  • 231. Data: 2016-11-08 09:10:11
    Temat: "łącznik". Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    news:80t22clttoanail0b8nhv1rmbqvvsal2s9@4ax.com...
    Mon, 7 Nov 2016 14:57:24 +0100, w <nvq184$hma$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > jest jasno napisane w rozporządzeniu, że jezdnia łącznika kończy
    > się wraz z końcem rozbiegówki,

    Co to jest "łącznik" (zgodnie z PoRD) ?
    Może podasz nazwę tego rozporzadzenia i gdzie
    ono jest opublikowane ?

  • 232. Data: 2016-11-08 10:05:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...

    >Po to się maluje ciągłą na początku, a dopiero potem przerywaną, aby
    >takie
    >sytuacje wykluczyć.

    >Ty dostaniesz mandat za nieustąpienie karetce, oni za spowodowanie
    >wypadku.

    Ale to ja mialem "ustap pierwszenstwa" :-)

    Ktory po co postawiono, a wydaje sie, ze sensu nie ma :-)

    J.

  • 233. Data: 2016-11-08 10:17:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Nov 2016 09:10:11 +0100, w <nvs19j$9re$1@news.mixmin.net>, "Dalok"
    <l...@o...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Co to jest "łącznik" (zgodnie z PoRD) ?
    > Może podasz nazwę tego rozporzadzenia i gdzie
    > ono jest opublikowane ?

    Rozporządzenie w/s warunków technicznych jakim powinny odp. drogi publiczne,
    leży np. na orce.
    Dodatkowo polecam wytyczne budowy skrzyżowań, wytyczne projektowania i budowy
    autostrad itd.

  • 234. Data: 2016-11-08 10:18:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Nov 2016 10:05:14 +0100, w <5821954b$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...

    > Ale to ja mialem "ustap pierwszenstwa" :-)

    Ale póki co jedziesz łącznikiem.

    > Ktory po co postawiono, a wydaje sie, ze sensu nie ma :-)

    Po, abyś włączając się do ruchu na drodze głównej z łącznika, wiedział, że
    musisz ustąpić wszystkim.

  • 235. Data: 2016-11-08 10:21:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.11.2016 o 08:47, r...@k...pl pisze:

    Drogi Radku z konta w Polsce.
    Przeanalizowałeś dwa skrzyowania i wyszło ci że obowiązują tam dwie
    zupełnie odmienne organizacje ruchu (i słusznie, aczkolwiek doszedłeś do
    tego wniosku zupełnie nietrafionymi argumentami).

    domysły swe poparłeś "faktami":

    na pierwszym skrzyżowaniu
    -linią zatrzymania (która ponoc nie ma znaczenia)
    - trójkątami (które są tylko powtórzeniami i nie mają znaczenia)
    - brakiem "grubej linii"

    na drugim
    -grubą linią.

    Co ciekawe - jak usuniesz to co nie ma znaczenia, to zostaje "gruba"
    linia, więc skrzyżowania w sposób istotny róznią się tylko nią (i tym,
    że są lustrzanym odbiciem).

    Po czym okazalo się, że:

    linia zatrzymania, jest w istocie linią krawędziową,
    Gruba linia, której nie ma na pierwszymn skrzyżowaniu jednak jest,
    Grubej linii która ponoć jest na drugim skrzyżowaniu jednak nie ma,
    Znaku D1 nie ma tylko jest A-6d (akurat bez znaczenia).

    Jednym słowem okazalo się, że obydwa skrzyżowania są oznaczonee zupełnie
    inaczej niż to widziałeś (a dokładniej rzecz biorąc na odwrót pierwsze z
    drugim)... a mimo wszystko wszelkie twoje teorie są prawdziwe (choć na
    logikę skoro skrzyżowania są oznaczone na odwrót niż myślałeś, to i
    pierszeństwo powinno być na odwrót). Wniosek jest jeden - masz rację (w
    swoim mniemaniu) niezależnie od tego co tam jest namalowane;) Z tego
    wynika, że żadna siła cię nie przekona, że białe jest białe a czarne
    jest czarne.

    Co kończy dyskusję. Bo jednak istotne jest nie to, co się Radkowi z
    Konta wydaje, a to co rzeczywiście jest namalowane na skrzyżowaniu.

    EOT.

