eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszy samochód do 13 tysRe: Pierwszy samochód do 13 tys
  • Data: 2016-02-28 19:06:20
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-02-28 o 10:34, Shrek pisze:
    > On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote:
    >
    >>> BTW. Skoro ci tak gaśnie, to albo coś nie tak z samochodem, albo z
    >>> kierowcą;)
    >>>
    >>> Shrek.
    >>
    >> Zbyt dosłownie wszystko bierzesz.
    >
    > No sorry, ale jak ktoś pisze, że wadą benzyny jest trudne ruszanie
    > spod świateł... ;)

    Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
    czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
    benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod świateł.

    >
    >> Nie da się opisać wrażeń z jazdy
    >> dieslem kontra benzyna tylko w czarno-białej kategorii. W sumie to dają
    >> się zauważyć dwie sprawy w których diesel przegrywa - skuteczność
    >> ogrzewania wnętrza auta, no i cena części eksploatacyjnych..
    >
    > Oraz cena zakupu, oraz to że pali rzeczywiście mało, ale w trasie... W
    > nowych dochodzą problemy z DFP. Turbiny - disle już mają w
    > standardzie, benzyny jeszcze da sie kupić bez. Dwumasy - to samo.
    > Oczywiście można argumentować, że kupujesz nowego disla, po trzech
    > latach sprzedajesz i masz to w d4. Tylko dodaj, ze za to sporo
    > płacisz, co jednak obiektywnie też jest wadą.

    Skoro piszemy o używanych autach, to tu już nie ma różnicy w cenie. A z
    tym spalaniem to tak naprawdę nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra) potrafi
    zeżreć i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) palił 8.5 litra LPG.
    Żeby było bardziej zagmatwanie - znajomy jeżdżący 3litrowym TDI
    deklaruje średnie spalanie na 5.5litra ON...
    Pozwolę sobie zauważyć że diesle bez FAPa i dwu-masy też idzie jeszcze
    kupić. Tytułowy samochód ma być do 13tys zł. a w takim przedziale
    cenowym rzadko który diesel ma te najnowsze wynalazki.

    >
    >> Z tym że to
    >> drugie to już sztuczna kreacja producentów (sprzedawców?). Niedawny mój
    >> przypadek - kupuje filtr oleju do benzynowca (11zł), pytam jednocześnie
    >> o filtr do diesla, "no jest wkład do filtra" odpowiada "cena 25 zł"
    >> pytam dlaczego tak drogo skoro to tylko kawałek jakiegoś papieru a w
    >> benzynie kompletny filtr tylko 11zł?. A ten dureń wcale nie żartując
    >> informuje mnie że - " to przecie diesel, a więc musi być drożnej"... Aż
    >> zacząłem się zastanawiać czy to on sam nie wywindował cenę tego filtra.
    >
    > No dobra, ale co to zmienia? Dali ci rabat? ;)
    >
    > Shrek.
    >

    Nic nie zmienia, wrażenie że ceny są sztucznie zawyżane pozostaje. Dał
    mi rabat, zdecydowałem się kupić od razu i ten wkład filtra do diesla. I
    do tego 4 litry oleju, całość "puścił" za stówkę, oddzielnie
    kosztowałoby to mnie 126zł.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: