  • Data: 2018-07-26 11:37:51
    Temat: Re: Pierwszeństwo po raz N-ty
    Od: kosmos <a...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-26 o 10:55, Marek S pisze:

    > Najprawdopodobniej obaj dostaną mandat ale za różne wykroczenia. Ten, co
    > na czerwonym wjechał, to na 100%. Filmujący zdarzenie - raczej też, bo
    > przepisy regulujące pierwszeństwo na skrzyżowaniu z sygnalizacją
    > świetlną nie regulują jednoznacznie zasad pierwszeństwa.

    To który konkretnie - Twoim zdaniem - powinien zostać ukarany za
    kolizję? Czyj ubezpieczyciel będzie musiał wypłacić odszkodowanie z
    polisy OC?
    Z tego co piszesz, to sygnalizator "zielony" dla filmującego jest w
    ogóle zbędny, bo tak naprawdę nie daje mu żadnych uprawnień. Bo z Twojej
    interpretacji wynika, że chcąc skręcić w lewo i tak musi poczekać, aż z
    prawej strony nie będzie miał żadnego pojazdu. A jak tam już nikogo nie
    będzie, to na co mu sygnalizator? Idąc dalej - sygnalizacja dla tych z
    prawej też jest zbędna, bo i tak ten z lewej musi poczekać, aż oni
    wszyscy przejadą.
    Prowadzi to do wniosku, że sygnalizacja świetlna to jakiś nikomu nie
    potrzebny wynalazek, skoro na każdym skrzyżowaniu (przynajmniej w
    teorii) ustalone jest, który kierunek jest wyżej w hierarchii w kwestii
    pierwszeństwa.
    Dla mnie oczywistym jest, że ukarany mandatem powinien być w tej
    sytuacji tylko ten, który jechał z prawej. Ten, który filmował nie
    popełnił żadnego wykroczenia.