w mediach).
    To gdzie tu związek?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 38. Data: 2010-01-19 11:44:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w

    > W takim razie co dają jak ktoś się mieści w zakresie 0,2-0,5
    > promila
    > (wykroczenie)?

    Wykroczenie. Zakaz prowadzenia od 6 miesiecy, grzywna gora 5000 czy
    nawet 3000 lub ewentualnie do 3 miesiecy aresztu.

    J.

  • 39. Data: 2010-01-19 12:04:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w
> [...]
    > na dole listy).
    > W Polsce sprawcow wypadkow pod wplywem alkoholu jest okolo 8%,

    Z czego polowa to piesi.

> [...]
    > praktycznie w zadnym kraju UE nie ma kontroli trzezwosci
    > kierujacych podczas rutynowych kontroli drogowych.

    Ano wlasnie - tylko to znaczy ze nadal nic nie wiadomo.
    Moze u nich znacznie wiecej jezdzi na gazie niz statystyki mowia, a
    moze trzezwi wychowani mandatami wypadkow nie powoduja, i dopiero
    trzeba sie solidnie nabzryngolic ? I to niekoniecznie kierowcy, bo
    moze chodzi o pieszych

    Ewentualnie kolejna mozliwosc - ze "wypadek pod wplywem alkoholu"
    jest u nich kwalifikowany np od 0.2 promila, a wolno miec 0.5, wiec
    kierowca jak lubi piwo to pije.

    > Tym samym mitem jest twierdzenie ze alkohol to glowny zabojca na
    > naszych drogach.

    No coz - statystyki sa nieublagane - nawet jak sie wykluczy
    wszystko zwiazane z alkoholem, to i tak 4-5 tys ofiar zostanie.

    J.

  • 40. Data: 2010-01-19 22:20:42
    Od: dyziek86 <a...@t...pl>

    W artykule <hj42ds$vmu$1@news.onet.pl> J.F. napisal(a):

    > Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w

    > Wykroczenie. Zakaz prowadzenia od 6 miesiecy, grzywna gora 5000 czy
    > nawet 3000 lub ewentualnie do 3 miesiecy aresztu.
    >
    > J.

    A czy policjant ma prawo zabrać prawo jazdy gdy zawartość alkoholu
    w wydychanym powietrzu jest mniejsza niż 0,2 promiila?
    MD.