    From: "Arek (G)" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Date: Thu, 18 Feb 2010 14:27:46 +0100

    W dniu 2010-02-13 11:14, marjan pisze:
> [...]
    > zatrąbiłem, myśląc że może mnie nie widzi, ale nie, koleś twardo jedzie
    > dalej. Oczywiście odpuściłem, zjechałem na pas prawy. Na najbliższych
    > światłach gdy zatrzymało nas czerwone facet otwiera szybę, i ma do mnie
    > pretensje że na niego zatrąbiłem. No to mu grzecznie odpowiadam "bo
    > miałem pierwszeństwo", facet mi na to "nie miałeś, ja miałem pas lewy, a
    > ty pas prawy", na co skwitowałem "nie miałeś pasa lewego, bo ja miałem
    > pierwszeństwo". Zapaliło się zielone, więc na odchodne popukałem mu
    > palcem w czoło, on mi palcem pokiwał i odjechaliśmy (koleś skręcił w

    Koleś założył, że potrafisz jeździć ale niestety pomylił się. Nie
    sądził, że z naprzeciwka jedzie święta krowa która potrzebuje dwóch
    pasów aby móc się jakoś przecisnąć. Jak już ktoś napisał, jesteś zwykłym
    burakiem.

    No i jeszcze popis "miszcza". Widzisz co chce zrobić, w niczym Ci to nie
    przeszkadza, ale trzeba obtrąbić "podwarszawiaka", poczułeś się lepiej.

    > Zaskoczyło mnie to na tyle, że facet, na oko ok 30-40 lat, wydawać by
    > się mogło że powinien przepisy znać dość dobrze. A tu niestety on był
    > święcie przekonany o swoim pierwszeństwie, i jeszcze sam miał do mnie
    > pretensje. Często się spotykacie z takim rozumowaniem (przez
    > nieznających przepisy), że skręcający w prawo ma pas prawy, a skręcający
    > w lewo ma pas lewy? Jak się nie mylę, to kiedyś Adam Płaszczyca na
    > youtube udostępnił film jak ktoś mu w podobny sposób zajechał drogę, ale
    > teraz go nie mogę znaleźć..

    Częściej spotyka się niedzielnych kierowców w Twoim pokroju, którzy jak
    wyjadą od święta na drogę nie bardzo wiedzą co ze sobą robić.

    A.