  • 1. Data: 2010-02-13 15:58:15
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Zmartwił mnie wczoraj fakt nieznajomości przepisów przez kierownika
    > jakiegoś SUVa na podwarszawskich tablicach. Sytuacja wyglądała następująco:
    >
    > Kraków, skrzyżowanie ul. Pilotów z Wieniawskiego (lewy górny róg na
    > rysunku) i Widną (prawy dolny róg na rysunku):
    >
    > http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/cross.jpg

    1. Skąd suv miał wiedzieć, że będziesz za chwilę skręcał w lewo?
    2. W zdecydowanej większości przypadków ty skręcałbyś na pas prawy, on
    na lewy, bo to logiczne i mniej kolizyjne, i zapewniające płynny ruch
    pojazdów.
    3. Pisanie, że miałbyś problem później z zajęciem pasa lewego do skrętu
    w makdonald i lamę to teoretyzowanie. Nie tam i nie w przypadku, gdy
    wjeżdżasz na drogę z 2 pasami do ruchu w jednym kierunku, bo wcześniej
    widziałbyś stojące tam auta i ew. sznurek samochodów za suvem.

    Znam te skrzyżowania, jeżdżę przez nie codziennie do pracy.

    W innym przypadku, gdyby on chciał wjechać na pas prawy i ty też, w
    razie kolizji wina byłaby ewidentnie po jego stronie. Ale nikt się tak
    nie zachowuje, bo to stwarzanie zagrożenia.

    Przepisy przepisami, ostrożność i uprzejmość ponad nimi.

    Nic się nie stało - przepisy jak zwykle nie są jasne, praktyczne i
    logiczne, bo tworzą je ludzie, którzy są wożeni.
    :>

    A teraz luzik itd.

    BTW jeśli to było subaru to winieneś puścić i nie grymasić.
    ;-)

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 2. Data: 2010-02-13 20:36:01
    Od: Mario <m...@...mienia.niet>

    W dniu 2010-02-13 15:58, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
> [...]
    > wjeżdżasz na drogę z 2 pasami do ruchu w jednym kierunku, bo wcześniej
    > widziałbyś stojące tam auta i ew. sznurek samochodów za suvem.

    Oczywiście na większości podobnych skrzyżowań skręcający w prawo aby
    umożliwić płynniejszą jazdę zajmują po skręcie prawy pas, pozostawiając
    lewy dla tych skręcających w lewo, jednakże wśród tych skręcających w
    prawo jest 99% uczynnych, ale może zdażyć się z róznych powodów ten 1%
    tych którzy będą egzekwować (z różnych powodów) swoje pierwszeństwo
    przejazdu i prawo do wyboru pasu po skręcie. I tutaj każdy normalny
    kierowca skręcający w lewo powinien mieć świadomośc tego że nie ma w tej
    sytuacji pierwszeństwa przejazdu i takiemu delikwentowi ładnie umożliwić
    dalszą jazde wedle jego zachcianek. I myślę, że twórcy tego wątku
    głownie chodziło o wykazanie tego że niektórzy kierowcy żyja w
    nieświadomości nie posiadania pierwszeństwa w takich sytuacjach tak jak
    bohater opowieści - kierowca SUV-a :)

  • 3. Data: 2010-02-13 21:39:01
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...mienia.niet> napisał w wiadomości
    I tutaj każdy normalny
    > kierowca skręcający w lewo powinien mieć świadomośc tego że nie ma w tej
    > sytuacji pierwszeństwa przejazdu i takiemu delikwentowi ładnie umożliwić
    > dalszą jazde wedle jego zachcianek.

    i zgodnie z zasadą ograniczonego zaufanie, 100% tych skręcających w prawo,
    powinno mieć na uwadze, ze 1% tych skręcających w lewo moze nie znac
    przepisu, zagapić sie, uniknąć zderzenia z przebiegającym przez skrzyżowanie
    kotem, tylko upuścić papierosa i wjechać na lewy pas nie patrząc, czy jakiś
    kmiotek czasem nie egzekwuje wlasnie swoich uprawnień do zajęcia tego pasa
    ponad wszelką logike i kurtuazje.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 4. Data: 2010-02-13 21:43:57
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 13 Feb 2010 21:39:01 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > i zgodnie z zasadą ograniczonego zaufanie, 100% tych skręcających w prawo,
    > powinno mieć na uwadze, ze 1% tych skręcających w lewo moze nie znac
    > przepisu

    Nieprawda. PoRD art. 4.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-02-13 22:57:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Feb 2010 21:39:01 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
> [...]
    >przepisu, zagapić sie, uniknąć zderzenia z przebiegającym przez skrzyżowanie
    >kotem, tylko upuścić papierosa i wjechać na lewy pas nie patrząc,

    Ale zasada ograniczonego zaufania obowiazuje tylko wtedy gdy cos
    wskazuje na nietypowe zachowanie.
    Np z przeciwka jedzie bmw, dostawczak, autobus lub taksowka :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-02-13 23:00:29
    Od: marjan <k...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

> [...]
    > patrząc, czy jakiś kmiotek czasem nie egzekwuje wlasnie swoich uprawnień
    > do zajęcia tego pasa ponad wszelką logike i kurtuazje.

    Nie wiem czy zgodnie z tą zasadą, czy z inną, ale przecież w niego nie
    przywaliłem, tylko zjechałem w końcu na prawy pas, wcześniej tylko
    ostrzegając go klaksonem o tym, że ja tam jadę w razie gdyby mnie nie
    widział, mając też na uwadze fakt, że on może nie wiedzieć, że mam prawo
    zająć pas lewy bo tak mi wygodniej.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 7. Data: 2010-02-13 23:37:02
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > ostrzegając go klaksonem o tym, że ja tam jadę w razie gdyby mnie nie
    > widział, mając też na uwadze fakt, że on może nie wiedzieć, że mam prawo

    tyle, ze sytuacja sprawiła, ze zanim to zrobiles, musiałeś go obtrąbić ... a
    sprawa tak bardzo Cie ubodła, ze aż na grupe napisałeś - wiec chyba az tak
    beztrosko nie bylo.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 8. Data: 2010-02-13 23:37:44
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Ale zasada ograniczonego zaufania obowiazuje tylko wtedy gdy cos
    > wskazuje na nietypowe zachowanie.
    > Np z przeciwka jedzie bmw, dostawczak, autobus lub taksowka :-)

    ew punto 1.1. LPG ;)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 9. Data: 2010-02-13 23:45:35
    Od: marjan <k...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

> [...]
    >

    > tyle, ze sytuacja sprawiła, ze zanim to zrobiles, musiałeś go obtrąbić
    > ... a sprawa tak bardzo Cie ubodła, ze aż na grupe napisałeś - wiec

    Na grupie napisałem, bo zdziwiła mnie nieznajomość przepisów przez
    gościa (i miał do mnie pretensje). Poza tym, była to chyba pierwsza
    sytuacja, że ktoś się do mnie darł przez otwarte okno.

  • 10. Data: 2010-02-13 23:50:55
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 13 Feb 2010 23:45:35 +0100, marjan napisał(a):

    > Na grupie napisałem, bo zdziwiła mnie nieznajomość przepisów przez
    > gościa (i miał do mnie pretensje). Poza tym, była to chyba pierwsza
    > sytuacja, że ktoś się do mnie darł przez otwarte okno.

    I co? Tutaj masz to samo LOL.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek