-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Date: Sun, 6 Nov 2016 11:46:26 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 104
Message-ID: <nvn1m1$n7v$2@node2.news.atman.pl>
References: <581b9d49$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
<nvg8nv$j0d$1@usenet.news.interia.pl>
<581baf17$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<nvgb6g$nse$1@node1.news.atman.pl> <nvkgq4$90r$1@usenet.news.interia.pl>
<nvmnrp$fjp$3@node2.news.atman.pl> <nvmp8s$sip$1@usenet.news.interia.pl>
<nvmqed$2nj$1@node1.news.atman.pl> <nvmvtg$ahg$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1478429185 23807 83.142.198.226 (6 Nov 2016 10:46:25
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Nov 2016 10:46:25 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.4.0
In-Reply-To: <nvmvtg$ahg$1@usenet.news.interia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2591797
[ ukryj nagłówki ]W dniu 06.11.2016 o 11:16, mk4 pisze:
>> Po pierwsze ma sens tylko w przypadku pasów rozbiegowych, w przypadku
>> przeplatających już słabo, bo ta sama "mądrośc ludowa" podpowiada, że
>> jadący autostradą i zjeżdzający z niej ma pierwszeńtwo przed
>> wjeżadzającym na nią, czyli mówiąc brutalnie może się wwalić "na ich
>> pas".
>
> Nie, mi tak wcale nie podpowiada. Wręcz przeciwnie. Zawsze masz ustąpić
> temu co znajduje się już na pasie. Rozmawiamy tu przecież o sytuacji gdy
> na jakiś pas chcą jednocześnie wjechać dwa pojazdy. A w tym scenariuszu
> nic takiego nie ma miejsca.
Ale albo znaki, albo pasy - jak pasy to jak dwoje chce wjechać na ten
sam to ten z prawego ma pierwszeństwo. A jak znaki, to ten z rozbiegówki
musi ustąpić temu z "głównej" zarówno jak sam zmienia pas z rozbiegówki
na głowną jak i ten z głównej zmienia na rozbiegówkę (lub przeplatania,
lub jeszcze inną). Nie da się raz tak, raz tak interpretować;)
> Jeszcze raz podkreślam - to, co proponujesz to właśnie jakieś
> nieintuicyjne dziwactwo - że "można" jakiś tam pojazd taranować.
No wiadomo, że z premedytacją nie wolno taranować, jednak skoro ten z
głownej ma pierwszeństwo, to ten z pasa rozbiegóki/przeplatania powinien
mu (teoretycznie - nie jest to mój pogląd, tylko konsekwencja twojego)
ustąpić. Prawda?
>> Po drugie idea, że jadący autostradą ma pierwszeństwo zawsze przed
>> wjeżdzającym z rozbiegówki na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo dobra.
>> I zasadniczo tak jest. Z wyjątkiem jednego (i tu de facto o nim
>> dyskutujemy) przypadku - ktoś na autostradzie z lewego zmienia na prawy,
>> a ktoś z rozbiegówki tez na prawy.
>
> A dlaczego z wyjątkiem? Przecież to właśnie postuluję, że pierwszeństwo
> ma ten co na autostradzie. Mimo, że z lewego.
Bo jak rozstrzygasz po pasach, to właśnie tak wychodzi.
>> Niby pomysł (który wynika z
>> interpretacji pierwszeństwa według pasów) że tez z rozbiegóki będzie
>> miał w tej sytuacji pierwszeństwo na pierwszy rzut oka wydaje się
>> słaby... ale wszędzie gdzie mają już długo autostrady obowiazuje (ludowa
>> akurat, choć niewykluczone że tą właśnie interpretacją sankcjonowana)
>> zasada, że prawy pas na węzłach się zwalnia w miarę możliwości, żeby
>> mogli z tej rozbiegówki właśnie wyjechać. Więc skąd pomysł, żeby an
>> wysokości rozbiegówki zmieniać pas na prawy?
>
> Nie siedzę w umysłach wszystkich ludzi, którzy prowadzą pojazdy. Jeden
> powód jest prozaiczny - bo można.
Ale efektem tego będzie też to, że gość ci się właduje na rozbiegówkę w
twój bok i powie "bo można". Więc ma pierwszeństwo czy nie?
> Inny przykład to jak chcemy
> wyprzedzić. Taki pas to zdaje się nie jest skrzyżowanie a wlot drogi
> podporządkowanej. Zatem wyprzedzać można. No i i nas można też z prawej.
No można - tylko IMHO trzeba ustąpić pierwszeństwa temu z rozbiegówki.
Oczywiści na siłę egzekwować nie będę, bo mądrość ludową znam;)
>> Nie no - pierwszeństwo to nie kot Schrodingera - albo się je ma (choć
>> niektórzy usiłują wmowić, że tak jest na przejściach dla pieszych;),
>> albo nie. To że "tak jest" wynika z tego, że tak naprawdę nie ma w
>> przpadku skrzyżowań bezkolizyjnych klasycznej kolizyjności, więc równie
>> dobrze "tak jest" jak i "tak nie jest".
>
> A jednak jest to często kot - bo różnie bywa. Już nie chcę tutaj
> przywoływać tematu ronda i jego wymiarów. Kiedy wjeżdżamy kiedy już
> wjechaliśmy itd. Tutaj wiele zależy od tego co powie policjant albo sąd.
> Może i pierwszeństwo nie jest umowne ale rzeczywiste sytuacje, które
> powstają na drodze często jednak budzą wiele wątpliwości.
No dobra - inaczej - nie powinno być jak kot Shrodingera - powinno być
jednoznacznie określone w przepisach. Jak widać zdania są różne. I to
nie tylko przeciętnych kierowców, ale i "autorytetów". Z tego co
pamiętam pan brodaty "Popatrzcie państwo, kolejny przykład
niebezpiecznej jazdy, gdzie ten kierowca się spieszy" też sam ze sobą
się nie zgadzał. Znaczy ewoluował - kiedyś uważał jak ty, teraz jak ja;)
Co będzie jutro nie wiemy.
> No ale to chyba jest właśnie punkt sporny tego wątku - taka sytuacja.
> Według mnie ma również ustąpić temu co zmienia z lewego. Ty uważasz
> inaczej. A obaj rozwiązujemy problem praktycznie tak samo - po prostu
> jadąc lewym nie zmieniamy go w takiej sytuacji a jadąc z rozbiegówki
> uważnie się rozglądamy i nie powodujemy sytuacji kolizyjnych. No ale to,
> że ty tak nie robisz i ja tak nie robię nic nie rozstrzyga. Co nie jest
> zabronione...
Jak już pisałem - spotykanie się z lewego i rozbiegówki na prawym jest w
praktyce bardzo rzadko spotykane - powiedziałbym cynicznie że pomijalne
(jak ktoś nie ma wyobraźni tylko na siłę egzekwuje swoje przepisowe bądź
wydumane pierwszeństwo, to trochę sam się o kłopoty prosi). Gorzej że za
twoją interpretacją idzie to, że zjeżdzający z "autostrady"*) na pas
przeplatania miałby pierwszeństwo nad znajdującym się już na tym pasie
wjeżdzającym. A uwierz że są ludzie którzy nie dość, ze tak uważają, to
jeszcze na chama egzekwują swoje "nadpierwszenstwo". A to już jest
poważny problem w przeciwieństwie do nieco "wydumanego" "kto ma
pierwszeństwo przy wjeźdezie na prawy pas z rozbiegówki":(
*) trochę sytuację ratuje to, że na autostradach płatnych pasy
przeplatania są niedozwolone na jezdniach głównych.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.16 11:48 Dalok
- 06.11.16 11:57 Shrek
- 06.11.16 11:59 Shrek
- 06.11.16 12:01 Shrek
- 06.11.16 12:27 Dalok
- 06.11.16 12:36 Shrek
- 06.11.16 12:45 Dalok
- 06.11.16 12:51 Shrek
- 06.11.16 13:08 Cavallino
- 06.11.16 13:11 Cavallino
- 06.11.16 13:13 Dalok
- 06.11.16 13:45 Dalok
- 06.11.16 13:57 Shrek
- 06.11.16 14:01 Shrek
- 06.11.16 15:06 nadir
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=