-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!news.unit0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer04
.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Date: Tue, 08 Nov 2016 08:11:04 +0100
Message-ID: <1...@4...com>
References: <581f4979$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
<nvnhog$9al$2@node2.news.atman.pl>
<581f4d70$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>
<nvnlr7$cp8$2@node2.news.atman.pl>
<581f67c9$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
<nvnpa4$61r$6@node1.news.atman.pl>
<581f6b36$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
<nvnqkh$hs4$1@node2.news.atman.pl>
<581fbb51$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
<1pjl6wm9ui9zy$.dlg@myjk.org>
<582091c9$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Antivirus: avast! (VPS 161107-1, 2016-11-07), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 72
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-78-50-18.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1478592010 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5144 89.78.50.18:53666
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4131
X-Received-Body-CRC: 238612062
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2592147
[ ukryj nagłówki ]Mon, 7 Nov 2016 17:26:42 +0100, w <1...@m...org>, Myjk
<m...@n...op.pl> napisał(-a):
> Mon, 7 Nov 2016 15:37:55 +0100, nadir
>
> > Jesteś pewien, że ma tylko sensownie brzmieć, a nie że jednak pas
> > włączania faktycznie jest oddzielony od jezdni autostrady?
>
> Pojęcie włączania się do ruchu w rozporzadzeniu o budowie dróg nie jest
> tożsame z Art. 17. PORD. Tam się nie zastanawiają nad prawnymi
> konsekwencjami pierwszeństwa na drodze, bo ten dokument nie temu służy.
1. Włączanie się do ruchu jako takie nie ma tu zastosowania, najwyżej włączasz
się do ruchu na drodze głównej.
2. Ten dokument jasno określa gdzie jest jezdnia, łącznik itd. PoRD określa jak
masz się zachować w takiej sytuacji -- a tu jest jasne, masz ustąpić na drodze
głównej.
> > No właśnie, jeżeli jednak pas włączania jest pasem "podporządkowanym"
> > względem jezdni autostrady, to już nie koniecznie. Zauważ, że inne linie
> > są miedzy pasami ruchu autostrady, a inne między pasem włączania i lewym
> > pasem autostrady.
>
> Już to było wyjaśnione. Grubsza linia P-1c informuje tylko, że ten pas
> służy do włączania, wyłączania, służy pojazdom "specjalnym", ew. do skrętu
> tj. skieruje w inną stronę niż "prosto". Nic więcej, żadnego pierwszeństwa
> nie zmienia, nie stanowi odmiennego bytu, w tym także i szczególnie nie
> zmienia Art. 22.
Bzdura. Już podawałem, że jezdnie wcale nie musi rozdzielać P-7 i stosuje go w
zasadzie sporadycznie w takim przypadku. Jeżeli nie pamiętasz -- mogę wkleić to
trzeci raz. Dodatkowo to co mam pod ręką:
"5. Pas włączania, o którym mowa w ust. 3, powinien mieć wspólną krawędź
odcinka pasa o pełnej szerokości i jezdni drogi klasy A lub S, na
długości nie mniejszej niż 250 m przy prędkości miarodajnej drogi
130 km/h".
Jak widać wszędzie odróżnia się pas włączania od jezdni drogi.
Mogę także po raz kolejny wkleić (a może nie wklejałem jeszcze?) punkt, który
jasno określa, że łącznik kończy się wraz z końcem pasa włączania (ergo: jadąc
pasem włączania jesteś wciąż na łączniku, a nie na głównej drodze.
Poza tym (ale to już widzę skrzętnie pomijacie) -- skrzyżowanie kończy się wraz
z końcem pasa włączania, co już jest w zupełności wystarczające dla określenia
pierwszeństwa (chociaż widzę, że nie dla wszystkich).
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.16 09:10 Dalok
- 08.11.16 10:05 J.F.
- 08.11.16 10:17 r...@k...pl
- 08.11.16 10:18 r...@k...pl
- 08.11.16 10:21 Shrek
- 08.11.16 11:37 Dalok
- 08.11.16 11:47 r...@k...pl
- 08.11.16 11:58 r...@k...pl
- 08.11.16 13:58 SW3
- 08.11.16 14:02 Dalok
- 08.11.16 16:17 Dalok
- 08.11.16 17:53 r...@k...pl
- 08.11.16 22:31 Dalok
- 08.11.16 22:40 Shrek
- 09.11.16 09:53 Dalok
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją