  • Data: 2018-07-26 11:59:18
    Temat: Re: Pierwszeństwo po raz N-ty
    Od: "zhbick" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    > A teraz wyłącz logikę i włącz prawo i spróbuj zacytować jakikolwiek
    > przepis, który powie, że zielone = pierwszeństwo. Bo ja takiego nie znam.

    Prawo i fakty:

    PRIMO: W Polsce istnieją 2 rodzaje sygnalizacji świetlnej: kolizyjna oraz
    bezkolizyjna.

    Sygnalizacja kolizyjna charakteryzuje się tym, iż podczas jazdy może
    wystąpić kolizja z innymi uczestnikami ruchu - tzn. że mamy zielone światło,
    lecz ktoś inny też może je mieć, np. piesi.

    Sygnalizacja bezkolizyjna, jak sama nazwa wskazuje - oznacza, że podczas
    jazdy w danym kierunku nie występuje kolizja z innymi uczestnikami.

    W rzeczonym przypadku mieliśmy do czynienia z sygnalizacją bezkolizyjną.

    SECUNDO: Sygnał czerwony oznacza zakaz wjazdu na skrzyżowanie. Sygnał
    zielony oznacza możliwość wjazdu na skrzyżowanie.

    W rzeczonym przypadku zgodnie z przepisami tylko jeden z tych dwóch pojazdów
    miał prawo wjechać na skrzyżowanie. Wynikało ono z wyświetlania przez
    sygnalizator koloru zielonego. Drugi nie miał prawa się na tym skrzyżowaniu
    znaleźć. Ogarniasz, który?

    Do kolizji doszło w wypadku złamania przepisu o ruchu drogowym PORD § 95. 1.

    Jak się wpieprzysz z drogi podporządkowanej na główną wprost pod
    nadjeżdżający pojazd to też powiesz, że już na głównej byłeś?