  • Data: 2012-02-23 19:45:22
    Temat: Re: Piętnastoletni fotograf przyrody nagrodzony przez BBC
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-23 20:30, DoQ pisze:
    > Aha. Skoro nie chcesz przyjąć fotografii za przykład to może inna forma
    > artystyczna - malarstwo. Nie będę wybiegał daleko w świat, powiedzmy
    > Beksiński za życia. Jego obrazy (możesz stwierdzić że to bohomazy
    > whatever) kosztowały majątek w przeciwieństwie do prac "prawdziwych"
    > amatorskich artystów z rynku starego miasta. Zaczynasz rozumieć co do
    > znaczy portfolio oraz znane nazwisko czy jeszcze nie bardzo?

    Oczywiście, że to rozumiem, na samym początku o tym pisałem - ''dziś w
    konkursy bawią się [...] tacy, co muszą zbierać dyplomy na ścianę, bo
    klienci na to patrzą''. Najlepszy dowód - niektóre kotlety. Potrafią
    pieprzyć banialuki i estetycznie upaść budując odpowiednią pozycję -
    zgodną z oczekiwaniem i standardem rynku. Część w to wierzy, jednak
    większość po prostu chce jeść uśmiechając się przy tym uśmiechem akwizytora.

    Być może gość (Beksiński) robił sobie portfolio, być może samo mu się
    tak stało - tego nie wiem. W malarstwie, w przeciwieństwie do
    fotografii, zdarzają się inwestycje i związane z tym efekty kuli
    śniegowej. Tylko tu też bym tak entuzjastycznie nie podchodził, bo to,
    że jego obrazy kosztują kupę kasy nie znaczy, że zaraz każde inne,
    równie dobre albo i lepsze (a komu to ocenić?), będą kosztowały
    cokolwiek. Mnóstwo zdolnych i utalentowanych ludzi maluje w końcu
    Sukiennice po pięć złotych, a potem przechodzi do urządzania wnętrz (ci
    bardziej przedsiębiorczy) albo budki z frytkami.
    Zresztą większość ludzi po asp (a znam ich sporo), siedzi po agencjach,
    projektuje ulotki albo podstawki pod kiepy i przeklina swój los.

    > Widać w kokosy również, szczególnie jeśli zajmujesz się pracą
    > artystyczną, a nie chcesz posiadać sławnego nazwiska.

    Jestem bardzo praktyczny: minimum pracy, maksimum zabawy. Na sławę nie
    mam parcia, a jako kapitał to jest kiepska inwestycja - czytaj - zbyt
    niskie prawdopodobieństwo sukcesu.

    --
    pozdrawia Adam
    /manieryzm subiektywistyczny, eklektyczna, wtórna empiria fizykalizmu