    From: "pietrek" <p...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pierwszy kompakt
    Date: Tue, 12 May 2009 08:51:22 +0000 (UTC)

    > Chciałem kupić Lumixa LZ8, ale jest to model

    Rowniez ostatnio kupilem LZ8 dla 12-latki i uwazam ze funkcjonalnie to jest to
    az nadto, jesli jest to pierwszy aparat dla dziecka.

    Chodzil mi po glowie rowniez Nikon P60 ale ma on mieszane opinie na necie,
    chociaz wiele opinii podaje, ze ten aparacik daje b. dobry jak na swoja klase
    obrazek. Prawie bylem zdecydowany na niego, ale paniom w Saturnie nie chcialo
    sie postarac o naladowane akumulatorki, zebym mogl sobie aparacik obejrzec,
    wiec nie kupilem. P60 byl po 420zl. P60 na dodatkowy wizjer, co jest przydatne
    przy slonecznej pogodzie.

    > Owszem Panasonic ma mozliwosc manualnego ustawiania parametrow ekspozycji
    > (lub polautomatycznego - priorytety czasu i przyslony), ale uzytkowanie tych
    > trybow to droga przez meke.
    Wrecz przeciwnie - bardzo latwo sie dostac do tego trybu - jest dedykowany
    przycik 'exposure', ktory daje natychmiastowy dostep do ustawiena przyslony
    i czasu z przyciskow kursora. Ale moim zdaniem ten tryb to dla 8-latka
    totalna abstrakcja i nie stawialbym tego za priorytet.

    > Wybierajac aparat w tej klasie raczej zwrocilbym uwage czy zdjecia jakie
    > aparat "wypluwa" odpowiadaja mi pod wzgledem kolorystycznym, ostrosci, etc.
    I tu LZ8 wypada bardzo dobrze.

    > Jesli na jakis parametr mialbym zwrocic szczegolna uwage to wybieralbym tez
    > raczej aparat z optyczna stabilizacja obrazu (nie dac sie nabrac na
    > "cyfrowa").
    W LZ8 jest taka sama jak kompaktach Panasonika z wyzszej polki. Stabilizacja
    optyczna - 2 tryby, jeden dedykowany dla nagrywania filmow, drugi dla zdjec.

    > Natomiast w odniesieniu do LZ8, wydaje mi sie, ze bardzo rozsadna
    > alternatywa jest Canon A590 IS, ktory kosztuje ok. 450 PLN.
    Owszem, ale w sklepach w realu wlasciwie A590IS nie ma, a jak sie pojawia
    to w cenie grub powyzej 500zl. LZ8 kupilem za 380zl. Byc moze w sklepach
    internetowych mozna A590 kupic taniej.