  • 91. Data: 2016-11-05 21:21:47
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 17:12, Shrek pisze:
    > W dniu 05.11.2016 o 16:41, xyz pisze:
    >
    > To inaczej - jak ktoś zjeżdza z głównej na ten rozbiegowy, to ma prawo
    > wgnieść tego na rozbiegówce w barierki, czy nie? Jak nie to znaczy że
    > jednak pierwszeństwa nie miał (oczywiście pomijając, że zawsze nie wolno
    > nikogo celowo mordować na drodze), a całe "pierwszeństwo" sprowadza się
    > do ustąpienia przy zmianie pasa (i dziala w dwie strony).
    >
    > Shrek

    Mylisz pojęcia, pierwszeństwo nie zawsze działa w dwie strony.
    Jak zjeżdżasz to zmieniasz pas więc musisz ustąpić temu co na nim się
    znajduje, co oznacza, że możesz zmienić pas ale bez zmuszania drugiego
    kierującego do gwałtownego hamowania czy zmiany kierunku jazdy, nie
    mówiąc już o wgniataniu w barierki :).
    Z drugiej strony ten co się włącza na swoim pasie jest Panem który na
    tym pasie ma pierwszeństwo, ale chcąc się włączyć do ruchu ustępuje
    pierwszeństwa tym co są na drodze na którą wjeżdża.
    (w innym poście już jest info o jezdni głównej i pasach włączani i
    wyłączania)
    Po to właśnie stoją znaki ustąp pierwszeństwa, mimo iż dalej jest pas
    rozbiegowy co pozwala włączającemu (przynajmniej powinno tak być -
    odpowiednia długość) osiągnąć prędkość przelotową w celu płynnego
    włączenia się do ruchu.

    --
    --- xyz

  • 92. Data: 2016-11-05 21:30:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 20:42, Dalok pisze:

> [...]
    ,75y,234.79h,76.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZMJnmuLtVird
    FOt76Xywsw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > Kpisz, czy o droge pytasz ?
    > Jest połączenie dróg i jest podporządkowanie
    > za pomocą A-7. Normalne.

    Gdzie tu widzisz kolizyjność, z wyjątkiem zmiany pasa? Czy to znaczy, że
    jadąc "z lewego wjazdu" mogę się wwalić na prawy pas i zepchnąć z niego
    delikwenta na barierkę?

    > Więc po raz n-ty : W którym miejscu nie będę musiał ustępować ?
    > Czy 5 mtr po minięciu A-7 ? a może 10 mtr po minięciu A-7 ?
    > Oczywiscie, cały czas mowimy o pasie rozruchowym.
    > Nie migaj się tylko uruchom mózgownicę.

    Odwrócę pytanie - do którego miejsca mogę zepchnąć tego spod A-7 na
    barierkę. do 5metrów, 10 po minięciu przez niego A-7? A może nie moge,
    bo zmieniając pas muszę mu ustąpić pierwszeństwa, bo on na tym pasie już
    jest, mimo, że minął A-7?

    Shrek

  • 93. Data: 2016-11-05 21:34:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 21:02, r...@k...pl pisze:

    > Wkleić google maps z Warszawy, gdzie przy zjeździe z łącznika masz
    > pierwszeństwo mimo że zmieniasz pas. A ci jadący 3 pasami "głównej" drogi muszą
    > ci ustapić mimo, że nie zmieniają pasa?

    Znam to miejsce - jak będziesz wklejał, to zwróć uwagę na dodatkową
    linię w poprzek tych (chyba jednak dwóch) pasów wymalowaną i dodatkowe
    trójkąciki namalowane - tak czy inaczej jest to kretyńsko rozwiązane
    skrzyżowanie (choć rozumiem, po co tak wyznaczono pierwszeństwo, to
    można było to zrobić lepiej).

    Shrek

  • 94. Data: 2016-11-05 22:27:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 20:59, r...@k...pl pisze:

    > Niestety, nie rozumiem :)

    Na podstawie jednego zdania z rozporządzenia wywiodełeś (załóżmy, że
    tak), że to dwie jezdnie. A-7 nie mówi o "jezdni z pierwszeństwem
    przejazdu" A drodze. Wiec nawet jak by to były dwie jezdnie, to jak już
    tak chcesz rozbijać przepisy na części pierwsze, to byłyby jezdniami tej
    samej drogi.

    Shrek

  • 95. Data: 2016-11-05 22:35:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 21:21, xyz pisze:

> [...]
    > znajduje, co oznacza, że możesz zmienić pas ale bez zmuszania drugiego
    > kierującego do gwałtownego hamowania czy zmiany kierunku jazdy, nie

    Nie, nie, nie - bądż konsekwenty - ty mówisz, ze mamy tu doczynienia z
    pierwszeństwem na skrzyżowaniu na podstawie znaków, nie przepisów o
    zmianie pasa - więc jedna droga jest podporządkowana, a druga z
    pierwszeństwem. Bądx konsekwentny - skoro pas rozbiegowy został "droga
    podporządkowaną", to znaczy, że jak wjeżdzam na nią z głównej, to masz
    obowiązek ustąpić. Oczywiście nie upoważnia mnie to do carmagedonu, ale
    sorry - skoro znaki decydują, nie pasy, to masz ustąpić:P

    > Z drugiej strony ten co się włącza na swoim pasie jest Panem który na
    > tym pasie ma pierwszeństwo, ale chcąc się włączyć do ruchu ustępuje
    > pierwszeństwa tym co są na drodze na którą wjeżdża.

    Jakie znów włącza do ruchu - jak jestem na łącznicy między autostradami,
    to niby kiedy się z ruchu wyłączyłem? Jak już pisałem bądź konsekwentny
    - albo znaki, albo pasy, a już napewno nie róbmy z łącznicy powierzchni
    wyłączonej z ruchu. Jak są widoczne pasy, to nie ma kolizji, dopóki nie
    zmieniasz pasa. A jak zmieniasz, to masz ustąpić tym co się na danym
    pasie znajdują. W obie strony.

    Shrek.

  • 96. Data: 2016-11-05 23:02:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 5 Nov 2016 22:27:06 +0100, w <nvlira$cum$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > przejazdu" A drodze. Wiec nawet jak by to były dwie jezdnie, to jak już
    > tak chcesz rozbijać przepisy na części pierwsze, to byłyby jezdniami tej

    Znak A-7 dotyczy całego skrzyżowania -- od jego początku do końca. Dopóki nie
    opuścisz skrzyżowania masz ustąpić pierwszeństwa znajdującym się na niej
    pojazdom.

    PS. Jak zawracasz, to nie masz pierwszeństwa nawet gdy jesteś już na jezdni
    głównej drogi. A tutaj nawet ten przypadek nie zachodzi.

  • 97. Data: 2016-11-05 23:11:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 5 Nov 2016 21:34:00 +0100, w <nvlfnn$9pp$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > trójkąciki namalowane - tak czy inaczej jest to kretyńsko rozwiązane
    > skrzyżowanie (choć rozumiem, po co tak wyznaczono pierwszeństwo, to

    Absolutnie jej nie musi być, absolutnie nic nie zmienia*.
    To tylko linia wyznaczająca miejsce zatrzymania. Są na skrzyżowaniach albo i
    ich nie ma.

    Tak samo te trójkąciki -- absolutnie nic nie zmieniają. Dublują znak pionowy.

    * - choć niewątpliwie pomaga i po to jest

    No to kto ma pierwszeństwo? Ten co nie zmienia pasa na podporządkowanej czy ten
    co zmienia, a jest na głównej?

  • 98. Data: 2016-11-05 23:57:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-05 o 22:35, Shrek pisze:

> [...]
    > pierwszeństwem. Bądx konsekwentny - skoro pas rozbiegowy został "droga
    > podporządkowaną", to znaczy, że jak wjeżdzam na nią z głównej, to masz

    Ale to jest JEDNOKIERUNKOWA droga podporządkowana, w którą Ty nie możesz
    wjeżdżać. To jest klasyczny wyjazd z jednokierunkowej drogi
    podporządkowanej.

    > Jakie znów włącza do ruchu - jak jestem na łącznicy między autostradami,
    > to niby kiedy się z ruchu wyłączyłem?

    Chwilę wcześniej zjechałeś z jakieś drogi/autostrady. Zamierzasz wjechać
    na inną autostradę i jak najbardziej włączasz się do ruchu na tej nowej.

  • 99. Data: 2016-11-06 07:50:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 23:02, r...@k...pl pisze:

    > Znak A-7 dotyczy całego skrzyżowania -- od jego początku do końca. Dopóki nie
    > opuścisz skrzyżowania masz ustąpić pierwszeństwa znajdującym się na niej
    > pojazdom.

    A kacale bo nie, bo tylko pierwszej jezdni (akurat w tym przypadku bez
    znaczenia) .

    > PS. Jak zawracasz, to nie masz pierwszeństwa nawet gdy jesteś już na jezdni
    > głównej drogi. A tutaj nawet ten przypadek nie zachodzi.

    A pewny jesteś?

    Shrek.

  • 100. Data: 2016-11-06 07:55:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 23:57, nadir pisze:

    > Ale to jest JEDNOKIERUNKOWA droga podporządkowana, w którą Ty nie możesz
    > wjeżdżać. To jest klasyczny wyjazd z jednokierunkowej drogi
    > podporządkowanej.

    Nie mogę gdyż, ponieważ? Nie mógłbym gdyby tam była jednostronnie
    przerywana. A tak mogę, co najwyżej w przypadku rozbiegówki to bez
    sensu (ale nie zabronione). A równie dobrze zamiast rozbiegówki może być
    pas przeplatania. Albo jeszcze "bardziej skomplikowanie".

    https://www.google.pl/maps/@52.3018309,20.9407831,3a
    ,75y,232.76h,71.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDe_L34OgjFYZ
    R6Lvr4WoWA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > Chwilę wcześniej zjechałeś z jakieś drogi/autostrady. Zamierzasz wjechać
    > na inną autostradę i jak najbardziej włączasz się do ruchu na tej nowej.

    Nie, nie. Jestem cały czas w ruchu. Mylisz pojęcia. Rozbiegówka tylko
    potocznie służy do "włączania się do ruchu". W myśl przepisów _jesteś_
    na niej w ruchu.

    Shrek