  • 11. Data: 2024-08-20 09:38:53
    Temat: Re: Pierwszeństwo/zagadka
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    --
    Pixel(R)??

  • 12. Data: 2024-08-20 09:43:06
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.08.2024 o 00:16, nadir pisze:

> [...]
    > wiadomo, który ma pierwszeństwo? W zasadzie ten, który wjedzie na
    > skrzyżowanie pierwszy, a potem reszta w/g zasad.

    > Jak ruszą oba jednocześnie i mają zbliżone gabaryty, to miną się bez
    > problemu. Jak będzie jakaś kolizja, to ten który wjechał pierwszy na
    > skrzyżowanie ma "bardziej" pierwszeństwo, decydują też takie niuanse jak
    > przekroczenie wyimaginowanego pasa i zajechanie drogi przeciwnikowi, ale
    > to już raczej sąd będzie decydował.

    > Są kraje gdzie większy pojazd ma pierwszeństwo, można pójść tą drogą.
    > Można też oprzeć się o kierunki geograficzne lub kolory pojazdów czy

    No ok, tutaj się zgodzę z w/w. Generalnie nie miałem z tym nigdy
    problemu. Pytanie rozpoczynające wątek...jest pytaniem mojej córy :)
    Osobiście mam bardzo krótki czas reakcji więc dla mnie problemu nie
    ma...ale dzisiejsi kierowcy, jeśli nie mają po 2m odstępu z prawej czy
    lewej strony, to nie jadą :D

    --
    Pixel(R)??

  • 13. Data: 2024-08-20 10:18:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ale obserwacje z dróg podpowiadają mi że do dzisiaj cała
    > masa idiotów jeździ wedle starego kodeksu. I co ciekawe
    > większość z nich jest na tyle młoda że nie powinni znać
    > tego starego.

    Generalnie w moich okolicach wszyscy mijają się prawymi stronami, ale
    jedno skrzyżowanie jest zaczarowane. Wszyscy poza mną chcą mijać się
    lewymi, a jest to skrzyżowanie o dużym ruchu, więc cały czas wzajemnie
    się blokują. Miejsca jest pełno, zagadka.

  • 14. Data: 2024-08-20 19:44:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Aug 2024 21:01:34 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > Obrazek:
    > https://imgur.com/1zrv0qY
    >
    > Który z pojazdów ma pierwszeństwo, A czy B i dlaczego :) Ktoś wie?

    Jest takie w testach?

    Bo w miarę przepisowa odpowiedź by była "A ustępuje pierwszenstwa B",
    i oczywiscie przeciwnie, ale skoro B też skręca w lewo, to nie musi.

    A w dodatku takie skręty się daje wykonać bezkolizyjnie, i nie trzeba
    ustępować :-)

    J.

  • 15. Data: 2024-08-20 19:46:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Aug 2024 22:19:31 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

> [...]
    >
    > Nagle oba pojazdy ruszają i jest stłuczka, czyja wina?
    > Jak dla mnie, powinien być jakiś konsensus w prawie na taką sytuację ale

    Chyba jest.
    Jak się stukną, to przyjedzie policja, wysłucha jak było, i obu da
    mandat.
    I następnym razem już się nie stukną :-)

    J.

  • 16. Data: 2024-08-20 19:59:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Aug 2024 00:13:00 +0200, RadosławF wrote:

    > Wedle starego kodeksu powinni się minąć lewymi stronami.
    > Dzisiaj to głupota bo jakby za każdym stało kilka aut to
    > blokują skrzyżowanie.
    > Wedle aktualnego kodeksu mają się minąć prawymi stronami
    > i nawet jakby za każdym był sznur aut to wszyscy powinni
    > minąć się bezkolizyjnie i nikt nie musiał by czekać.

    układ skrzyżowania może utrudniac/uniemożliwiać minięcię
    się prawymi stronami.
    A skoro taki sznur pojazdĂłw, to po lekkim zjechaniu w lewo,
    auto za tobą (C) zjedzie troche w prawo i pojedzie prosto,
    i ten z przeciwka skręcając w lewo, przywali w auto jadące prosto ...

    > Ale obserwacje z dróg podpowiadają mi że do dzisiaj cała
    > masa idiotĂłw jeĹşdzi wedle starego kodeksu. I co ciekawe
    > większość z nich jest na tyle młoda że nie powinni znać
    > tego starego.

    Wrocław, skrzyżowanie Hallera i Aleji Pracy/Odkrywców

    https://www.google.com/maps/@51.0917121,16.9861715,3
    01m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

    Pierwszeństwo ma co prawda Hallera, ale zapala się czerwone, ruszają
    ludzie z AP/O, i sporo chce skręcic w lewo.
    A Hallera szeroka ... dwie jezdnie, torowisko.

    J.

  • 17. Data: 2024-08-20 23:01:48
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 20.08.2024 o 19:59, J.F pisze:

    > układ skrzyżowania może utrudniac/uniemożliwiać minięcię
    > się prawymi stronami.

    Teoretycznie.

    > A skoro taki sznur pojazdów, to po lekkim zjechaniu w lewo,
    > auto za tobą (C) zjedzie troche w prawo i pojedzie prosto,
    > i ten z przeciwka skręcając w lewo, przywali w auto jadące prosto ...

    I to pisze człowiek który prowadzi zawodowo samochód.
    Nie nauczyli że masz się upewnić czy tam gdzie jedziesz masz
    miejsce?

    No i?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2024-08-21 07:18:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Aug 2024 23:01:48 +0200, RadosławF wrote:

    > Teoretycznie.

    > I to pisze człowiek który prowadzi zawodowo samochód.
    > Nie nauczyli że masz się upewnić czy tam gdzie jedziesz masz
    > miejsce?

    No to się upewniasz, a słuczka i tak jest, jakby to mało było przy
    skrętach w lewo :-)

    01m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

    > No i?

    no i skręcic w lewo trzeba daleko za geometrycznym srodkiem
    skrzyżowania, minąć się prawymi stronami trudno, sznureczek pojazdów
    się zdarza, blokowanie wzajemne też się zdarza.
    Na szczęscie kierowcy trochę myślą, albo się stosują do

  • 19. Data: 2024-08-21 08:21:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.08.2024 o 09:38, Pixel(R)?? pisze:
> [...]

    Głupszy jedzie pierwszy.

    Robert

  • 20. Data: 2024-08-21 09:23:59
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 20.08.2024 o 10:18, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > lewymi, a jest to skrzyżowanie o dużym ruchu, więc cały czas wzajemnie
    > się blokują. Miejsca jest pełno, zagadka.

    https://maps.app.goo.gl/98uMkFuWUumrgfAZA

    To? ;)

    Ja tu już nawet filmiki mam z cyrków, które tu się wyprawiają.
    O dziwo w kierunku północ/południe wszyscy ładnie mijają się przy
    lewoskręcie bezkolizyjnie, natomiast wschód/zachód - kto pierwszy ten
    lepszy :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak