  • 11. Data: 2010-01-18 12:51:02
    Temat: Re: Pijana jazda - pytanie o konsekwencje
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > A jak sobie wyobrazasz np. zabranie auta leasingowanego ? Albo z zastawem
    > bankowym ?

    Normalnie sobie wyobrażam. Auto na hak i na parking a potem na przetarg. Pacjent
    płaci raty tak jak było w umowie. Jak w leasingu i umowa taka że na koniec nie
    kupuje to ma oddać wartość samochodu wyliczoną na dzień kiedy zabrali.

  • 12. Data: 2010-01-18 12:51:35
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > No niezle, niejedna rodzina zyje za mniej, a w wiezieniach kablowki
    > instaluja, zeby biedni przestepcy sie nie nudzili.

    Kolejna ofiara populizmu.
    Nikt w wiezieniu nie jje kawioru, nie ma jednosoobowych sal z masazem i
    dostepu do basenu.
    Koszt utrzymania wieznia nie wynika z tego, ze jest mu tak wspaniale i
    otaczany jest takimi luksusami ale z koniecznosci zapewnianie odizolowania -
    czyli wlasnie "osadzenia".
    Dlatego debilizmem jest zasadzanie kara wiezienia za takie przestepstwa.
    Duzo lepiej zasadzic dotlkiwe grzywny a w przypadku koniecznosci
    odizolowania areszt "obraczkowy" a nie wsadzac do wiezien.

  • 13. Data: 2010-01-18 12:53:32
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

> [...]
    > nie
    > kupuje to ma oddać wartość samochodu wyliczoną na dzień kiedy zabrali.

    To zle sobie wyobrazasz. Wlascicielem takie pojazdu (leasingowanego) jest
    firma leasingowa. Kara dotknelaby wiec firmy leasingowej i zawieralaby
    rozporzadzanie mieniem osob i firm niepowiazanych ze sprawa.
    Rozumiem, ze auta z wypozyczalni tez mozna byloby licytowac ? :-)

  • 14. Data: 2010-01-18 12:54:21
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    cztery pisze:
    > Niech przestanie pisac glupoty.
    > Utrzymanie wieznia to lekko liczac 5 kzl miesiecznie.

    czytaj ze zrozumieniem a będziesz wiedział co mam na myśli.

    --
    krzysiek82

  • 15. Data: 2010-01-18 12:55:11
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > czytaj ze zrozumieniem a będziesz wiedział co mam na myśli.

    To Ty pisz tak by Ciebie zrozumiano.

  • 16. Data: 2010-01-18 13:06:33
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > No niezle, niejedna rodzina zyje za mniej, a w wiezieniach kablowki
    > instaluja, zeby biedni przestepcy sie nie nudzili.
    >

    > Pozdrawiam
    > Kamil

    System orzekania kar jest niedostosowany do warunków w jakich żyjemy. Wysokie
    kary sprawdzały się w socjalizmie. Więzień by bardzo dobrym robotnikiem i
    zarabiał na swoje utrzymanie. W dzisiejszym systemie gospodarczym za takie coś
    co zrobił twórca tematu kara podstawowa powinna być zasądzona natychmiast i
    powinna być nie dłuższa niż miesiąc bezwzględnej odsiadki w warunkach
    spełniających najniższe możliwe normy przewidziane dla więźniów. Przywalił w
    słupek, sprawdzili że ma promila. Sprawa w przeciągu dwóch godzin. Jak mu
    udowodnili że był pijany to 3 tygodnie pierdla. Zgodził się to najbliższym
    transportem do więzienia. Jak chce się odwoływać to najbliższym transportem do
    aresztu i tam czeka na dalszy rozwój wypadków. Po trzech tygodniach do domu i na
    wolności czeka na rozpatrzenie odwołania.

  • 17. Data: 2010-01-18 13:20:47
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > rozporzadzanie mieniem osob i firm niepowiazanych ze sprawa.
    > Rozumiem, ze auta z wypozyczalni tez mozna byloby licytowac ? :-)

    Odpowiednio skonstruowana umowa leasingowa albo wypożyczenia załatwia takie
    sprawy bez szkody dla właściciela. Na przykład. W przypadku użycia pojazdu
    niegodnie z obowiązującym prawem lub do popełnienia przestępstwa, którego
    skutkiem jest konfiskata przez upoważnione służby, wynajmującemu przysługuje od
    najemcy pełne odszkodowanie wyliczone na dzień popełnienia czynu zabronionego.
    Widzisz jakiś problem żeby taki lub podobny zapis był w umowie. Ja nie widzę.
    Odpowiedzią na taki zapis była by oferta zakładów ubezpieczeniowych. Stworzyli
    by ubezpieczenie na taką okoliczność. Właściciel dostawał by od razu od
    ubezpieczyciela kasę. Potem ubezpieczyciel by występował z regresem do tego co
    narobił bigosu. Dla właściciela samochód nie jest elementem kultu tylko środkiem
    do zarabiania kasy. Właściciel wypożyczalni nie jest związany uczuciowo z
    samochodami i jest mu obojętne kto mu za nie płaci.

  • 18. Data: 2010-01-18 13:21:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pab_lo" <n...@p...pl> napisał w

    > Lepsze zawiasy - przez zawiasy nie moze brac udzial w przetargach
    > przez czas proby + 6 miesiecy a przez grzywne 10 lat...

    W jakich przetargach ? Na zamowienia publiczne ?
    Zalozy zoo.

    J.

  • 19. Data: 2010-01-18 13:25:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w
> [...]
    > warunkach
    > spełniających najniższe możliwe normy przewidziane dla więźniów.

    Niektorzy by sie ucieszyli i zawsze jezdzili na gazie :-)

> [...]
    > aresztu i tam czeka na dalszy rozwój wypadków. Po trzech
    > tygodniach do domu i na
    > wolności czeka na rozpatrzenie odwołania.

    A potem sie okaze ze alkomat sie pomylil i bedziesz musial sie z
    reszta podatnikow skladac na odszkowanie :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-01-18 13:37:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Zadnego plus. Albo grzywna albo zawiasy. Jak nie stac na grzywne
    > dostanie zawiasy.

    http://www.policja.pl/portal/pol/292/4424/Wyroki_Sad
    owe.html

    Masz, sobie poczytaj.

    J.

    P.S. A swoja droga to slepa jakas ta nasza sprawiedliwosc, slepa
    :-)