  • 236. Data: 2016-11-08 11:37:27
    Temat: Połączenie dróg. Re: Pierwszeństwo
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Co prawda jest jasno napisane w rozporządzeniu, że jezdnia łącznika kończy
    > się wraz z końcem rozbiegówki,

    Ustawa definiuje skrzyżowanie, czyli w tym wątku jest
    to połączenie dróg.
    Połączenie dróg zachodzi w momencie, gdy nawierzchnia
    jednej drogi łączy się fizycznie z nawierzchnią drugiej drogi,
    czyli rozbiegówka już należy do autostrady.

    Wyjaśnij, dlaczego uważasz, że łączenie dróg następuje
    na całej długości rozbiegówki ?

  • 237. Data: 2016-11-08 11:47:41
    Temat: Re: Połączenie dróg. Re: Pierwszeństwo
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Nov 2016 11:37:27 +0100, w <nvs9u5$1n0$1@news.mixmin.net>, "Dalok"
    <l...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > czyli rozbiegówka już należy do autostrady.
    >
    > Wyjaśnij, dlaczego uważasz, że łączenie dróg następuje

    Z definicji skrzyżowania (wszystkie powierzchnie).
    Poza tym rozporządzenie jasno określa gdzie kończy się łącznik (wraz z końcem
    pasa włączenia).

    Ponadto:
    [3]
    Skrzyżowanie obejmuje wspólną część przecinających się lub łączących się dróg
    oraz odcinki tych dróg, na których występują poszerzenia jezdni spowodowane
    dodatkowymi pasami ruchu i/lub wyspami kanalizującymi [...]

  • 238. Data: 2016-11-08 11:58:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Nov 2016 10:21:30 +0100, w <nvs5eq$hi8$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Co kończy dyskusję. Bo jednak istotne jest nie to, co się Radkowi z
    > Konta wydaje, a to co rzeczywiście jest namalowane na skrzyżowaniu.

    Co ty za dziwolągi z braku argumentów zapodajesz.
    Odniosę się tylko do tej bzdury:
    "Gruba linia, której nie ma na pierwszym skrzyżowaniu jednak jest,"
    Linię P-1c stosuje się także do oddzielenia pasów skręcających.

    Pisałem -- przeczytaj sobie. Ty się chyba czytaniem nie skalałeś nigdy, za to
    płodny jesteś niesamowicie. Dostajesz wszystko pod nos, a i tak nie rozumiesz.
    Rzadki przypadek :). Zapisz się do PiS :))

    W najlepszym przypadku nie odnosisz się wcale, natomiast cały czas wysuwasz
    jakieś śmieszne teorie. Ogarnij się w końcu.

  • 239. Data: 2016-11-08 13:58:10
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 08.11.2016 o 11:37 Dalok <l...@o...pl> pisze:

    > Ustawa definiuje skrzyżowanie

    Chyba mają rację w niektórych krajach, że powierzchnię skrzyżowania
    zamalowują żółtą kratką.

    --
    SW3
    ----

  • 240. Data: 2016-11-08 14:02:46
    Temat: Re: Połączenie dróg.
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    <l...@o...pl> napisał(-a):
    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wyjaśnij, dlaczego uważasz, że łączenie dróg następuje
    > na całej długości rozbiegówki ?

    Z definicji skrzyżowania (wszystkie powierzchnie).

    ========================

    Przy połaczeniu drogi z autostradą to nie widać
    powierzchni połaczenia. Nawierzchnie łączą się,
    praktycznie w linii prostopadłej do osi drogi
    i zaczyna się autostrada.

    Popatrze na to teoretycznie :
    1. Połączenie pod kątem 90 st. - widać wyraźnie powierzchnię
    połączenia.
    2. Połączenie pod kątem 45 st. - widać wyraźnie powierzchnię
    połączenia i prawa krawędź drogi wydłuża się, podczas gdy lewa
    krawędż juz zniknęła.
    3. Połączenie pod kątem 0 st. (równoległe) - nie widać powierzchni
    połączenia, ale prawa krawędż wydłuża się, aż do zakończenia drogi
    dochodzącej.

    Wniosek : rozbiegówka należy do drogi dochodzacej
    i nie należy do autostrady.

    Tak jest bezpieczniej, niż gdyby pojazd mial nagle
    znaleźć się na pasie autostrady.