  • 111. Data: 2018-07-28 14:23:55
    Temat: Re: Pierwszeństwo po raz N-ty
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-28 o 13:23, zhbick pisze:

    > Ja wskażę:
    >
    > Prawo o ruchu drogowym § 95. 2.
    >
    > Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:
    >
    > - ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom,
    > - ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim opuszczenie
    > skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału
    > zielonego.

    Dobrze, te przepisy wszyscy znają. Szkoda, że napisałeś zupełnie nie na
    temat. Przecież ja nie o tym chciałem się dowiedzieć. Przypomnę zatem,
    że chciałem poznać przepis, mówiący że:
    "należy umożliwić opuszczenie skrzyżowania pojazdom, które już na nim
    są". Powtórzę: "umożliwić opuszczenie skrzyżowania"!
    Wygląda na to, że większość kierowców, podobnie jak ja, tego przepisu
    nie zna. Na dodatek policjanci nie egzekwują, nawet w środku Warszawy,
    np. tu:
    https://goo.gl/maps/vqoZ8NYKRHx
    kierowcy bezczelnie jadą na zielonym, a na skrzyżowaniu stoją samochody.
    I nikt nie umożliwia im opuszczenia skrzyżowania.

    W tym wątku był przytaczany wyrok w sprawie kierowcy, który rozjechał
    motorowerzystę. Ten motorowerzysta też uważał, że należy mu umożliwić
    opuszczenie skrzyżowania.

    Proszę zatem o wskazanie takiego przepisu, nie chcę pozostać tępym nieukiem.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 112. Data: 2018-07-28 15:00:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2018 14:23:55 +0200, Akarm napisał(a):

> [...]
    > kierowcy bezczelnie jadą na zielonym, a na skrzyżowaniu stoją samochody.
    > I nikt nie umożliwia im opuszczenia skrzyżowania.

    Ok, pomylilem sie co do tych pojazdow, ale ty musisz pouczyc
    policjantow i kierowcow.
    Bo druga czesc przepisu masz zacytowana, a jak sam piszesz - kierowcy
    bezczelnie i nagminnie go olewaja.

    Ale na rowerzystow uwazasz ? :-)

    J.

  • 113. Data: 2018-07-28 19:57:54
    Od: <9...@...195755.invalid> (Tom N)

    Akarm w

    > Całkiem niedawno, jeden taki, co do każdego wątku pisze pod innym
    > pseudonimem (a nawet w trakcie jednej dyskusji zmienia), udowadniał że
    > pierwszeństwo sygnalizacji świetlnej nad znakami określającymi
    > pierwszeństwa, oznacza że pierwszeństwo mają znaki. :D

    Ciekawe, podasz Message-ID ?

    --
    'Tom N'

  • 114. Data: 2018-07-28 20:01:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2018 o 11:00, Marek S pisze:

    > A teraz wyłącz logikę

    Niebezpieczna zabawa;)

    > i włącz prawo i spróbuj zacytować jakikolwiek
    > przepis, który powie, że zielone = pierwszeństwo. Bo ja takiego nie znam.

    Chwilę po tym, jak znajdziesz przepis dający _jadącemu_ drogą
    pierwszeństwo nad włączającym się do ruchu. Tylko pamiętaj - wyłącz
    logikę i nie cytuj tu przepisu nakazującego ustąpienią pierwszeństwa
    _przez_włączącego_się:P

    Shrek

  • 115. Data: 2018-07-28 20:04:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2018 o 19:57, (Tom N) pisze:

    > Ciekawe, podasz Message-ID ?

    Też ciekawy jestem, bo mi chyba umknęło.

    Shrek

  • 116. Data: 2018-07-29 11:14:42
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-28 o 20:04, Shrek pisze:

    > Też ciekawy jestem, bo mi chyba umknęło.

    Trochę się naszukałem, ale wreszcie znalazłem ten temat (całkiem
    niedawno, czyli sprzed roku - jak ten czas leci!) z 1 sierpnia 2017 r.
    godz. 16:00 -
    -- Kto pierwszy B czy D?
    Tam właśnie kilka osób prezentowało pogląd, że na skrzyżowaniu z
    sygnalizacją świetlną pierwszeństwo przejazdu określają znaki.
    I to kilku dyskutantów tak pisało! Na przykład:

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 117. Data: 2018-07-29 11:29:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2018 o 11:14, Akarm pisze:

> [...]
    > sygnalizacją świetlną pierwszeństwo przejazdu określają znaki.
    > I to kilku dyskutantów tak pisało! Na przykład:

    Jak w thundrbirdzie wyszukiwać po msg-id - wie ktoś? Bo widzę w dyskusji
    swojego nicka a w google groups nie jestem w stanie ogarnąć całej
    dyskusji, więc nie wiem o co chodzi i czy mnie popierasz czy uważasz, że
    bzdury pisałem;)

    Shrek

  • 118. Data: 2018-07-29 11:42:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2018 o 11:18, Cavallino pisze:

> [...]
    000008506_XVII_Ka_000112_2015_Uz_2015-03-03_001

    > Tomek o tym pisał - SR często wydają wyroki od czapy i nie można ich
    > traktować jako wykładnię prawa.

    Tak po prawdzie to nawet SO ani SN - zazwyczaj, bo wyjątkiem jest
    uchwała w składzie 7miu sędziów (zaraz się okaże że była, bo będą
    kwestionować legalność składu SN,a co za tym idzie wyroków), nie stanowi
    wykładni prawa. I chyba właśnie Tomek napisał jeszcze jedną istotną
    rzecz. Wyroki są jaki są, ale do mediów przebijają się te kontrowersyjne
    (i często idiotyczne) - a skoro o tych głośno, to potem głównie te są
    znane i cytowane. Stąd jak piszą w gazecie, że ktoś został uznany
    winnym, mimo iż miał zielone to nie znaczy że taka jest ogólna wykładnia
    i praktyka, a w zasadzie najczesciej wręcz przeciwnie. Więc powoływanie
    się na pojedyncze głośne wyroki to tak jakby na podstawie jednego
    głośnego przypadku uznać za zasadę i ogólnie obnowiązującą praktykę że
    człowiek pogryzł psa;)

    Przy okazji psów i sądów ten dowcip o pogryzieniu dobrze to ilustruje;)

    Shrek

  • 119. Data: 2018-07-29 11:55:47
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-29 o 11:29, Shrek pisze:

    > Jak w thundrbirdzie wyszukiwać po msg-id - wie ktoś?

    Też bym się chętnie dowiedział.

    > Bo widzę w dyskusji
    > swojego nicka a w google groups nie jestem w stanie ogarnąć całej
    > dyskusji, więc nie wiem o co chodzi i czy mnie popierasz czy uważasz, że
    > bzdury pisałem;)

    Ty, podobnie jak zdecydowana większość, nie pisałeś bzdur. :)
    Też starałeś się błądzących naprowadzić na właściwy tor.
    Wydaje się, że z niewielkim skutkiem. :(

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 120. Data: 2018-07-29 12:25:22
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-28 o 09:34, zhbick pisze:

> [...]
    y-na-zielonym-moze-byc-sprawca-kolizji,10837990/

    > W omawianej sprawie coś śmierdzi na odległość...

    Tym czymś jest rzeczywistość sądowa, którą parę razy wspomniałem, a
    której uparcie nie dostrzegasz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek