  • Data: 2010-06-07 12:58:51
    Temat: Re: Pies przegryzł oponę :)
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 7-06-2010 11:51, Miecio pisze:

    > Wiesz, czasem niezależnie od właściciela pies porostu ucieknie z ogrodu.
    > Ciekawe jak ty byś się czuł jakby ktoś zabił ci psa, kota czy papugę.
    > Dla wielu pies jest jak członek rodziny. Może zabijemy ci córkę??
    >
    > Miejsce psa jest za ogrodzeniem - ale fakt, że pies uciekł nie jest
    > argumentem za tym żeby go zabić.

    Pies uciekł, bo ogrodzenie było źle zabezpieczone. Siatka za słaba, za
    niska...cokolwiek. Jak pies jest za duży zrób mu klatkę.
    Ale załóżmy, że uciekł. Właściciel powinien psa szukać, zainteresować
    się, co się z nim dzieje, gdzie jest. I wyciągnąć odpowiednie wnioski.
    Jak masz małe dziecko wiesz, co robi. Czy siedzi w ogrodzie, czy bawi
    się przy ruchliwej drodze, czy poszło nad staw. Jak tracisz je z oczu
    natychmiast szukasz. Na tym polega odpowiedzialność za dziecko, które
    nie przewiduje konsekwencji swoich działań.
    Z psem IMO powinno być tak samo. Odpowiadasz za psa, za to co zrobi. Czy
    kogoś ugryzie, czy wpadnie pod koła i przy okazji rozwali komuś
    samochód, czy tylko obsika koło.

    Mam kolegę, który jest właścicielem owczarka. Zawsze jak mu "ucieknie",
    to kolega ma ubaw bo pies poleciał za suką, niech sobie por**** i wróci.
    Krew mnie wtedy zalewa, bo ten pies gdzieś, poza kontrolą, sobie biega.

    M.