  • Data: 2010-02-13 11:49:26
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: "Przembo" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hl5u1g$o0l$1@news.agh.edu.pl...
    <ciach>
    > Często się spotykacie z takim rozumowaniem
    > (przez nieznających przepisy), że skręcający w prawo ma pas prawy, a
    > skręcający w lewo ma pas lewy?

    Wiele manewrów wykonuje się tak aby były logiczne, na skrzyżowaniu 2
    zawracające samochody mijają się prawymi stronami pojazdu czy lewymi? Na
    dużych skrzyżowaniach podczas skrętu w lewo czekasz zawsze aż będzie wolne i
    nie przejeżdżasz za sygnalizator? A jak na wąskiej drodze spotykają się 2
    auta i nie mogą się minąć to co zrobić? Masz sytuacje niejednoznaczną oraz
    niedozwoloną. Dodaj do tego swój przypadek i zastanów się jak pojazdy
    skręcajace w lewo miałyby niby pokonać skrzyżowanie skoro nie mają żadnego
    wolnego pasa? Tu logiczne jest by zajmować pasy tak jak proponował kierowca
    SUVa.

    Trzymając sie w 100% przepisów właściciele niektórych posesji nie maja prawa
    wjazdu na własne podwórko (zakaz zatrzymywania i zwykła brama), wielu
    skrzyżowań nie pokonasz...

    I zaraz znawcy przepisów mnie zjedzą, ale podczas jazdy to świętych jak w
    tym wątku praktycznie nie spotykam. I całe szczęście że tak jest...

    Pozdr